Потребителски аватар
Mario Evstatiev
Потребител
Мнения: 8157
Регистриран: 29 яну 2006 15:58
Местоположение: София

Индивидуални силови апарати при серия 46

13 окт 2008 18:11

В тази тема ще засегна устройството и принципа на действие на инидидуалните превключвателни апарати, използвани при локомотивите серия 46, 46200 и серия 40 на БЖК-АД. И трите серии локомотиви в силовите си вериги използват следните апарати:

-Линейни контактори за ТД на променливотоковата страна;
-Линейни контактори за ТД на постояннотоковата страна;
-Спирачни контактори;
-Контактори за шунтиране на възб. наматка на ТД;
-Реверсори;
-Контактор за отопление на влака;

По конструкция линейните контактори за постоянен и променлив ток, спирачните контактори, както и контактора за отопление на влака са еднакви. Различава се само начина на гасене на дъгата и работният им ток.

Шунтовите контактори се отличават от останалите по това, че нямат блок - контакти и дъгогасителна камера.

Реверсорите са индивидуални и са предвидени за безтоково превключване. Всеки ТД се обслужва от самостоятелен реверсор.


ЛИНЕЙНИ И СПИРАЧНИ КОНТАКТОРИ, КОНТАКТОР ЗА ВО

Конструкцията на контактора(фиг.1с) е следната: На металната носеща част са монтирани основните механизми на контактора. Изолирани са спрямо маса чрез текстолитови плочи, които са и част от носещата конструкция. Подвижният контакт 1 се задвижва от пневматичното задвижване, състоящо се от цилиндър 4 с бутало 5 и възвратна пружина 6. Захранването със сгъстен въздух става през входящия нипел 11 и електропневматичния вентил(ЕПВ) 3. НЕподвижният контакт 2 е закрепен твърдо за горната част, където се намира и издухващата бобина с дъгогасителните рога, които при изключване имат задачата да отведат дъгата до лабиринтовата дъгогасителна камера 9. Положението на контактора се контролира чрез пакета с блок контакти 7, монтиран и управляван от пневматичното задвижване. Дъгогасителната камера 9 се снема при нужда от ревизия или подмяна на контактите 1 и 2. Те са закрепени с по два болта М8 за месинговите контактни носачи.

Някои по - важни технически данни на контакторите от този тип са:

-Производител: UEPC/MINEL
-Напрежение: 1000 V
-Ток: 1600 A
-Тип на управляващия ЕПВ: EP-20
-Напрежение на ЕПВ: 110 V DC
-Брой помощни контакти: 6
-Напрежение на помощните контакти: 110 V DC
-Ток на помощните контакти: 10 A

Изображение
фиг.1а Контактор силов с дъгогасителната камера

Изображение
фиг.1b Контактор силов със снета дъгогасителна камера

Изображение
фиг.1с Контактор - чертеж

КОНТАКТОРИ ЗА ОТСЛАБЕНО ПОЛЕ(ШУНТОВИ)

Шунтовите контактори се използват за да включват и изключват съпротивленията, шунтиращи възбудителната намотка на прилежащия тягов двигател. Поради пренебрежително малкия ток и изключително леките работни условия, шунтовите контактори нямат дъгогасителни устройства и поради този факт, конструкцията им е значително опростена. Шунтовият контактор(фиг.2b) се носи от две текстолитови плочи, съединени по междуси с метални напречни носачи. Задвижването на контактора е сходно с това на гореописания. Разликата тук е липсата на блок - контактите и издухващата бобина, дъгогасителните рога и дъгогасителната камера. В сравнение с предходния описан тип контактор, тук контактите 7 и 8 за значително по - малки.

Изображение
фиг.2а Шунтов контактор

Изображение
фиг.2b Шунтов контактор - чертеж

РЕВЕРСОР

Реверсорът представлява електропневматичен превключвател с бабаранни контакти, оразмерени за превключване без товар.
Реверсорът се задвижва от двупозиционно пневматично задвижване с зъбен сектор. Главната ос на реверсора има набито в единият си край полусекторно зъбно колело, зацепено в зъбния сектор на пневмозадвижването така, че когато последното е в крайна точка, контактите на реверсора да са превключени. Освен двата силови контакта, реверсорът има и четири блок – контакта, свързани във веригите за управление и контрол в тягов режим.

Изображение
фиг.3 Реверсор
64.19

Върни се в “ТЕХНИЧЕСКА КОНСУЛТАЦИЯ | Technical Consultation”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта