Потребителски аватар
Ivan
Потребител
Мнения: 131
Регистриран: 02 юли 2006 22:42
Местоположение: София
Контакти: ICQ

Железопътна компания Union Pacific

25 сеп 2007 02:21

--Юнион Пасифик - най-голямата железопътна компания в САЩ. Покрива 23 щата, или 2/3 от площта на страната.
Изображение

История:
Компанията Юнион Пасифик е основана на 1 Юли 1862 година.Първите линии кръстосвали щата Небраска, те били част от Първата Транс Континентална Линия в Северна Америка.В последствие ЮП, поела контрола върху ЖП мрежата в щата Юта, разтеглила се на Юг от гр Огдън, през Соут Лейк Сити, през щата Айдахо към Монтана,компанията построява нови или рехабилитира изоставени линии, което и дава достъп до Денвър, Портланд до Северозападния Пасифик. Също така ЮП е притежавала , теснолинейка в сърцето на в Колорадските Планини, и линия със стандартно междурелсие на Юг от Денвър пресичаща Ню Мексико към Тексас.

В момента ЮП притежава следната железопътна мрежа.
Главно ЖП мрежата на компанията е съсредоточена на запад от река Мисисипи.Покрива 23 щата:
Аризона, Арканзъс, Калифорния, Колорадо, Айдахо,Илинойс, Йова, Канзъс, Луизиана, Минесота, Мисури, Монтана, Небраска, Невада, Ню Мексико, Оклахома, Орегън, Тенеси, Тексас, Юта, Вашингтон, Уиско?нсин, и Уайоминг. За Административни цели , мрежата е разделена на 21 "обслужващи единици". Чикаго, Council Bluffs, Пътнически Дейности, Денвър, Ел Пасо , Форт Уорт, Хюстън, Канзъс Сити, Ливония, Лос Анджелис, North Little Rock, Северно Плато, Портланд, Розвил, Сан Антонио, Сент(св) Луис, Тиксън, Градовете Близнаци, Юта и Уичита. Всяка обслужваща единица, е разделена на много и различни подразделения , които покриват малки части от мрежата от 500км главни линии до около 20 километра клонове.
Общата дължина на релсите използвани от ЮП без , индустриалните клонове , линиите в депата , второ и трето степенните линии е 58,364километра (март 2000 година)
След като е направено измерване на абсолютно всички линии общата дължина е скочила до 87,091 километра.

ЖП. Паркове и Подв Състав

Поради големите размери на Юнион Пасифик, стотици ЖП депа и паркове са нужни по мрежата , за да може ефективно да се управлява дневния на транспорт на стоки от едно място към друго.

Измежду по важните ЖП Паркове , мрежата на ЮП включва:
- Железопътен парк Балей , намира се до гр Норт Плейт в щата Небраска и е най-голямото товарно железопътно депо в света.
Покрива 12квадратни километра и има дължина над 8км. Цялото депо има положени около 500км релси, включващи 18 коловоза за заминаващи влакове и 16 коловоза за пристигащи.

ЖП Парка обслужва на ден над 10000 вагона. Влючва ЖП сервиз , който обслужва над 8500 локомотива на месец, ремонтното депо може да поправя над 750 локомотива на месец и около 50 вагона на ден.
В ЖП Възела работят над 2600 човека.

Депо Иенкс - едно най-големите депа за ремонт и диагностика на Локомотиви в света.В локомотивния комплекс работят над 1100 обучени работници, които обслужват и ремонтират над 7000 локомотива и над 2000 влака на ден. Депото се простира на площ от ~62кв километра.
Изображение
Подвижен състав:
локомотиви GE Dash 9-44CW (за други не мога да намера информация) произведени от GE Transportation Systems в щата Пенсилвания, дизел-електрически локомотиви със мощност 4,380 к.с (3,267 kW) двигател V16 с Турбокомпресор, тегло на локомотива 170 тона, Co`- Co` подредба на колелата, Резервоар 18,900 литра, диаметър на колелото, 104см, максимална скорост ~140км/ч.
Компанията притежава 8500 локомотива и над 104000 товарни вагони

Железопътна Полиция
Като всяка по-голяма железопътна компания ЮП поддържа полицейски отдел от специални агенти които предотвратяват престъпления срещу Железниците. Агентите имат федерални и щатски права и могат да прилагат законите навсякъде по територията на железопътната инфраструктура.Специалните Агенти обикновено предотвратяват големи инциденти , саботажи , дерайлирания, вандализъм, графити, предотвратяват инциденди с лесно-запалими вещества.
Изображение
Изображение


Малко снимки....
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Пътнически влакове:
Юнион Пасифик, обслужва пътнически влакове от 1869 година до 1 май 1971 година. Ето някой от тях:


-Чалънджър - движил се е по Северозападната ЖП мрежа до 1971 след като Amtrak поема пътническите превози.
През май 1936 година - Чалънджър - поема на първото си пътуване между Чикаго и Лос Анджелис. Като изминал разстоянието за 39 часа и 30 минути.
В средата на 1955 година Експреса е съставен от:
Локомотив тип EMD E8 ( Дизел /два мотора V12 1,125к.с./ колоосна формула - A1A-A1A макс скорост ~145км/ч)
Изображение
Вагон за багаж
14 Спални вагона
Спални вагони с 16 малки апартамента и 6 двойни спални
Вагон - ресторант
3 пътнически вагона ( 2x44 места и 1x48)
Вагон с Купол
Изображение

- City of Denver - Пътнически влак, считан за най-бързия влак в света на дълги разстояния, за ония времена. На 18 Юни 1939 година тръгва от Чикаго към Далас , като изминава цялото разстояние 1676км за по -малко от 16 часа със средна скорост от 105км/ч
Изображение

- City of Las Vegas - движи се от 1956-1967 година

- City of Los Angeles -
May 15, 1936 - първи пробег между Чикаго и Лос Анджелис
May 1, 1971 - последен пробег.
и др.
Днес компанията Аmtrak осъществява дългите пътнически пътувания.

Работа в Юнион Пасифик
Дели се на няколко вида
Влаков екипаж
Търговия
Програма за контрол на работата
Професионалисти

Влаков екипаж:
Работата се състои от: Управление на влакове , стрелки, сигнализация, направление на влакове с радио комуникации и проверка на вагони. Не се работи на стандартна 40 часова седмица , а на повикване, по всяко време било то през ваканция или седмичен ден. Пътува се с влаковете , понякога няколко дена...
Изисквания:
Най-малко на 18 години, Английски език четмо и писмо, защото се четат съобщения,наредби, правилници, разписания и т.н. Компютърна грамотност.
Притежание на силно зрение и слух, включващи способност за виждане , чуване и четене на знаци и сигнали на близо и далеч, различаване на цветовете, визуално да се разпознава скорост и разстояние на движещи се обекти, способност за виждане през нощта и разпознаване на различни звуци.
Работи се навън при всякъкви атмосферни условия - сняг, дъжд, лед, студ и жега.
Заплащане:
За нов персонал 40000$ на година.
За машинисти и кондуктори около 75000$ на година.

Ако някои изяви интерес към другите длъжности да каже ще сложа по нещо и за тях.

Друго не виждам какво да сложа. Надявам се да ви е интересно.
Поздрави :)

Потребителски аватар
NiGhtPiSH
Потребител
Мнения: 521
Регистриран: 24 юли 2009 19:42
Местоположение: Wien / Sofia
Контакти: ICQ

28 фев 2011 13:56

Интересен Факт за UP e, че тя е единствената компания в САЩ, която досега не се е дизелизирала изцяло и във всеки един момент има топла парна машина готова за работа.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Върни се в “Чуждите железници | Foreign railway administrations”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост