Потребителски аватар
Димитър Деянов
Почетен потребител
Мнения: 156
Регистриран: 20 ное 2015 18:08

Нов завод за локомотиви и вагони

02 мар 2017 20:32

В новините се появи съобщение, че китайски инвеститор "...иска да построи завод за локомотиви и вагони в България". Някой знае ли повече подробности за тази новина ?

Мирчо Гандев
Потребител
Мнения: 190
Регистриран: 29 май 2016 08:35

Re: Нов завод за локомотиви и вагони

03 мар 2017 07:42

Уважаеми, инж. Деянов,

Първо, Честита Баба Марта и Честит 3-и март!

А сега малко информация по въпроса Ви.
В предишни мои писания във форума, аз си мисля, че съм засягал темата "Китай" във връзка с темата "Гърция".
Ако не ме лъже паметта (защото да си призная ме мързи да препрочитам без остра нужда какво съм писал преди време) , аз съм споменавал, че след като си осигуриха пристанището на Пирея, сега китайците ще се концентрират върху създаването на мощна (предварително Ви информирам, че това ще стане до 5 години след старта и най-мощната в Европа) компания за товарни превози с влак.
Като познавачи на китайската философия заводене на бизнес и на китайската експензия в страните от Южна Азия, Австралия, Африка (от южната граница на Арабска Африка до Южна Африка и в Южна Америка, съвсем логично беше да очакваме "аншлуса" на Китай към Европа. Единственото което ни изненада е, че те не тръгнаха да развиват новия си завод за пътнически жп возила в Австрия, а започнаха да търсят място за нов сериозен по капацитет завод в страна от Балканския полуостров.
китайската делегация която беше в България вече обиколи всички "сериозни" от китайска гледна точка страни на полуострова, следвайки еднаква политика по време на всичките си посещения.
така например, когато беше в белград, китайците посетиха футболния клуб "Цървено звезда" и обещаха ако построят завода си в Сърбия да купят отбора и да му построят чисто нов стадион зачудо и приказ.
Характерно за китайското поведение е това, че те винаги са много щедри на обещания когато искат да изкопчат максимална полза за себе си и това е поредна демонтрация на този адет.

Така че, според нас както винаги, нашите журналя проявиха пословчната си любов към поднасянето на непълна и достоверна информация и тепнаха новината в изданийцата си.
За нас, тази "новина" е равностойна на поговорката за"рибата и тигана върху огъня".
Китайците винаги много мислят докато трезво преценят кое-как да бъде с всичките му ползи и потенциални вреди, така че да се надяваме, че те амен-амен ще хукнат към България да ни оправят страната от чисто състрадание към българското розово масло е чисто балъшка работа.
Тук трябва да се излъчи делегация по преговорите от сериозни хора, но "транспортна та ни мултипартийна мафия" едва ли ще допусне в тази делегация да бъдат включени хора като нас, които не им се подмазват, а винаги са им казвали истината за техния "професионализъм" в очите.
Във всечки случаи, ние ще поискаме от нашите колеги които работят в КАЖН (Китайската Академия по Железопътни науки) малко информация по този въпрос, но не очакваме те да ни кажат нещо, което ние вече не знаем.
Информация задължително ще получим и от колегите ни в самата компания CRRC, така че до няколкодни ще бъдем по-наясно със ситуацията, отколкото са наясно в Министерството на транспорта и в Министерския съвет.
Ако обаче Вие желаете да Ви държа в течение с реалността на нещата по този повод, това ще може да става само на срещи на 34 очи, защото несъмнено ще навлезем в материя, която не е за общо ползване.

Преди 2 седмици ние започнахме да събираме екип който д а изготви Проектопрограма за Президента по някои стратегически въпроси.
Като виден български специалист аз лично смятам, че би било отлична идея, ако и Вие влезете в групата,
Пари от тази работа никой не очаква, но ако програмата се приеме от генерал Радев, тогава изпълнеието и вероятно ще бъде финансирано.
Следващата седмица очаквам да се проведе оперативка по този повод с потенциални у частници, сред които вероятно ще се окажат и Ваши познати и колеги, с които сте работили добре в екип.
Така че, при проявено любопитство, можем да се срещнем за да Ви обясня същността на идеята, без това да бъде счетено като поемане от ваша страна та някакво задължение за участие в съставителството.
Добавям само, че тук става дума за нещо, за което Вие ми обещахте да ми стиснете ръцете ако го направя.
Ами, аз много ценя дадената от Вас дума и ще опитам да Ви "изнудя" да ми стиснете ръката.
Честна пионерска!

Надявам се с това да съм задоволил донякъде Вашето любопитство!
Бъдете здрав и все такъв искрен патриот на българската железница!
Все ще се покаже някаква светлина в черния тунел в който пътуват от 28 години насам българските влакове!

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Новини и статиии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 гост