Потребителски аватар
Mario Evstatiev
Потребител
Мнения: 8157
Регистриран: 29 яну 2006 15:58
Местоположение: София

Описание на по - важните възли и части на лок. Кончар

10 апр 2006 12:46

В модернизираните локомотиви серия 46 200 и локомотивите 44 001/002 са вградени редица нови възли и агрегати, премахнати са някои остарели такива с цел повишаване на експлоатационната готовност на локомотивите. Командните кабини са оборудвани с нов ЕРГОНОМИЧЕН ПУЛТ, снабден с дисплей за визуализация на работните режими на локомотива, информация във графичен вид за токове на ТД, напрежение в КМ, скорост на локомотива и др. Дисплеят има бутони с цифри от 1 до 9, посредством които се избират екраните, показващи различна информация и различна конфигурация от виртуални измервателни инструменти. Освен това на пулта има монтирани и три броя стандартни ИЗМЕРВАТЕЛНИ ПРИБОРИ, които позволяват управлението на локомотива при повреда на дисплея. Под тези уреди се намира сигнално светодиодно табло, даващо светлинна индикация за работен режим на локомотива, информация за някои апарати, както и сигнализация при някои по - важни повреди. Основното звено на веригите за управдление е микропроцесорът тип DIRT, монтиран в апаратен блок S7 в машинното помещение. Този шкаф съдържа освен микропроцесорното устройство, още захранващо устройство, три броя охлаждащи вентилаторчета, електронни модули за връзка с управляващата арматура и др. Регулирането на напрежението на ТД се извършва от тиристорните преобразуватели GEMP - 1143, съдържащи в едно рамо по 2 бр. диоди и 2 бр. тиристори. Захранването на спомагателните машини се извършва от инвертор тип PJUT, монтиран в метален шкаф в машинното помещение. Освен това в машинното е монтиран и основният управляващ шкаф S8, на чиято лицева страна са монтирани някои по - рядко използвани управляващи ключове и прекъсвачи, автоматични еднополюсни и триполюсни прекъсвачи, включени във веригите за защита на спомагателните машини и системата за управление. Във вътрешността на шкафа са поместени контактори от веригата на спомагателните задвижвания на локомотива. Основният възел от пневматичната система на локомотива е ПНЕВМОТАБЛОТО, съдържащо основните прибори от системата за разпределение и подготовка на сгъстения въздух, командни електропневматични вентили, командни и изпълнителни органи от спирачната система на локомотива и различни спирателни кранове за изолиране на повредени възли от пневматичната система. Пневмотаблото е изпълнено като модул, който лесно може да бъде демонтиран без да се разглобява.
Освен изброените съоръжения в локомотивите се използват още трифазни асинхронни двигатели за задвижване на спомагателните машини, моторни защитни контактори, различни пневморелета, датчици за скорост и др., чието описание можете да намерите в сайта за електрически локомотиви серия 46 200.
64.19

46 242
Потребител
Мнения: 1487
Регистриран: 03 фев 2006 23:23

16 апр 2006 07:34

Ясно, прецизно, синтетично !..Отлична работа ! Браво на лок45111. :wink: Нека 2006 ни донесе още нови 46 200, и най-вече, по-сериозно отношение към есплоатацията и поддръжката им.

Потребителски аватар
Mario Evstatiev
Потребител
Мнения: 8157
Регистриран: 29 яну 2006 15:58
Местоположение: София

16 апр 2006 09:42

Нека по - добре тази година ни донесе договор със "ШКОДА" :wink:
64.19

Потребителски аватар
svetlin9
Мнения: 12
Регистриран: 03 юни 2006 07:18

08 юли 2006 02:56

Някой има ли информация какъв тип датчици са ползвани за измерване на оборотите на въртене на колоосите (оптически , ефект на хол , електродинамични) също така дали микропроцесорният контрол следи оборотите на всяка колоос.Ще се радвам ако се спомене нещо и за възможностите на самият микропроцесорен блок за управление на задвижването , като например дали предоставя средства за софтуерна диагностика на задвижването или служи само за управление и индикация на моментното състояние на системите.Какво точно имам предвид! Повечето съвременни производители на такъв тип екипировка , предлагат възможност към микропроцесорният блок да се включи лаптоп със съответният софтуер и да бъдат проведени множество пасивни и интерактивни тестове на слаботоковата и силнотокова част на системата за задвижване , като в случай на повреда се посочват проблемните компоненти и възможностите за реакция за отстраняване на повредата.
Благодаря.

Потребителски аватар
svetlin9
Мнения: 12
Регистриран: 03 юни 2006 07:18

Re: Описание на по - важните възли и части на лок. Кончар

08 юли 2006 03:04

lok45111 написа:...чието описание можете да намерите в сайта за електрически локомотиви серия 46 200.
Прекрасен сайт но все пак дали скоро ще видим електрическите схеми на локомотива или такова нещо не се предвижда в близко бъдеще?

Потребителски аватар
ozzy
Мнения: 37
Регистриран: 30 яну 2006 11:11
Местоположение: София
Контакти: ICQ Сайт

08 юли 2006 12:08

svetlin9 написа:Някой има ли информация какъв тип датчици са ползвани за измерване на оборотите на въртене на колоосите (оптически , ефект на хол , електродинамични) също така дали микропроцесорният контрол следи оборотите на всяка колоос.Ще се радвам ако се спомене нещо и за възможностите на самият микропроцесорен блок за управление на задвижването , като например дали предоставя средства за софтуерна диагностика на задвижването или служи само за управление и индикация на моментното състояние на системите.Какво точно имам предвид! Повечето съвременни производители на такъв тип екипировка , предлагат възможност към микропроцесорният блок да се включи лаптоп със съответният софтуер и да бъдат проведени множество пасивни и интерактивни тестове на слаботоковата и силнотокова част на системата за задвижване , като в случай на повреда се посочват проблемните компоненти и възможностите за реакция за отстраняване на повредата.
Благодаря.
По въпроса със схемите се обърни към админа на форума, ако той ги няма аз ще се опитам да ги изровя от някъде.

Концарският микропроцесорен блок не е кой знае какво чудо на техниката. Следят се различни параметри на двигателите, управлението на тиристорите. Като цяло управлението е доста автоматизирано, както на основните, така и на спомагателните машини. Системата за визуализация е базирана на windows-платформа. инсталирането и update-ването на управляващия софтуер става, като се закачи лаптоп към порта на процесорния блок.

Системата реагира в случай на повреда и алармира за съответната причина.

Софтуер-а на цялата система за управление не е голям и се събира на една дискета (даже мисля, че го пазя още). Малко съм се поотдалечил от локомотивната материя, не се занимавам професионално вече с това, но все пак имам спомени. :)
Изображение

vladi_kn55
Мнения: 2
Регистриран: 16 юли 2014 17:56
Местоположение: sofia

16 юли 2014 18:08

Здравейте,

Студент съм от техническия университет и правя дипломна работа за лок. 46-200.Искам да попитам може ли някой който има информацията от линка по горе да я сподели ,тъй като сега не е налична .Дипломната работа е на тема спирачна система и ме интересува най вече пневматичната спирачка и електронните схеми ,които участват в реостатната спирачка.Ще бъда много благодарен.

Поздрави!
Последна промяна от vladi_kn55 на 17 юли 2014 09:35, променено общо 1 път.

driver
Потребител
Мнения: 176
Регистриран: 08 яну 2008 20:49

16 юли 2014 19:03

отиваш в депо подуяне в халето на кончар намираш И ДЕЛЕВ И ВСИЧКО ТИ СЕ ИЗЯСНЯВА

vladi_kn55
Мнения: 2
Регистриран: 16 юли 2014 17:56
Местоположение: sofia

17 юли 2014 09:37

Не съм в София и за това търся друг вариант ,за да се сдобия с информация.

поздрави

Venci_002
Мнения: 1
Регистриран: 06 апр 2018 12:49

Re: Описание на по - важните възли и части на лок. Кончар

06 апр 2018 14:28

Автотрансформаторът отпаднал ли е при тези локомотиви?

Върни се в “Електрически локомотиви 44 001/002 и 46 200 | Modernized electric locomotives subclass 44001/2 and 46 200”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост