Мирчо Гандев
Потребител
Мнения: 189
Регистриран: 29 май 2016 08:35

Съобщения за жп предавания по телевизии

21 яну 2017 10:37

На 18 февруариот 19 часа по тв "Дисковери" започва излъчването за България на нов сериал за железниците в различни страни.
От рекламата се вижда, че ще става дума за томарачси от Австралия, Нова Зеландия, Аляска и Канада.
Да се надяваме, че ще видим поне следното:
1. Най-дългите и тежкотоварни влакове на Австралия с тегло до 35 000 тона.
2. "Млековозните влакове" от Нова Зеландия които превозват по над 1000 тона краве мляко на ден от само една ферма до завод за производство на сухо мляко. Не е важно коя ще бъде фермата и кой ще бъде заводът, защото в Нова зеландия те се много. Вие само си представете как се гледа стадо крави което на денонощи дава по 1000 тонапрясно мляко, а ако ви се развинти фантазията се опитайте да си представите и как дедоят по два пъти на денонощие тези крави.
3. За Аляска, ще се дават влаковете на Аляска Рейлуейз. Интересното тука е, че тази компания е жива само защото се субсидира от Пентагона, тъй като води основно товари за военните бази в Аляска. Иначе техническата и поддръжка е малко по-добре оборудвана с техника, но основно се прави на ръка като в България. Компанията е малка по американската класификация е от клас-2 броят на локомотивите с които разполага е 51 (без 2-та вагон-генератора които отопляват пътническите вагони когато има такива в съставите на смесените влакове и туристическите влакове през лятото).
4. Виж за Канада не ми е точно ясно какво ще покажат, защото Канейдиън Нейшънъл която показват в рекламата не е нещо особено, освен че периодично я продават на различни инвеститори.

И като неудомение и пожелание бих казал, че дано имаме късмет да избегнем тъпанарския превод на български език на сериала за Австралийските железници на някаква млада и жепейски неграмотна дама която съсипа с простотиите си истинското съдържание на филма. На всичкото отгоре най-интересните австралийски влакове изобщо не бяха споменати, а беше акцинтирано само върху 2-та туристически влака които към момента на излъчването на сериала вече бяха "кръцнати" като влакови композиции и като ГДВ, защото федералното правителство им оряза субсидията. А дизеловата мотриска от 40-те години можеше да зарадва само феновете на музейнивлакчета. В същото време в сериала изобщо не беше обелен дори зъб за 25 000 тонните товарачки с въглища, които пътуват по маршрут с дължина 1200 км БЕЗ НИТО ЕДИН МАШИНИСТ и дори не ававират по пътя си. Така че, явно тозисериал е бил правен от каки-кифлички, а за съжаление пак кака-кифличка се е пънала да го превежда, така че в края на краищата се беше получил страхотен буламач.
Дано и новият сериал не бъде като австралийския, защото по света има много страшно интересни и любопитни влакове, но поради жепейска неграмотност те не попадат н екран.
А жалко за това!

Върни се в “Чуждите железници | Foreign railway administrations”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост