Потребителски аватар
bdz46
Потребител
Мнения: 4857
Регистриран: 25 фев 2005 20:36
Местоположение: София
Контакти: Сайт

23 яну 2011 12:06

На горнооряховските висят на куки в коридорчето зад кабината.
В София има само два комплекта кабели за 32 и един за 33, които стоят в депото.

Nikss
Потребител
Мнения: 6655
Регистриран: 18 яну 2007 21:51
Местоположение: Сф
Контакти: ICQ

23 яну 2011 14:43

Само два комплекта, защото останалите са нагло окрадени. :twisted:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!

Потребителски аватар
disell
Потребител
Мнения: 1278
Регистриран: 14 фев 2006 00:31
Местоположение: Варна , България

24 яну 2011 10:46

Преди 3-4 год. при пристигане в София с тогавашния 2612 винаги на Илиенци се разминавахме с тройна тяга 32-ки.
Това във Варна е по график а в другите депа в повечето случаи е извънредно и затова всички ЕМВ-та са оборудвани с по 2 междувагонки.

vkakachev
Потребител
Мнения: 317
Регистриран: 17 юли 2010 16:56
Местоположение: Велинград

24 яну 2012 23:04

Гледах този клип http://youtu.be/x8ERra52IH4 и забелязах, че помощника закача само едните спирачни маркучи и въпросамие защо?
Втория въпрос ми е защо машиниста притиска локомотива толкова силно към вагона?
Благодаря ви предварително :wink:

Потребителски аватар
bdz46
Потребител
Мнения: 4857
Регистриран: 25 фев 2005 20:36
Местоположение: София
Контакти: Сайт

24 яну 2012 23:37

Това не е помощник. Прикачването и откачването се извъшва от маневрист, а помощник обикновено няма.

Все едно е кой от двата ръкава ще закачиш, те са паралелни. У нас е задължително за пътнически влак да се закачат и двата, защото е имало случаи на замръзнал конденз в ръкава или затворени кранове от размятащ се изскубнат кабел за влаково отопление. Ръкавите с жълти кранове са за захранване на неспирачните пневматични устройства на вагоните (вакуумни тоалетни, автоматични врати и др.) и са с по-високо налягане (8-10 bar).

Локомотива се притиска, защото иначе при опъване, когато пружините на куките се разтегнат, се получава луфт, който след това води до неприятни удари. При товарни влакове само локомотивът се притиска към първия вагон, но между вагоните се оставя минимално разстояние, защото притиснатите буфери оказват допълнително съпротивление при движение. От друга страна по-голям луфт води до тласъци и ударно опъване на спряговете, което може да доведе до скъсване.

Потребителски аватар
vesko7
Потребител
Мнения: 294
Регистриран: 19 мар 2008 14:23
Местоположение: Brno Vinohrady; Варна
Контакти: ICQ

25 яну 2012 13:21

Направи ми впечатление, че австрийците вързват куплата на вагона, докато при нас се вързва куплата на локомотива...
Powered by Mac OS X 10.11.3 /El Capitan/ & Safari 9.0.3

Изображение

Потребителски аватар
disell
Потребител
Мнения: 1278
Регистриран: 14 фев 2006 00:31
Местоположение: Варна , България

25 яну 2012 15:40

Също така челната купла не се закача на тракционната кука а на стойката отдолу.

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

25 яну 2012 16:04

В този ред на мисли да питам знаещите - има ли значение дали куплата ще се върже за вагона или за локомотива? Какви са последствията в единия и другия случай? Дали някъде го пише по правилник кое към кое се връзва?

Nikss
Потребител
Мнения: 6655
Регистриран: 18 яну 2007 21:51
Местоположение: Сф
Контакти: ICQ

25 яну 2012 20:50

Май няма значение. Все едно дали ще включиш кабела на локомотива в кутията на вагона или кабела на вагона в кутията на локомотива. :roll:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!

Потребителски аватар
vesko7
Потребител
Мнения: 294
Регистриран: 19 мар 2008 14:23
Местоположение: Brno Vinohrady; Варна
Контакти: ICQ

25 яну 2012 21:05

Както и кабела на влаковото отопление на вагона се куплира към кутията на локомотива. Също така локомотивите серия 46 000 нямат кабел а само две кутии.
Powered by Mac OS X 10.11.3 /El Capitan/ & Safari 9.0.3

Изображение

Потребителски аватар
disell
Потребител
Мнения: 1278
Регистриран: 14 фев 2006 00:31
Местоположение: Варна , България

25 яну 2012 21:52

В България съгласно правилниците е задължително скачването между първия вагон и локомотива да се извършва с куплата на локомотива .
Между два локомотива скачването е с куплата на този който е начело , ако в посредна гара се наложи локомотивите да тръгнат обратно трябва да се разменят куплите.

Потребителски аватар
bdz46
Потребител
Мнения: 4857
Регистриран: 25 фев 2005 20:36
Местоположение: София
Контакти: Сайт

25 яну 2012 22:17

disell написа:Също така челната купла не се закача на тракционната кука а на стойката отдолу.
И при нас няма такова правило. Само задната задължително се обръща.

dido73
Потребител
Мнения: 1225
Регистриран: 03 фев 2006 20:08
Местоположение: София
Контакти: ICQ Сайт

25 яну 2012 22:35

disell написа:В България съгласно правилниците е задължително скачването между първия вагон и локомотива да се извършва с куплата на локомотива .
От какви съображения е наложено това задължително правило?
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “ТЕХНИЧЕСКА КОНСУЛТАЦИЯ | Technical Consultation”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта