Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

Впечатления от пътувания 3

08 яну 2014 17:12

Както се казва: нова година - нови впечатления.Нека администраторът изпрати "Впечатления от пътувания 2" в архива , а аз пускам първото за 2014 г.

Малко инфо за днешното ми пътуване от Пазарджик до Пловдив и обратно.Рано сутринта отидох да хвана "Сл.бряг" 8611 , с който щях да пътувам и какво бе учудването ми , когато на гарата с престой от ок. 10 минути стоеше 8626 , заскъснял с близо 5 часа , поради злополучното изпадане на вагони край Твърдица снощи.Начело бе 44174-0 , а ето и влака , огрян от лъчите на сутрешното слънце.
Сл.бряг беше навреме и дойде , теглен от 44130-3.В петте вагона населеността беше ок. 30 - 40% , учуди ме големият брой слизащи на Пазарджик , докато качващите се бяха не повече от 10 човека.Секунди след потегляне в гарата влезе Белият кон 1622 с локомотив на БДЖ ТП , днес това бе 43519-8.На Огняново разминахме 10230 , обслужван от 30009-9+30010-7 , а на Тодор Каблешков видях тези товарни вагони.Точно на секундата влакът пристигна в Пловдив и аз се отправих по задачи.

Обедното слънце гали приятно лицето , но аз бързам да хвана 8610 , който бе обявен с 10-минутно закъснение.През времето докато го чаках успях да видя няколко интересни неща:
Поглед към депото , където се намираше 232 265-9 на частния превозвач DB Schenker в компанията на 07124-1 и две 52-00-ки.
81203 пристигна навреме , обслужван от 10037-3+10038-1.
Съставът на 10114 бе гариран на 2-ри челен.Първият вагон бе първокласна 63-ка , следвана от две второкласни 50-ки и тази 40-ка от състава на Белия кон , която беше заключена и пътуваше без служба.
Засякох и два товарни влака - единият премина през 2-ри коловоз начело с 43307-8 , а вторият - по 8-ми и бе теглен от 43514-9.
8610 , теглен от 46234-1 влезе в гарата с обявеното закъснение и понеже престоят е по - голям , 10-те минути се избиха и влакът потегли навреме.Композицията - второкласна 74-ка , второкласно exDB , две второкласни 74-ки и международната група , включваща второкласно exDB за вътрешно съобщение Свиленград - София и кушетът от Турция.Аз слязох на Стамболийски и направих една снимка на състава.Почти по същото време в гарата влязоха два влака - закъснелият с 55 минути 8601 , теглен от 44144-4 , а само 5 минути след него от завода за целуоза и хартия излезе ведомствената 52093-2 , теглеща цели 22 вагона.Направих снимка на 10043-1+10044-9 , обслужваща 18205 , който заради 8601 бе задържан да чака надминаване и тогава го пуснаха към Пловдив.След това се отправих към целта , за която бях дошъл тук - фотографирах частната 55255-4 и тръгнах към близкия магазин да си взема нещо за обяд.
10114 влезе навреме в Стамболийски , теглен от 44061-0.Аз се качих в 50-ката и се приготвих за снимане , тъй като едва тръгнахме от перона , в далечината се зачу свирка и от страна София се показа 1623.Ето го и него , теглен от същата 43519-8 на БДЖ ТП , която сутринта видях на 1622.На Огняново снимах 345 108-5 на частния оператор DB Schenker и до Пазарджик нямаше нищо интересно.Със слизането от влака забързах към автобусната спирка , тъй като имах още работа за вършене.
Последна промяна от VESO на 08 яну 2014 23:58, променено общо 1 път.

semafor4o
Потребител
Мнения: 327
Регистриран: 15 авг 2010 22:25
Местоположение: Vratza

08 яну 2014 21:00

Браво!Отново много добър репортаж гарниран със снимки.52-ката ми е интересно как ги е изкарала пълни 22 вагона.Ако наистина я товарят така и тя издържа...RESPECT дето се казва 8) Вагонът зад 55-цата от старите 47-ци ли е или е 17-ка? Има ли негова снимка? Едно време много им се радвах на тия вагони особено на зелените такива поне бяха голяма рядкост и изглеждаха различни от другите заради типа прозорци. :)

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

07 май 2014 00:48

На днешния празничен 6-ти май реших да се разходя до Любимец , за да проверя как вървят ремонтите в участъка от Димитровград.За целта хванах 10245 , обслужван от 2 ел. мотриси и на Първомай пътниците бяхме прехвърлени на дизелова 10-00-ка.В Дг имах на разположение ок. час , където заедно с Димо Карев решихме да придобием впечатления , посредством 10269 / 10272.
Именно първите гледки са от гара Димитровград.Пероните са почти оформени , ето 2 фотографии:
- снимка 1;
- снимка 2.
Така изглежда гарата в източната гърловина:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3;
- снимка 4;
- снимка 5.
След като напусне гарата , влакът върви по ново трасе , край което имаше струпани траверси.Положени са стълбове за конт. мрежа.При Нова Надежда се вижда старата линия , която се събира с новата при стрелките.В гарата разминахме тази товарачка , начело с 06012-9 и след престой от ок. минута , продължихме напред.В участъка до Симеоновград видяхме подготвени земни платна (като това ) , ето няколко фотографии:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3.
В Сим е разрушено някогашното локомотивно хале , но ремонтни дейности по гарата няма.На гара Харманли има струпани релси и траверси.Ето още една снимка на подготвено земно платно малко преди сп. Бисер.
В Любимец има техника на така известната фирма "Porr" , ето няколко гледки на машини , някои от които виждам за първи път:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3;
- снимка 4;
- снимка 5;
- снимка 6;
- снимка 7;
- снимка 8 - информационна табела на гарата.
Попаднахме на тези хопери. Когато ги разгледахме , установихме , че са собственост на "СЕМ ремонт" , Варна.Част от намиращите се платформи , бяха румънски , ето снимка на шаблона.
Снимахме тази информационна табела на гарата и зачакахме мотрисата да се върне от Свиленград.След като се качихме решихме да обърнем внимание на още няколко детайла.Настанихме се точно зад задната кабина и доколкото успяхме направихме няколко снимки в участъка Любимец - Харманли:
http://media.snimka.bg/s1/3448/033139098-big.jpg
http://media.snimka.bg/s1/3448/033139099-big.jpg
http://media.snimka.bg/s1/3448/033139100-big.jpg
http://media.snimka.bg/s1/3448/033139101-big.jpg
http://media.snimka.bg/s1/3448/033139102-big.jpg
От Харманли на няколко места край линията имаше струпани релси , ето едно от тях.
На гара Симеоеновград имахме среща с два товарни влака.Единият беше теглен от две 06-00-ци , снимка при влизане , при установяване на коловоза и след разкачането на единия локомотив.След като продължихме , се оказа , че на опашката има бутаща 07-00-ца , а локомотив от същата серия имаше и на другата товарачка.Направихме следните фотографии:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3.
На Нова Надежда снимахме тези струпани релси.Тук имахме разминаване с изолирана 07-00-ца и след редовния престой от 1 минута , потеглихме.На тази снимка си личи новото трасе до Димитровград със стълбовете за контактна мрежа.Тук виждате бъдещото пресичане на новата линия със строящата се автомагистрала "Марица".Още 2 фотографии , направени от влака при влизане в гара Димитровград.
- снимка 1;
- снимка 2.

И за финал - двама изморени , но щастливи от днешното пътуване форумци.
Последна промяна от VESO на 05 юни 2014 10:13, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
ivajlo_nikolov
Мнения: 74
Регистриран: 07 юни 2012 20:35
Местоположение: София

07 май 2014 14:05

Veso направил си чудесен репортаж за строежа. Само искам да уточня едно нещо. Магистрала Марица пресича линията между Симеоновград и Харманли.
Насипа , който си снимал между Нова Надежда и Димитровград най - вероятно е този в района на Черногорово, който е за надлеза над линията на пътя между селото и помпената станция на р. Марица.

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

12 май 2014 18:27

Времето на центр. гара София на 10-ти май се смени изключително бързо и на мястото на мрачното небе , изгря слънце , озаряващо лицата на двама форумци , които бяха решили да направят пътуването си с влак , движещ се за първи път по своя маршрут от години насам.Една от целите , която си поставихме с Ивайло Николов бе да проверим дали за този първи ден ще има пътници както във вътрешно , така и в международно съобщение.
Композицията от наши вагони бе гарирана на 3-ти коловоз като това бяха две септемврийски 44-ки и една 63-ка.Първата 44-ка с номер 001 бе предназначена за международно съобщение , ето една снимка на табелата с дестинацията.Малко по - късно 52051-0 докара гръцките вагони и съставът на 361 бе композиран.Аз влязох вътре и направих 2 снимки:
- коридор;
- купе.
Вагоните на ΟΣΕ бяха два , второкласни купейни с климатици и колкото чисти и спретнати бяха вътре , толкова зле изглеждаха отвън - немити , надраскани с графити и без табела с дестинацията.На перона имаше журналисти , които трескаво търсеха пътници в международно съобщение и като видяха една жена с билет , закупен от "Рила" , се запътиха към нея да я интервюират.
През това време начело на влака застана 44179-0 и ние се качихме вътре.Тъй като единствено на 63-ката горната част от прозорците беше по - голяма от на останалите вагони , ние седнахме в "Bmp"-то и минути след това влакът потегли.
Описание на маршрута няма да правя , предполагам почти всеки от вас е пътувал по 5-та линия , затова ще се спра само на по - важните моменти - на Владая имахме разминаване с 50112 , обслужван от 31017-1+31018-2 , а тук виждате влизането на 361 в Перник.На гарата имаше 2 мотриси , заснех едната от тях и се обърнах от другата страна.Не се качи нито един пътник , а слезе една жена.Точно по разписание влакът потегли от гарата , а аз реших да проверя каква е населеността.В нашия вагон освен мен и Иво имаше още 7 души - 3 момичета до Сандански , двама мъже до Благоевград и един дядо до Дупница.Въпреки първия ден от своето пътуване , хората са научили за влака и го използват.Едното момиче дори сподели , че час 15:30 от столицата е много удобен и за в бъдеще също би ползвало международния.Малко фотографии в участъка след Перник:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3.
На Радомир ни чакаше 60221 , обслужван от 10033-2+10034-0 и с изненада установих , че от съседния вагон слязоха няколко младежи , които тръгнаха да влизат към мотрисата.
Точен на секундата , влакът закова и в Дупница.Там слезе дядото от нашия вагон и още някаква жена от съседния.Отново както и на Перник не се качи никой и ние продължихме напред.Няколко фотографии от гарата:
https://www.flickr.com/photos/123766380 ... /lightbox/
https://www.flickr.com/photos/123766380 ... /lightbox/
https://www.flickr.com/photos/123766380 ... /lightbox/
На Благоевград слязоха двамата мъже и се качи една жена , която отиде в съседния вагон.На гарата засякох 50245 , теглен от 61011-3 и след предвидения престой от една минута продължихме.Малко от природата в тази част от 5-та линия:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3;
- снимка 4;
На Черниче разминахме 50244 , начело с 61006-3.Както знаете , този влак от Благоевград продължава за София под номер 5624.Снимка от другата страна на влака.
В този момент във вагона влезе кондуктора и раздаде рекламни листовки за влакове 360 и 361 , ето как изглеждат тези брошури:
- от едната страна;
- от другата страна.
Още малко фотографии в участъка до Ген. Тодоров:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3;
- снимка 4;
- снимка 5.
На Ген. Тодоров чакаше 52213 , теглен от 61002-2 , като от нашия влак не слезе нито един човек в посока Петрич.
След гарата успях да направя снимкa на бъдещото трасе на магистрала "Струма" , което продължава почти до Марикостино.
Влакът спря в крайната си гара , точен на секундата.Ние слязохме за да направим обстойна фотосесия.
44179-0 се изтегля.
Гръцкият дизел , който бе гариран на 4-ти коловоз , се запъти към изходните стрелки.Направих фотографии на двата локомотива:
- снимка 1;
- снимка 2.
След това 220 017 се гарира на втори коловоз и закачи за композицията.
Уж всичко бе готово , но започнаха проблемите с третия вагон , който бе 44-ката с номер 001.Оказа се , че локомотивът подава напрежение по - ниско , отколкото имат нашите вагони и няма как да продължи така.Тогава 179 размени третия вагон с другата 44-ка , но при нея не можеше да се осигури въздух за вратите.Тогава се наложи поредна маневра и като трети бе сложена 63-ката , но някой се сети , че въпреки указаната скорост на шаблона от 140 км/ч , този тип вагони са скопени до 100 , което веднага бе преведено на машиниста.Той се изсмя , махна с ръка и категорично отказа 63-ката да бъде включена в състава (ясно е защо - в Гърция се кара далеч не със скоростите по разписание). След цялото това мотаене и чудене , влакът потегли с 18-минутно закъснение и само с двата гръцки вагона.
Снимка , от която се вижда окончателният състав на 361.
Клип при заминаването.
След клипа 44179-0 гарира 3-те вагона от нашия влак на отделен коловоз и отиде начело на 50134 , съставен от две 74-ки.

С това свършва първата част на пътуването.
Последна промяна от VESO на 19 май 2015 08:52, променено общо 4 пъти.

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

12 май 2014 18:50

Майското утро на гара Кулата ни посрещна с голяма жега.При това още в сутрешните часове , аз си представям какво става наобяд и къде ли се крият хората.Докато стояхме на гарата , пристигна 61002-2 със състава на 360 за вътрешно съобщение (вкл. и "международната" 44-ка , която на предишния ден не успя да напусне страната).След като остави вагоните , патицата се гарира до 44179-0 , който сутринта бе докарал 50131 и сега чакаше да поеме международния.Изненадващо рък. движение излезе навън с новината , че влакът идва , въпреки че още беше рано.В началото помисли , че гръцките му колеги са се пошегували с него , но информацията излезе вярна - с цели 18 минути по - рано 360 влезе в Кулата , теглен от същия дизелов локомотив , който на 10-ти пое влака оттук.Клип при идването и една фотосесия:
- установяването на перона;
- същите неизмити и надскани гръцки вагони от предишния ден.
Дизеловият локомотив бе разкачен , след което се прегарира и застана на това място.Към него притича гръцкия нач. влак , който влезе в кабината и малко след това машината потгли.Тук виждате 179 да набутва 3-те наши вагона към основния състав , в който през това време течеше гранична проверка(тук виждате нашите граничари , гръцките им колеги бяха във влака).
44179-0 застана начело , а ние забързахме да се качваме.Минути след това влакът потегли , а до Ген. Тодоров регистрирахме най - високата скорост която бе достигната.
През целия път обратно до София с Ивайло се наслаждавахме на красивата природа.Направихме една равносметка и решихме , че ако не друго , то поне заради гледки като долните , си струва да се пътува по 5-та линия:
https://www.flickr.com/photos/123766380 ... /lightbox/
https://www.flickr.com/photos/123766380 ... /lightbox/
https://www.flickr.com/photos/123766380 ... /lightbox/
https://www.flickr.com/photos/123766380 ... /lightbox/
https://www.flickr.com/photos/123766380 ... /lightbox/
Последна промяна от VESO на 30 апр 2015 09:51, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

14 фев 2015 20:40

Искам да споделя впечатления от днешното пътуване от Пазарджик до Асеновград и обратно.
Станах сутринта и реших да хвана 1621.От следващите снимки може да видите актуално състояние на гара Пазарджик към дата 14.02.2015 г.:
http://media.snimka.bg/s1/4311/034865724-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/4311/034865730-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/4311/034865735-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/4311/034865736-big.jpg?r=0
Както на тях се вижда , през днешния почивен ден се работеше.
Преди 1621 , на гарата пристигна товарен влак , начело с 43552-9 , който застана малко преди изходния светофор и зачака.Композицията включваше платформи , както немски "Sggmrs" с контейнери отгоре , така и празни словашки "Sggmrss", на които нямаше нищо.1621 дойде с 15-минутно закъснение , теглен от 44105-5.Съставът - фургон , второкласна 74-ка , първокласна 63-ка и още две "Bm" 74-ки , като населеността след Пазарджик бе ок. 50-60 %.Както знаем , този състав след Пловдив отива до Калояновец като 80103 и се връща обратно в София под номер 8684.
По - интересни неща - на Стамболийски засякох 06077-2 с друг тов.влак и със същото закъснение пристигнахме в Пловдив.Тъй като ни приеха на 5-ти коловоз , успях да прибягам до 31011-4+31012-2 , обслужваща 19213 и броени минути след снимката , мотрисата потегли.Доколкото успях да намеря сравнително чисти прозорци , направих няколко фотографии на летище Крумово , които може да видите тук:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3.
Единствено съжалявам , че не успях да снимам един красив зелен хеликоптер , поставен като паметник на входа на авиобазата.Ето един поглед и към "КЦМ" АД.
При идването в гара Асеновград попаднах на товарен влак , теглен от 06114-3.Ето една обща снимка на дизела и 31-00-цата.Малко след това се видях с едно момиче , с което ходихме до базата на "Gastrade" , но за разходката и за това какво видяхме там ще пиша в определената тема.
Вече всичко е готово , отново съм на гарата и чакам влака за връщане.19215 , обслужван отново от същата мотриса влезе в Аг и се установи на втори коловоз.Аз се качих вътре и задрямах.До Пловдив нямаше нищо интересно , като слязох на центр. гара , попаднах на няколко влака:
- 82208 , обслужван от 30021-4+30022-2;
- 8601 , теглен от 44063-6 , който както знаете е само до Калояновец.Оттам съставът се връща под номер 80192 и при пристигането си в Пловдив , продължава за София като 1626;
- 1624 се обслужваше от 310009-8+31010-6 , населеност в мотрисата - ок. 40-45 %;
- 44130-3 се приготвя за 4652.Композицията включваше 3 второкласни 50-ки , разделени по средата 2 към 1 със смесено exDB;
- абсолютно идентичен бе състава и на влизащия в гарата 4651.Ето го и него , начело с 44178-3.
10114 се теглеше от 44128-7 , за Nikks снимах шаблона.Аз си намерих свободно купе в първата 50-ка и зачаках.

Поради факта , че бях сам в купе и двата прозореца бяха постоянно отворени , успях да придобия впечатления от ремонтните дейности в тази част на първа линия.Както знаем , гърловината на Пловдив , страна София изглежда така:
http://media.snimka.bg/s1/4311/034865797-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/4311/034865796-big.jpg?r=0
Пътеполагащата машина е преминала сп. Прослав и е стигнала почти до Пловдив.Положени са и стълбове.Още две снимки в района на спирката - преди прелеза и след него.Пред самото здание се изграждат високи перони и въпреки почивния днес , се работеше.Тук предполагам се изграждат шумозаглушителни стени , а ето как изглежда моста.Тази снимка е правена малко преди входния светофор на Тодор Каблешков , а когато влязохме в гарата , фотографирах две от стрелките - тази и тази.
Още няколко фотографии от Ткл , за да добиете представа до къде са стигнали ремонтните дейности:
http://media.snimka.bg/s1/4311/034865845-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/4311/034865846-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/4311/034865847-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/4311/034865848-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/4311/034865853-big.jpg?r=0
В участъка Ткл - Стм се работеше усилено , нов път още не е положен , но като гледам темповете , до края на т.г. може и това да стане.Малко снимки от този участък:
http://media.snimka.bg/s1/4311/034865855-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/4311/034865856-big.jpg?r=0
Спирка Кадиево изглежда така - откъм перона и от другата страна.На тази и тази снимка пък виждате кранове , участващи в изграждането на някакво местно хидросъоржение.
Следващите снимки са малко преди влизане в Стамболийски:
http://media.snimka.bg/s1/4311/034865863-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/4311/034865868-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/4311/034865871-big.jpg?r=0
В гарата имахме разминаване с два влака - на втори коловоз стоеше 10021-7+10022-5 , обслужваща 18205.Малко след това пристигна и 1623 , теглен от 44185-7.При излизане от гарата заснех двете 55-00-ци на "Трансстрой" - Варна и отидох на срещуположния прозорец.Малко фотографии в участъка Стм - Ог:
http://media.snimka.bg/s1/4311/034865879-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/4311/034865885-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/4311/034865892-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/4311/034865909-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/4311/034865919-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/4311/034865928-big.jpg?r=0 - сп. Хаджиево.
В гара Огняново , освен традиционната Шенкерска гледка , засякох изолираната 06077-2.Може да видите какво е състоянието на гаровия район - посока Пловдив и посока София.
Както при Хаджиево , така и при сп. Синитово са изградени малки мостчета , по които хората да стигат до другия перон.По темп на работа този участък е най - зле и много се съмнявам дали ще бъде завършен в срок.Днес единствено по него нищо не се работеше , като на много малко места са положени стълбове.Ето една снимка малко след сп. Синитово , а тук вече влизаме в Пазарджик.
От мен е това.Със спирането на влака в гарата , слязох от вагона и се запътих към автобусната спирка.

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

12 апр 2015 18:16

Христос Воскресе! Желая много здраве , щастие и късмет!

Искам да опиша впечатленията от днешното пътуване до Септември , което направих с цел да разбера до къде са стигнали ремонтните дейности в участъка Пзк - Сп , тъй като в последно време минавам оттам все по тъмно и снимки не успявам да направя.
Отидох наобяд на гара Пазарджик , хванах 10112 , теглен от 44130-3 и пътуването започна.
Така изглежда участъка почти веднага след гарата - положен е новият път , има стълбове , но няма конт. мрежа. Прави впечатление , че са изградени нови перони и стълбове за навеси на спирките , така например изглежда спирка Мокрище , ето още един изглед на трасето , малко след нея.
До тук свършва линията.Малко след това свършва и баластрата (виждате мястото ) , а това вече е спирка Звъничево. Забележете къде е разположен новият перон. Мястото за спиране на пътническите влакове е изместено малко по на изток от обичайното спиране сега.Още една снимка в участъка Звъничево - Ковачево , където отново има насипана баластра.Тук пък виждате как изглежда сп. Ковачево.
Направих няколко фотографии на моста над р. Чепинска:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3;
- снимка 4;
- снимка 5;
- снимка 6;
- снимка 7.
Още една фотография в участъкa и вече се влиза в Септември.Кадри от източната гърловина:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3.
В гарата чакаше 1623 , теглен от 44201-2.След като бързият замина , направих няколко снимки от гаровия район:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3;
- снимка 4;
- снимка 5;
- снимка 6.
Фотографирах една интересна малка машинка , ето как изглежда:
http://media.snimka.bg/s1/4483/035209073-big.jpg
http://media.snimka.bg/s1/4483/035209125-big.jpg
По време на престоя ми в гарата , минаха два товарни влака. Първият беше на БДЖ ТП ("Cargo") , теглен от 43532-1 и на него направих цяла фотосесия - на локомотива и на вагоните
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3;
- снимка 4;
- снимка 5;
- снимка 6;
- снимка 7;
- снимка 8;
- снимка 9;
- снимка 10.
Вторият влак ме изненада докато се разхождах по перона. Беше на частния оператор DB Schenker и возеше така известните прицепи , които от известно време преминават през нашата страна. Влакът бе с двойна тяга и тъй като мина транзит , му направих само една снимка , ето го и него.
Настана време да си ходя. На гарата пристигна 8613 начело с 44081-8 и аз се качих в него.Малко преди да потеглим , засякох закъснелия с 80 минути 1624 , обслужван от 31001-5+31002-3.
До Пазарджик нищо интересно. В гарата чакаше 10114 , отново с мотриса. Този път беше 31007-2+31008-0.Със слизането от влака , забързах към тролейбусната спирка.

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

17 май 2015 11:53

От известно време научих , че поради извършвани ремонтни дейности по 5-та линия , два влака - международният 360 и бързият 5623 преминават през участък , по който никога не е имало редовно пътническо движение.Това е отсечката Разменна - Батановци - варианта за заобикалянето на град Перник , която е била построена с една единствена цел - разтоварване на трафика , който в онези години е бил усилен и едва ли участъкът е можел да устои едновременно на пътническото и товарното движение.За целта са били построени 2 варианти на линията , идваща от Разменна - директно към Батановци (отиваща на югоизток) и в посока Радомир , която отива на югозапад и се съединява с главната 5-та линия малко след входните стрелки на Батановци.По този начин влакове , идващи както от страна Радомир , така и от страна Перник са могли да влизат в тази отсечка.Мястото , където са се събирали тези варианти е било известно с името р.п. "Спартак". По отсечката е била построена и една гара Витановци , която е трябвало да служи за разминавания.
Така на 16-ти май с малка и мобилна група решихме да пътуваме по този участък , по който преминават единствено товарни влакове. За целта пристигнахме на гара Радомир сутринта и след кратка разходка из града , хванахме международния влак 360 , с който щяхме да прекосим "Пустинята" - както е известен въпросния участък.
360 пристигна малко преди време , ние се качихме в него и зачакахме. През това време на гарата дойде 50207 и ние потеглихме.В участъка до разклонението разминахме и 5623 и вече след стрелката започна същинската част от нашето пътуване.Ние се настанихме на челната врата на последния вагон и направихме обширна фотосесия.
Ето как изглежда отклонението , почти веднага след стрелката , една фотография на светофора , след което влакът навлезе в намаление от 25 км/ч , което ни съпровождаше чак до бившата гара Витановци.Направих 2 снимки на бившия вече р.п. Спартак:
- вариантата , идваща от Батановци , която споменах по - горе. Линията е демонтирана , контактната мрежа е свалена , но стълбовете стоят.
- а така изглежда сданието на поста.Направи ми впечатление , че не е разрушено.
Докато си говорихме , величествената тишина , царуваща наоколо постепенно ни обгърна в своите обятия.Заобикаляха ни тучни ливади , на места край линията имаше раззеленили се дървета , чиито дълги клони се простираха почти до влака и ако човек си подаде ръката , ще успее без особени усилия да си откъсне листо за спомен.На места имаше интересни папрати , които се спускаха между стволовете на дърветата , увиваха се около тях, а краищата им се губеха в дебелия разстлан килим от ниски храсти. Лек вятър носеше дъх на свежа растителност и единствената дума , която изникна в съзнанието на всички бе "зеленина". Отдалеч долитаха чуруликания на птици и монотонното мучене на крави , дошли на водопой в близкия дол край линията.Неголям майски бръмбар със своето жужене ни съпровождаше известно време , след което отлетя и се изгуби в простора.
Малко фотографии в участъка:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3;
- снимка 4;
- снимка 5.
По време на пътуването минахме покрай няколко села.Техните запустели къщи , изящни с простотата на градежа си (каменен и тухлен) създаваха "пустинно" настроение и ни напомниха за пореден път намаляващото население по тези места и обезлюдяването на селищата в България. Так където имаше обаче хора , се забелязваха признаци на активно човешко присъствие - изорани и засети нивички , овощни градини , а по високите чардаци на къщите имаше проснати дрехи и чаршафи.На едно място до линията любопитството ни бе събудено от шуртящата вода в коритото на голяма чешма.Под сенчестите дървета около чешмата, бяха направени от незнаен човек удобни пейки от нарязани трупи и дъски.Замислих се колко ли е приятно да поседнеш и да пиеш бистра вода , налята от близкото изворче в такова кътче.
Бавно и неусетно навлязохме в района на някогашната гара Витановци.Ето какво е останало от нея:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3;
- снимка 4;
- снимка 5;
- снимка 6;
- снимка 7;
- снимка 8.
Още една снимка в този участък , след което навлязохме в гара Разменна.Малко фотографии от гърловината страна Перник , от които може да видите къде се разделят двете линии:
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3.
Веднага след гарата навлязохме в тунела , ето и така известната бронзова фигурка над входа.
Както знаем , този тунел е започнат като двупътен , но е завършен за еднопътен и по тази причина при движение на влака вътре , се чуват странни , пронизителни звуци , напомнящи писъците на загиващи хора. Според един местен разказ , по време на строежа , голям пласт скална маса се срутил и затрупал цялата група бригадири , които са работили там.Оттогава техните призраци не могат да намерят покой и виковете им в тунелите напомнят за тези загинали хора.
Природата вече се смени и на мястото на тучните зелени ливади се появиха скали.Върху стръмните склонове , огрени от лъчите на обедното слънце нямаше нито едно зелено стръкче , но за сметка на това се показваха признаци на живот. На няколко места видяхме малки гущери , които препичаха своите тела.При шума от тракането на талигите , те побягваха и бързо изчезваха сред скалите.
Да се върна към пътуването - ето една малка китна спирка , разположена до прелез.Поради свлачищни процеси е започнало укрепването на скалата край линията , направихме фотография на това място. На Храбърско имахме разминаване с тов.влак , след което с едно момче от групата отидохме да разгледаме гръцките вагони.Техни снимки ще пусна в съответната тема.
Улисани в разговори и правене на снимки и клипове , неусетно стигнахме гара Волуяк , ето малко снимки от влизането на влака:
- входният светофор. Вдясно се вижда Драгоманската линия;
- вляво пък идва линията от Банкя;
- общ изглед на западната гърловина на гарата.
В участъка до София разминахме товарачка , ето и нея.

Със спирането на централна гара , пътуването приключи.Ние слязохме от влака и си направихме снимка за спомен:
http://media.snimka.bg/s1/4573/035390230.jpg?r=0
Последна промяна от VESO на 19 май 2015 08:01, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
viktorbdz
Мнения: 30
Регистриран: 18 яну 2015 21:59
Местоположение: София

17 май 2015 12:52

VESO написа:От известно време научих , че поради извършвани ремонтни дейности по 5-та линия , два влака - международният 360 и бързият 5623 преминават през участък , по който никога не е имало редовно пътническо движение.Това е отсечката Разменна - Батановци - варианта за заобикалянето на град Перник , която е била построена с една еднствена цел - разтоварване на трафика , който в онези години е бил усилен и едва ли участъкът е можел да устрои едновременно на пътническото и товарното движение.За целта са били построени 2 варианти на линията , идваща от Разменна - директно към Батановци (отиваща на югоизток) и в посока Радомир , която отива на югозапад и се съединява с главната 5-та линия малко след входните стрелки на Батановци.По този начин влакове , идващи както от страна Радомир , така и от страна Перник са могли да влизат в тази отсечка.Мястото , където са се събирали тези варианти е било известно с името р.п. "Спартак".По отсечката е била построена и една гара Витановци , която е трябвало да служи за разминавания.
Така на 16-ти май с малка и мобилна група решихме да пътуваме по този участък , по който преминават единствено товарни влакове. За целта пристигнахме на гара Радомир сутринта и след кратка разходка из града , хванахме международния влак 360 , с който щяхме да прекосим "Пустинята" - както е известен въпросния участък.
360 пристигна малко преди време , ние се качихме в него и зачакахме. През това време на гарата дойде 50207 и ние потеглихме.В участъка до разклонението разминахме и 5623 и вече след стрелката започна същинската част от нашето пътуване.Ние се настанихме на челната врата на последния вагон и направихме обширна фотосесия.
Ето как изглежда отклонението , почти веднага след стрелката , една фотография на светофора , след което влакът навлезе в намаление от 25 км/ч , което ни съпровождаше чак до бившата гара Витановци.Направих 2 снимки на бившия вече р.п. Спартак:
- вариантата , идваща от Батановци , която споменах по - горе. Линията е демонтирана , контактната мрежа е свалена , но стълбовете стоят.
- а така изглежда сданието на поста.Направи ми впечатление , че не е разрушено.
Докато си говорихме , величествената тишина , царуваща наоколо постепенно ни обгърна в своите обятия.Заобикаляха ни тучни ливади , на места край линията имаше раззеленили се дървета , чиито дълги клони се простираха почти до влака и ако човек си подаде ръката , ще успее без особени усилия да си откъсне листо за спомен.На места имаше интересни папрати , които се спускаха между стволовете на дърветата , увиваха се около тях, а краищата им се губеха в дебелия разстлан килим от ниски храсти. Лек вятър носеше дъх на свежа растителност и единствената дума , която изникна в съзнанието на всички бе "зеленина". Отдалеч долитаха чуруликания на птици и монотонното мучене на крави , дошли на водопой в близкия дол край линията.Неголям майски бръмбар със своето жужене ни съпровождаше известно време , след което отлетя и се изгуби в простора.
Малко фотографии в участъка:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3;
- снимка 4;
- снимка 5.
По време на пътуването минахме покрай няколко села.Техните запустели къщи , изящни с простотата на градежа си (камемен и тухлен) създаваха "пустинно" настроение и ни напомниха за пореден път намаляващото население по тези места и обезлюдяването на селищата в България. Так където имаше обаче хора , се забелязваха признаци на активно човешко присъствие - изорани и засети нивички , овошни градини , а по високите чардаци на къщите имаше простнати дрехи и чаршафи.На едно място до линията любопитството ни бе събудено от шуртящата вода в коритото на голяма чешма.Под сенчестите дървета около чешмата, бяха направени от незнаен човек удобни пейки от нарязани трупи и дъски.Замислих се колко ли е приятно да поседнеш и да пиеш бистра вода , налята от близкото изворче в такова кътче.
Бавно и неусетно навлязохме в района на някогашната гара Витановци.Ето какво е останало от нея:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3;
- снимка 4;
- снимка 5;
- снимка 6;
- снимка 7;
- снимка 8.
Още една снимка в този участък , след което навлязохме в гара Разменна.Малко фотографии от гърловината страна Перник , от които може да видите къде се разделят двете линии:
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3.
Ведната след гарата навлязохме в тунела , ето и така известната бронзова фигурка над входа.
Както знаем , този тунел е започнат като двупътен , но е завършен за еднопътен и по тази причина при движение на влака вътре , се чуват странни , пронизителни звуци , напомнящи писъците на загиващи хора. Според един местен разказ , по време на строежа , голям пласт скална маса се струтил и затрупал цялата група бригадири , които са работили там.Оттогава техните призраци не могат да намерят покой и виковете им в тунелите напомнят за тези загинали хора.
Природата вече се смени и на мястото на тучните вечнозелени ливади се появиха скали.Върху стръмните склонове , огряни от лъчите на обедното слънце нямаше нито едно зелено стръкче , но за сметка на това се показваха признаци на живот. На няколко места видяхме малки гущери , които препичаха своите тела.При шума от тракането на талигите , те побягваха и бъзо изчезваха сред скалите.
Да се върна към пътуването - ето една малка китна спирка , разположена до прелез.Поради свлачищни процеси е започнало укрепването на скалата край линията , направихме фотография на това място. На Храбърско имахме разминаване с тов.влак , след което с едно момче от групата отидохме да разгледаме гръцките вагони.Техни снимки ще пусна в съответната тема.
Улисани в разговори и правене на снимки и клипове , неусетно стигнахме гара Волуяк , ето малко снимки от влизането на влака:
- входният светофор.Вдясно се вижда драгоманската линия;
- вляво пък идва линията от Банкя;
- общ изглед на западната гърловина на гарата.
В участъка до София разминахме товарачка , ето и нея.

Със спирането на централна гара , пътуването приключи.Ние слязохме от влака и си направихме снимка за спомен:
http://media.snimka.bg/s1/4573/035390230.jpg?r=0
Прекрасно мина срещата, радвам се, че бях част от нея! :)

Потребителски аватар
gzo
Потребител
Мнения: 207
Регистриран: 03 яну 2010 11:27
Местоположение: В. Търново

25 май 2015 11:03

VESO написа:...сданието на поста....
Благодаря за очерка, но с поредна забележка да започнеш да пишеш сдание със "З".

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

25 май 2015 17:20

Да , проверих в google и се изумих - наистина здание се пишело със "з".Никога досега не съм го знаел.А и колкото пъти съм го писал (то не че ми е трябвало много) , не са ме поправяли."Сграда" обаче знам , че е със "с". Мерси за корекцията!

Потребителски аватар
r0n1s1z3
Мнения: 63
Регистриран: 01 юни 2011 20:40
Местоположение: София
Контакти: ICQ

04 авг 2015 10:45

Няма представка в българския език - "с", само "сграда" е изключение от правилото... Може би е чуждица...

Една новина от днес...

Новина...

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

13 сеп 2015 21:37

Пускам впечатления от пътуването на днешния 13-ти септември с извънредния влак за деца , организиран от Община Димитровград , който бе с маршрут от Димитровград до Хасково и обратно.
Още в петък Димо Карев ме информира за него и за факта , че билетите са безплатни , предоставени от местната общинска администрация по случай започването на учебната година на 15-ти.Ето как изглеждаха самите билети:
- лицева страна;
- обратна страна.
Аз намерих свободно време да отида в Димитровград и заедно с Димо зачакахме влака.Ето го и него в далечината , след което се установи на перона.Огромните тълпи родители с техните деца започнаха да се качват , а глъчката беше неописуема.В суматохата се закачваха балони по прозорците , лепиха се стикери , а работници от общината , които проверяваха билетите напътстваха децата къде да отидат и как да заемат своето място. Вътре атмосферата бе доста колоритна , подсилвана от мажоретки и клоуни , които разсмиваха малчуганите.Бе осигурена минерална вода за всеки , като няколко момичета минаваха през купетата и раздаваха шишета.Малко момиченце , тръгнало от последния вагон към първия , слагаше печати по ръцете на хората с надпис "Аз обичам Димитровград". Фотографии от интериора:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3;
- снимка 4;
- снимка 5;
- снимка 6;
Отвън гледката също си заслужаваше. Една трета от балоните се спукаха или изпадаха по пътя , но на следващия курс от гара Димитровград , бройката беше попълнена , че дори и увеличена.

В уреченото време влакът пристигна на гара Хасково , където слязох и направих няколко снимки:
при пристигане;
откачането на локомотива;
111 се прегарира.
След като се закачи от другата страна на влака , рък. движение подаде сигнала и ние поехме обратно.Обърнах внимание на намалението от 40 км/ч , което е на моста над магистрала "Марица" , на 25 км/ч , заради този недовършен прелез и на гърловината на Дг , страна Подкова , за която ще пусна снимки от съответната тема. Ето една фотография малко преди влизане в Димитровград.
Тълпите , които чакаха на гарата бяха големи. Влакът пристигна на 1-ви коловоз и се приготви за втория курс. Направих една фотография , след което се отправих към 10266 , с който щях да се прибирам.

За финал с Димо си направихме снимка за спомен от днешния прекрасен ден.

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

Re: Впечатления от пътувания 3

15 дек 2015 11:41

Впечатления от едно пътуване , проведено на 13-ти декември в неделя.
На 13-ти декември влезе в сила новия график за движение на влаковете и с малка мобилна група решихме да си направим разходка до сръбския граничен град Димитровград (наш Цариброд) , посредством пуснатата "нова" двойка влакове 490 и 491. Всъщност тази двойка съвсем не е нова , до преди няколко години между София и Београд се движеха два влака в едната посока - нощния и обеден , като след това обедната двойка бе спряна.От сегашния график се възстанови и ние решихме да си направим малко пътуване.
Вагоните на 490 бяха гарирани на един от челните коловози на центр. София и когато отидохме , видяхме , че са два салонен тип , идентични на нашите от серия 63. Изглеждаха така:
- външен вид;
- интериор;
- номера на единия вагон.
Rexkos се снима за спомен пред влака в минутите преди потегляне.
Като за първи ден , нямаше други пътници освен нашата група , така че ние спокойно седнахме в последния вагон и времето премина в разговори и правене на снимки.
Разминавания по пътя имахме на няколко места , първо на Волуяк срещнахме изолираната 55078-0 , а на две гари засякохме товарни влакове - веднъж на Костинброд , а втората среща беше на Сливница.
Като цяло вагонът , в който пътувахме беше чист , но в другия бе голяма мръсотия. Стъклата на прозорците бяха идентични на тези от серия 63 , теснопътните вагони и мотрисите DESIRO - отваря се само малката горна част , през която обаче не можеш дори да си подадеш ръката. За наш късмет обаче няколко от тези отваряеми части бяха без ограничители и човек може спокойно да си подаде ръката и да снима. Сашо даже успя дори да си подаде главата , снимка тук.
В Драгоман бяхме навреме , след престой от 5 минути и направена проба , потеглихме към Сърбия.Направих няколко снимки при излизане на гарата , на които може да видите какво представлява "интермодален терминал Драгоман":
http://media.snimka.bg/s1/5064/036371794-big.jpg
http://media.snimka.bg/s1/5064/036371795-big.jpg
http://media.snimka.bg/s1/5064/036371796-big.jpg
Снимки малко след гара Драгоман:
http://media.snimka.bg/s1/5064/036371797-big.jpg
http://media.snimka.bg/s1/5064/036371798-big.jpg
Така изглежда спирка Умляк. Ние отидохме най - отзад , за да видим какво е останало от някогашната гара Драгоил. Гледката бе идентична на тази от Витановци , преди време , само с тази разлика , че тук приемното здание имаше малко по - запазен вид. Фотографии от там:
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3;
снимка 4;
снимка 5.
Малко след това минахме стрелката за Калотина. На гарата чакаше товарен влак , начело с 07065-6.
490 намали скоростта и спря на Калотина запад - малка гаричка с два коловоза. Точно тук се извършва гранична и митническа проверка на влаковете. Престоят беше доста дълъг и въпреки че граничарите ни провериха сравнително бързо , митничарят дойде близо половин час след тях.Снимки от гарата:
http://media.snimka.bg/s1/5064/036371809-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/5064/036371810-big.jpg?r=0 (линията отиваща нагоре предполагам е изтеглителен или спасителен коловоз)
http://media.snimka.bg/s1/5064/036371812-big.jpg
http://media.snimka.bg/s1/5064/036371813-big.jpg
http://media.snimka.bg/s1/5064/036371815-big.jpg?r=0
След това навлязохме в сръбска територия , ето малко фотографии от там:
http://media.snimka.bg/s1/5064/036371816-big.jpg
http://media.snimka.bg/s1/5064/036371819-big.jpg
http://media.snimka.bg/s1/5064/036371825-big.jpg - обърнете внимание на защитната дървена конструкция под надлеза на новостроящата се магистрала.
Пустеещите земи край линията , по които тук - там се мяркаха животни се смениха с обработваеми нивички , които бяха изорани и приготвени за зимата.Появиха се заградени парцели и няколко къщи по което преположихме , че навлизаме в населено място.Ето една снимка оттам.
Действително интуицията ни не сбърка. Минути по - късно се появиха първите къщи , а след това навлязохме в същинската част на града.
http://media.snimka.bg/s1/5064/036371829-big.jpg
http://media.snimka.bg/s1/5064/036371834-big.jpg
http://media.snimka.bg/s1/5064/036371840-big.jpg
Това е град Димитровград (или както българите го наричаме - Цариброд). След този прелез , влязохме в гарата.Ето 2 снимки от които да видите как изглежда източната гърловина , посока България:
http://media.snimka.bg/s1/5064/036371843-big.jpg
http://media.snimka.bg/s1/5064/036371844-big.jpg
Гара Димитровград ŽS буквално бе задръстена от товарни влакове , като всички коловози без първи бяха заети.Железничари на развален сръбско - български ни обясниха , че в момента депо Ниш (което обслужва влаковете в посока Сърбия) разполага с крайно недостатъчен брой дизелови локомотиви и не съумява да изтегли всички влакове към вътрешността на страната.Случвало се е дадена машина да прави няколко курса на ден докато закара влака в Ниш и да се върне за друга товарачка.
Видяхме и 44123-6 на един от коловозите да чака с вагони за България.
След като се установихме на перона , мина граничната проверка. Нашият локомотив се изтегли в гърловината , където се засече със сръбския дизелов локомотив. Минути по - късно бумтящата и трещяща машина дойде да се закача за нашия влак.Снимка в минутата преди заминаване.
След потеглянето на влака , ние направихме фотографии на гарата , след което тръгнахме на разходка из града.
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3;
- снимка 4;
- снимка 5;
- снимка 6.
Снимка за спомен.В чакалнята попаднахме на това разписание.
Привечер дойдохме отново да се прибираме , но научихме , че 491 се движи с 3 часа закъснение.През времето докато чакахме влака заснехме още няколко интересни неща.
44098-2 , докарал 490 чакаше да поеме обратния 491.Час по - късно локомотивът се прегарира в източната гърловина.
43518-0 , докарал нов товарен влак от България.
Същото се отнася и за 43528-9 (къде се побраха всички тези товарачки така и не разбрах :) ).
43548-7 , пристигнал малко по - рано с товарачка , отиваше да връща влак в посока Драгоман. За финал - 2 снимки , направени малко преди да дойде нашия влак:
http://media.snimka.bg/s1/5064/036371883-big.jpg
http://media.snimka.bg/s1/5064/036371884-big.jpg
491 влезе в Димитровград ŽS точно с 3-часово закъснение и с увеличен състав от 3 седящи вагона - две наши 43-ки и сръбски купеен. След констатирани проблеми с отоплението и осветлението на сръбския вагон , той бе сечен от композицията и гариран на един от челните коловози , което увеличи закъснението с още половин час.В крайна сметка в София пристигнахме доста късно и "повлякохме" 292 , тъй като вагоните от нашия влак трябваше да отидат на него. След спирането на 491 в крайната си гара , групата се поздравихме за успешното пътуване и се разделихме.

Върни се в “Trainspotters forum”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта