Мирчо Гандев
Потребител
Мнения: 190
Регистриран: 29 май 2016 08:35

Re: Интермодални превози

03 фев 2017 08:04

Митко, кога и къде ти е погребението за да ти пратя един венец?
А пък ако възкръснеш, не е лошо да напишеш, къде в България има квалифициран специалист по съвременен интермодален транспорт, който може да стане научен ръководител на нашия човек?
Не е лошо да цитираш и името му, за да сесвържем с него. Само не ме пращай в Тодор Каблешков и в МЕИ-то в София.
Там вече сме били и знаем нивото на техните преподаватели.

Потребителски аватар
Димитър Деянов
Почетен потребител
Мнения: 156
Регистриран: 20 ное 2015 18:08

Re: Интермодални превози

03 фев 2017 21:51

Димитър Деянов написа:
02 фев 2017 21:37
Уважаеми г-н Гандев,

За мен ще е удоволствие да се срещнем и разговаряме, няма проблем, но нека да видим дали нещата ще потръгнат в правилната посока, за да има какво да обсъждаме. Ако предишните се върнат на власт и продължат да мачкат железницата, какво да обсъждаме ?
Как я виждате тази работа ? Чухте ли предизборната програма на ГЕРБ ? Пак магистрала "Хемус", пак магистрала "Струма", че и магистрала до Калотина. Тези хора, ако се върнат отново на власт, направо ще унищожат железницата.

Мирчо Гандев
Потребител
Мнения: 190
Регистриран: 29 май 2016 08:35

Re: Интермодални превози

04 фев 2017 08:41

Уважаеми, инж. Деянов,
Предизборните програми на политическите партии принципно не следя, не са ми интересни и не ми носят някаква новост.
Причината за това според мен е елементарна: Към всяко политическа партия са се залепили разни хора с претенции на "експерт" или "специалист" по транспорт, чието мислене от гледна точка на лекарите-психиатри се нарича "патологично затворен кръг".
На прост език това означава, че тези хора вече са поели преди десетилетия някакъв обем от професионални знания и вече не са ги "ъпгрейтвали" за да запазят високо професионално ниво.
Според специалистите от университета в Харвард, САЩ, всеки специалист в висше образование губи ежегодно между 5% и 15% от професионалната си стойност ако непрекъснато не се дообучава чрез квалификация или самообучение.
При това положение, ако се повярва на братята-американци, колко специалисти по съвременен железопътен транспорт имаме в България?
Аз познавам само няколко такива човека.
В политечиските ни партии са се събрали разни нереализирани "специалисти" които търсят начин да навлязат в умовете на хората.
Що се отнася до "обикновения българин", той път генетично е свикнал за получава без много-много зор винаги "на баницата мекото".
Когато се видим, ще ви покажа на гледна как бихте могли да схванете същността на тази генетика чрез анализ на българската история.
За целта ще ви трябва само компютър, бял лист, химикалка и линийка за да си нарисувате една таблица която да запълвате.
Повярвайте ми, ще се ужасите от това, което ще напишете собственоръчно в тази таблица, но спокойно, ще претръпнете!
След като си съставите самостоятелно тази въпросна таблица и претръпнете, ще Ви стане ясно защо програмите на политическите партии не ме интересуват и защо там се публикуват неща, които обещават "светло бъдеще" на гласоподавателите ако подкрепят обещанията на тези партии, без след това да ги наказват за заблудата в която са ги вкарали с предизборните им обещания, тъй като обещаното няма как да се изпълни, а ако се изпълни, то ще е за да докара материални облаги както за партиите като цяло, така и за върхушката която стои начело на техните структури.
Що се отнася до бъдещето на железницата, позволявам си да Ви напомня думите на колеги-експерти от института VOLPE на Министерството на транспорта на САЩ.
Преди доста време те ми споделиха, че според тях на страните от Балканския полуостров ще им излезе по-евтино да демонтират сегашните си железопътни мрежи и да изградят на тяхно място чисто нови и съвременни.
Аз напълни споделям това мнение, защото се убедих в неговата праведност.
така че, спокойно!
Аз затова Ви предлагах да се видим, за да поговорим именно за това, което МОЖЕ да се направи за бъдещето на българската железница.
В случай на среща ще Ви обясня и колко елементарно е да се извадят компаниите БДЖ от блатото, ако ръководството им бъде оставено в ръцете на хора, които разбират от този занаят, а не са "парашутисти" на политически партии.
Така че, предложението ми за среща и дискусия си остава.
Може би е най-добре да проведем такава среща на Раковска 108?
Гарантирам Ви, че няма да съжалите от срещата, но ще си тръгнете с облекчено сърце.
Лекарството за това облекчение е в моите уста и ще Ви бъде споделено.
|и мола за извинение за някои правописни грешки!
Те не са нарочни, а са следствие на очилата и лошия монитор!
Успех в начинанията и горе главата, още има пара в котела на локомотива... поне докато сме живи ние с вас!
.

Потребителски аватар
Димитър Деянов
Почетен потребител
Мнения: 156
Регистриран: 20 ное 2015 18:08

Re: Интермодални превози

04 фев 2017 14:20

Уважаеми г-н Гандев,

Честно казано, не разбирам някои от нещата, които пишете. Не се интересувате от партийни програми, добре, не са Ви интересни, направени са от залепени към партиите "експерти", нереализирани "специалисти", но трябва да знаете, че като вземат властта именно тези хора и така наречените от Вас "парашутисти", ще определят посоката на развитие на държавата.
Какво от туй, че Вие знаете как за 10 седмици може да се оправят БДЖ ПП или, какво казват специалистите от университета в Харвард или, че трябва (както казват американците) да демонтираме железопътната си мрежа и да си изградим нова. Аз това, сигурно защото съм в напреднала възраст, не го разбирам.
Опитайте се да накарате някой от отговорните в момента фактори, да Ви разберат, да назначат кадърни хора, а не "парашутисти" и да извадят железницата от блатото, в което се намира. Ако го направите, аз ще съм първият, който ще Ви поздрави и благодари, защото си оставам железничар и всичко каквото съм успял да дам, съм го дал на тази железница.

Мирчо Гандев
Потребител
Мнения: 190
Регистриран: 29 май 2016 08:35

Re: Интермодални превози

04 фев 2017 19:10

Уважаеми, инж. Деянов,

Темата за подготовката на бъдещето на българската железница и преборването на транспортната мафия е предвидена и сега се прави лека предварителна подготовка за нашата поредна атака, която ще започне след като се види кой ще седне на стола на министъра.
Който и да седне на този стол, ние ще знаем точно какво можем да поискаме от него, защото той едва ли ще бъде "човек от народа", който не ни е известен като жепеец или транспортник като цяло.
Във всеки случай ние имаме конкретна визия за това което ще опитаме да направим.
Ако стане - да става!

Бъдете здрав и горе главата!
Ние ще правим каквото смятаме за правилно, но ще стане това, което е писано.

Мирчо Гандев
Потребител
Мнения: 190
Регистриран: 29 май 2016 08:35

Re: Интермодални превози

04 фев 2017 21:22

Сега малко информация за железопътната мрежа.
В сегашния си вид, тя не отговаря на изискванията за качеството на железопътните услуги които са нужни на обществото и индустрията нито като разположение, нито като гъстота, нито като скорости и пропускателна способност.
Както знаете, тя е строена по времето на парната тяга и е съобразена по технически параметри с възможностите и скоростите на парните локомотиви.
Само че сега парни локомотиви не се движат в редовно съобщение, но техническите параметри си остават без промяна, например скоростта на влаковете през стрелките в отклонение, радиусите на болшинството криви, технологиите за диспечеризация на влаковото движение, типът на полагания железен път, габаритите на тунелите които правят невъзможно преминаваните през тях на съвременни интермодални влакове които са натоварени с автомобилни полуремаркета, системите за железопътна сигнализация и междугарова диспечерска комуникация, необезопасенитежелезопътни прелези, липса на шумозаглушаващи съоръжения и защити на железния път срещу кражби и други посегатилства, липса на специализирана транспортна полиция която да пресича опитите за атентати по железния път (в чужбина така наричат вече посегателствата), и много други още неща, които правят една на.ицонална железопътна мрежа съвременна и функционална.
понеже това са общи болки на националните железопътни мрежи в страните от Балканския полуостров, колегите от САЩ имаха точно това предвид когато изказаха мнението което Ви е впечатлило.
на всичкото отгоре съществува абсолютн обезумно отношение към времето, количеството, качеството и квалификацията на изпълнителите на ремонтните дейности, след които скоростите падат или в най-добрия случай си остават на нивото от преди ремонта.
Е какво да харесаме от тази мрежа?
С какво тази мрежа насърчава на влаковите оператори да я използват по-интензивно?
Знаете ли например, защо МДТВ-тата които пътуват от Турция през Румъния за Европа, пътуват по 9-а, 3-а, 82-а и чак тогава по 1-а линия, вместо да цепят направо по 4-а линия до Димитровград и оттам вечеда вървят към Свиленград?
Ами оказва се, че освен негабаритните тунели между Дъбово и Горна Оряховица колоосите навагоните когато влакът върви по 4-а линия се износват много повече отколкото ако влакът мине по трасето пред 9-а линия.
Уважаеми инж. Деянов,
Не съм настроен да Ви опонирам от уважение за това, които сте като човек и специалист.
Но истината си е истина и тя се вижда дори от неспециалистите.
А ние с Вас сме специалисти и затова предлагама да гледаме на жепейството като специалисти, а не като момчетата-трейнспотъри, за които всичко е светло и слънчево.
Ако успеем в намеренията си, тази ситуация ще започне да се нормализира във времето.
Ако не успеем, България ще стане след няколко години втора Гърция, която до края на 2017 година ще стане единствената страна в Европейския съюз, която няма собствени железопътни оператори и не е собственик на националната си железопътна мрежа.
За мен това ще бъде повод за срам че съм българин, но вината няма да е наша.
Гърците вече продадоха националните си железопътни оператори на италианците от FS за 76 милиона евра.
Ние няма да вземем и дори 1 евро, защото сами затриваме нашите национални железопътни оператори.
Моля да ме извините за откровеността, но мен също ме боли занашата железница и затова натискам непрекъснато колегите си да правим различни опити да я изкараме от тинята.
честно казано, вече дори не ми се пише за железницата.
Яд ме е на тъпанарите и не мога да си наомеря място от това.
затова изглеждам рязък и много не им цепя басма, но това за мен са недостойни хора които заемат напраазно работни места за които вече нямат необходимата професионална квалификация.
А ако я имаха, нямаше да допуснат железницата ни да стигне до този ред!
Та, такива са нещата...

Още веднъж, бъдете здрав и добре че Ви има!

driver
Потребител
Мнения: 176
Регистриран: 08 яну 2008 20:49

Re: Интермодални превози

05 фев 2017 10:42

една поправка по3та и 82ра не минават МДТВ нещо сте в заблуждение г-нГандев

mitko08888
Мнения: 22
Регистриран: 25 дек 2011 14:53
Местоположение: София

Re: Интермодални превози

05 фев 2017 11:50

Ама наистина ли има някой да му се връзва на Мирчо Гандев?

Мирчо Гандев
Потребител
Мнения: 190
Регистриран: 29 май 2016 08:35

Re: Интермодални превози

05 фев 2017 15:43

1. Ами явно поне 2-ма човека четат това което съм написал и това м утешиетелно за мен.
2. За съжаление Driver-a е Ангел Небесен и на него никога не му се е случвало вместо цифрата 3 да натисне цифрата 2? Що се отнася до това дали по 83-а линия вървят МДТВ-та, аз не съм трейнспотър да търча след влаковете за да се уверя дали минават или не минават, но има машинисти които твърдат, че там минават такива влакчета.
Що се отнася до 3-а линия, там отввеме навреме минаваХА цистерни със сярна киселина за Сърбия, която съвсем не означава, че в бъдеще няма да минават, особено когато сърбите довършат ремонтите между Ниш и Цариброд и в случай, че НКЖИ оправи 3-а линия со Сливен и се учреди концесия за нова жп линия която да свърже Сливен през Ямбол и Елхово със Свиленград.
А защо е възможен такъв маршрут за ЕМВ-та, това е от компетентността на специалистите които са работили по тази тема, но те не са от България.
Що се отнася до Митко, най-благородно му разрешавам да не чете написаното от мен, но да го коментира най-подробно за да се види нивото му на експерт по железница.
А пък аз от своя страна ще подкрепя кандидатурата му за министър на транспорта, независимо какви познания ще покаже!

driver
Потребител
Мнения: 176
Регистриран: 08 яну 2008 20:49

Re: Интермодални превози

06 фев 2017 08:17

няма сми.

Потребителски аватар
Димитър Деянов
Почетен потребител
Мнения: 156
Регистриран: 20 ное 2015 18:08

Re: Интермодални превози

08 фев 2017 16:40

Мирчо Гандев написа: особено когато сърбите довършат ремонтите между Ниш и Цариброд
Сърбите правят ли сега ремонт между Ниш и Цариброд ? Или да разбираме ако някога правят и "довършат ремонтите" ?

Мирчо Гандев
Потребител
Мнения: 190
Регистриран: 29 май 2016 08:35

Re: Интермодални превози

09 фев 2017 17:18

Уважаеми инж- Деянов,

Рехабилитацията на междунаросните железопътни коридори в Сърбия се извършва с пари главно от Русия.
Изпълнител на ремонтите е компанията РЖД Экспорт.
Тази компания е относително нова.
В момента тя работи освен в Сърбия, така също и в Иран.
Работи бързо, висококачествено и сравнително евтино.
В момента тя работи участъка село Мала Крсна - град Велика Плана.
Рехабилитационната програма на Сърбия разбира се предвижда и рехабилитацията на участъка Ниш-Димитровград, но това ще е послидният железопътен участък от програмата.
Засега не мога да кажа кога ще започне ремонтът, но съм сигурен че до няколкогодини ще бъде извършен.
Предвижда се пълна рехабилитация на железния път и електрификация на участъка.
За мен трескавите рехабилитации на железопътните коридори се извършва от сърбите и руснаците с цел да се "примами" международният железопътен товарен трафик от Европа за Турция да започне да минава през Сърбия-Македония-Гърция-Турция.
Не забравяйте, че в момента под натиска на Меркел върви приватизацията на гръцката железопътна инфраструктура тя ще бъде финализирана до края на тази година.
Там се бият китайци с обединени усилия на РЖД+Терна.
Китайците са много настоятелни, след като успяха да приватизират можоритарния дял на пристанището в Пирея.
А това означава, че няма да е след дълго когато в Европа ще се появи товер нжелезопътен превозвач на компанията COSCO и тя ще поеме превоза на всички контейнери от Китай за Европа, които ще вървят през Пирея.
Първото птиче вече кацна в Австрия, където се откри завод за производство на китайски пътнически железопътен състав.
Като познавам китайците изобщо не се съмнявам, че когато Партията даде заповед, този завод рязко ще бъде разширен и там ще започне производство на китайски локомотиви и товарни контейнеровозни вагони.
Така че, напук на досегашните началници на БДЖ и на Министерство на транспорта, тези МДТВ-та ще започнат да подминават България.
Доказателство за тези намерения според мен е поставянето на участъка Ниш-Димитровград на опашката на ремонтите, като най-незначителен .
Вероятно има и някаква договорка с ЕС, защото участъкът Ниш-София вече не влиза в никакви транспортни коридори.
Най-вериоятно той ще остане като "резервен" когато се изчерпи пропускателния капацитет на трасето от Македония.
Иначе, товарачки ще минават, но ще бъдат нарядко и вероятно с начална гара в България. ..
Вси(ко това ще бъде показано он бъдещето.
Дано да греша!

Това е.

Бъдете здрав!

Потребителски аватар
Димитър Деянов
Почетен потребител
Мнения: 156
Регистриран: 20 ное 2015 18:08

Re: Интермодални превози

10 фев 2017 10:42

Уважаеми г-н Гандев,

Интересът на сърбите за трафика от и за Турция (респ. Близкия Изток) през България може да бъде по-голям, отколкото през Македония и Гърция. Времето за пътуване през България ще е значително по-малко. Оборота на подвижния състав - значително по-бърз. Да не говорим, че по беломорската линия от Солун до турската граница изобилстват тунелите с недостатъчен габарит.
Няма ли някой да подскаже на новите началници в Мин. на транспорта и БДЖ, да направят преговори с турците и сърбите и да започнат съвместно контейнерни и интермодални превози, за да живне и нашата железница ? За да осигурим трафик и за нас, въпреки правилно отбелязаните от Вас неблагоприятни за България обстоятелства при товарните превози. Нещо трябва да се прави в това отношение. Така ли ще стоим и чакаме ?

Мирчо Гандев
Потребител
Мнения: 190
Регистриран: 29 май 2016 08:35

Re: Интермодални превози

10 фев 2017 21:08

Уважаеми инж. Деянов,

1. Чстно казано, на сърбите им е почти все едно дали МДТВ-тата ще вървят през България или през Гърция, тъй като те така и така ще пътуват през Сърбия (имам предвид размера на инфрастректурните такси). Все пак, според мен трасето през Гърция по им се услажда, защото е по-дълго на сръбска територия.
2. Времепътуването през България наистина е мо-малко, но ако не ни предстояха тези далгогодишни пълни прозорци по 1-ва линия които предстоят (имам предвид Елин пелин - Костенец - Септември. Практиката показва, че в България нещата имат начало, но краят е неизвестно кога ще настъпи. напомням реконструкцията на трасето Пловдив- Свиленград че започна през 2002 година а бе окончателно завършено (на уж) едва миналата година . А то е по-леко за работа. а и тъй като слез края на ремонтите започва да има непрекъснати проблеми с качеството на извършената модернизация която включва и често дирайлиране на влаковете, мотивът "бързина" съвсем не е гарантиран.
3 . Проблемите с нормализацията на габаритите на туналите в Гърция не звучи сериозно, защото за това си има подходящ комплекс от машини и става бързо. А пари з аедна такава машинна колона имат и руснаците и китайците, така че няма значение кой щестане стопанин на гръцката инфра.
4. За подсказаните от Вас преговори в БДЖ-ТП си има много подходящ и опитен човек в лицето на инж. Ангел Стоянов, зам-директор по експлоатацията. Момчето е много печено и умно, само да не го развалят и него докато му дойде времето за такива преговори. С него редовна разменяме мнения по тази тема, но заасега повече от тази размяна не може да се направи нищо.
5. Следващата седмица ще осъществя поредната атака в опит да помогна на времинния екип да спаси БДЖ-тата и НКЖИ , но задега не мога да Ви напиша за какво точно ще стане дума. Но мога да Ви поканя наразходка във вторник след обед до района на хотел Кемпински. Там ще се видим с човек когото познавате и ще говорим по темата. Засъжаление потвърждение за срещата и за точния час ще имам една във вторник към 10 часа. При интерес мога да ви сеу обадя и да се видим за да отидем заедно. Гарантирам интересния ход на разговора, но не гарантирам положителния му резултат . въ ввсечки случаи този ден ще покаже пътят за начина на атаката.

Желая ви Лека нощ а аз се отправям към телевизора за да следя състезанието по снукър.!

Върни се в “БДЖ - ТП”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост