Мирчо Гандев
Потребител
Мнения: 190
Регистриран: 29 май 2016 08:35

Градските агломерации в България

15 юни 2016 13:31

Независимо от това, че в Столична община от мен научиха че град София не е "милионен град", а е "градска агломерация", все пак това не би трябвало да бъде новина, защото в МРРБ има специален документ за градските агломерации.
За съжаление, в списъка на МРРБ са пропуснати градовете Сливен и Шумен (за Добрич не се сещам дали беше в списъка, но би следвало да бъде.
Що се отнася за София, дано най-накрая нещо в Столична община да се задвижи за да се пуснат най-накрая влаковете на Столична Градска Железница!
В момента има 1 изцяло готов за влаково движение маршрут и 2-и маршрут който може да се пусне частично в експлоатация, (поради организационни причини).
За съжаление, въпросът за промяна на статуквото на релсовия транспорт в град София в момента е на кантар и не може твърдо да се гарантира, че нещата ще потръгнат.
Необходими са спешни и дълбоки промени, но принципно липсват специалисти които отбират от съвременни градски транспортни технологии и точно там е проблемът.
Имам усещане, че няма и младежи които имат потенциал да работят сериозно по тази тематика.
Така че, нещата си остават засегае потънали в мъгла без да е ясно дали тази мъгла ще може да се разсее.

Потребителски аватар
Loko
Поддръжка
Мнения: 88
Регистриран: 21 дек 2014 15:17
Местоположение: Стара Загора

Re: Градските агломерации в България

18 юни 2016 12:43

Мирчо Гандев написа:Независимо от това, че в Столична община от мен научиха че град София не е "милионен град", а е "градска агломерация", все пак това не би трябвало да бъде новина, защото в МРРБ има специален документ за градските агломерации.
За съжаление, в списъка на МРРБ са пропуснати градовете Сливен и Шумен (за Добрич не се сещам дали беше в списъка, но би следвало да бъде.
Що се отнася за София, дано най-накрая нещо в Столична община да се задвижи за да се пуснат най-накрая влаковете на Столична Градска Железница!
В момента има 1 изцяло готов за влаково движение маршрут и 2-и маршрут който може да се пусне частично в експлоатация, (поради организационни причини).
За съжаление, въпросът за промяна на статуквото на релсовия транспорт в град София в момента е на кантар и не може твърдо да се гарантира, че нещата ще потръгнат.
Необходими са спешни и дълбоки промени, но принципно липсват специалисти които отбират от съвременни градски транспортни технологии и точно там е проблемът.
Имам усещане, че няма и младежи които имат потенциал да работят сериозно по тази тематика.
Така че, нещата си остават засегае потънали в мъгла без да е ясно дали тази мъгла ще може да се разсее.
Какъв подвижен състав би бил рентабилен за подобна железница?
Не вярвам класиката - локомотив + вагони да е икономически изгодна.

Мирчо Гандев
Потребител
Мнения: 190
Регистриран: 29 май 2016 08:35

Re: Градските агломерации в България

18 юни 2016 20:57

Ами, въпросът е много сложен за отговор.
Миналата седмица преговаряхме с временния зам-кмет по транспорта по този въпрос, но той явно се уплаши от нетрадиционния за нашите "специалисти" подход който явно му дойде в повече и затова той нещо започна да се скатава.
Става дума за това, че ужасно неграмотния в момента проект за строителството на 3-а метролиния ще се наложи да се промени, като се направят следните промени:
1. Да се увеличат радиусите на кривите до стандартните от времето на социализма радиуси, които позволяват на влакчетата да се движат със скорост 80 км/час.
По сегашния проект някои от кривите ненужно са намалени под 200 метра.
2. Трябва да се добавят едни устройства които да позволяват на влаковете които се движат в едно и също направление да се надминават.
3. Поръчката за метровлакове да се преработи и да се заложи движение на метровлаковете само в режим "catenary free", което ще спести окабеляването на тунелите с контактна мрежа и ще спести доста експлоатационни разходи от техническа поддръжка на мрежата и пантографа.
4. Да се изгради връзка от края на метротунела при последната метростанция към железопътната линия към Перник и част от влакчетата да продължават до гара Владая в режим КПВ.
5. Да се прехвърли жп линията София -Батановци към Столична община за да се изгради път 2 по съвременна технология и да се гарантира възможност за безопасно и гарантирано срещу прекъсване движение на КПВ-тата по новото трасе в режим "driverless".
Ако това и още няколко нещица се пипнат, столичани и софиянците ще имат възможност да стигат с метровлаковете до гара Владая, откъдето ще могат да слизат со селото или да продължат до Мърчаево с довозващ автобус, което ще гарантира че когато се сговни времето селяните от Мърчаево ще имат бърз и безопасен транспорт а няма да се мотаят в огромни задръствания.
Друга файда ще бъде това че ще може да се изгради нов лифт от Владая до Златните мостове, които традиционно са любимо място за планина.
|И така нататък, но няма в Столична община кой да слуша...

Върни се в “Политика на форума | Policy of the Forum”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост