Потребителски аватар
lockfolder
Мнения: 18
Регистриран: 29 авг 2015 19:09
Местоположение: Пловдив

Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

29 авг 2015 19:19

Здравейте, искам да попитам машинистите с оглед на тази снимка, защо след като дизеловия Локомотив е начело и реално той дърпа, пантографа на електрическия е свързан с мрежата. Едва ли за няколко пътнически вагона има нужда от 2 локомотива??

Изображение

Потребителски аватар
lockfolder
Мнения: 18
Регистриран: 29 авг 2015 19:09
Местоположение: Пловдив

04 сеп 2015 08:45

Тук е същото, с каква цел се прави това? Двойна тяга само за няколко вагона?

Изображение

BbB
Мнения: 26
Регистриран: 29 авг 2014 15:52
Местоположение: Bobov dol

04 сеп 2015 13:02

Варианти има доста, като най-честите са следните:
-дизелът ползва трасе
-има проблем във влаковия локомотив (електровоза) и той е прикачен за мрежата, за да си поддържа функцийте, но не може да дърпа влак (пр. отказали тягови двигатели)
-дизелът е излязъл от ремонт и му се правят проби
-06 и 07 нямат фабрично отопление за пътнически влакове, но няма смисъл да се слага електровоз за отопление, ако влака ще се движи извън електрифициран участък
-влака до определена дестинация ще остави електровоза (от тази дестинация до крайната липсва контактна мрежа) като често се случва там където оставят електровоза да има влак за отвозване (същото важи и за дизела)

Потребителски аватар
lockfolder
Мнения: 18
Регистриран: 29 авг 2015 19:09
Местоположение: Пловдив

04 сеп 2015 15:36

Благодаря за отговора!!

Машинистите специализирани ли са само на дизелови (07, 06) или само електрически (43,44,45) локомотиви или без проблем могат да управляват и двата вида?

Потребителски аватар
disell
Потребител
Мнения: 1278
Регистриран: 14 фев 2006 00:31
Местоположение: Варна , България

Re: Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

08 юли 2016 07:15

Ако имаш съответната правоспособност можеш да управляваш всички серии и видове локомотиви (дизелови,електрически, мотрисни влакове и парни локомотиви).Естествено има машинисти само с една правоспособност и те си работят само на един вид локомотиви.

Мирчо Гандев
Потребител
Мнения: 190
Регистриран: 29 май 2016 08:35

Re: Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

08 юли 2016 09:39

В показаната най-горе снимка според показаните обстоятелства на нея би следвало електровозът да пътува в "студено" състояние. Вдигнатият пантограф обаче ме навява на мисълта, че снимката е правена в студено време и пантографът е горе само за да може локомотивната бригада да пътува на топло.

Потребителски аватар
lockfolder
Мнения: 18
Регистриран: 29 авг 2015 19:09
Местоположение: Пловдив

Re: Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

17 юли 2016 18:50

Благодаря за отговорите! А теоретично възможно ли е и двата локомотива (електрически и дизелов) да дърпат товара или това е възможно само ако са 2 еднакви локомотива?

Мирчо Гандев
Потребител
Мнения: 190
Регистриран: 29 май 2016 08:35

Re: Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

17 юли 2016 20:48

Ако и 2-та локомотиви си имат бригади в кабините, какво пречи да теглят влака заедно, но тук въпросът е че това би следвало да се прави само при недостатъчно тяга от електровоза, което да налага добавянето на тяга от дизела.
Обратното едва ли е вероятно, защото се предполага, че влакът се движи по неелектрифицирана железопътна линия където електровозът не може да тегли.
На изложението Инотранс 2010 показаха Бомбардие показаха електро-дизеловия си модел ALP-45DP който е оборудван и с 2 дизелови двигателя Кетърпилър, които дърпат влака по неелектрифицирани железопътни участъци в САЩ
По памет, такава смяна на тягата се прави на гарите Amtrak Newark Penn Station и на Montclair State University Station... за други гари в САЩ не се сещам в момента.
От електрическа на дизелова тяга се минава за около 60-90 секунди.
За разлика от България, там не се правят никакви проби при смяна на тягата.
Изобщо, това е нова систеума локомотиви, но няма да стигне скоро до България.
За тука не е планирано дори движение на електровози тип Last mile.
Имам предвид компанията Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) която поръча дори специална партида нови електровози за возене на МДТВ-тата през България.
За други чужди превозвачи засега не се чува да се точат да возят международни товарачки през бившата ни Родина (сега Европейски съюз).

Потребителски аватар
lockfolder
Мнения: 18
Регистриран: 29 авг 2015 19:09
Местоположение: Пловдив

Re: Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

18 юли 2016 19:28

Благодаря ти още веднъж за отговора!! Това което аз не мога да си обясня е следното: гледал съм игрални филми (runaway train, unstoppable...) и документални филми и там ситуацията често е следната: закачени са няколко дизелови локомотива и се ползва обща тяга, но всичко се ръководи от единия от локомотивите, в другите няма нужда от бригади, и затова исках да попитам дали могат дизелов и електрически да работят заедно, като единия така да се каже "управлява" другия?

otskov
Потребител
Мнения: 101
Регистриран: 24 авг 2012 22:56
Местоположение: Veliko Tarnovo

Re: Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

18 юли 2016 21:33

Тази форма на управление се нарича система много единици (СМЕ) и позволява управлението на няколко, най-общо казано, синхронизирани помежду си локомотива, но дали могат дизел и електровоз да работят по СМЕ не съм сигурен (лично аз не съм виждал).

Saruman
Потребител
Мнения: 1902
Регистриран: 14 авг 2009 12:29
Местоположение: Габрово
Контакти: Сайт Yahoo Messenger

Re: Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

19 юли 2016 07:42

44 и 07 едва ли, но виж Сименс Таурус и Сименс Херколес, може би ще могат.

Мирчо Гандев
Потребител
Мнения: 190
Регистриран: 29 май 2016 08:35

Re: Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

19 юли 2016 07:56

Честно казано, не съм чувал за такава експлоатация.
Там където севозят тежкотоварни влакове с километри дължина, обикновено влаковите композиции пътуват по еднотипно трасе, т.е. то е или електрифицирано или не е.
Принципно, тягата на известните ми влакове е дизелова с американски локомотиви.
Те се управляват от челната кабина на челния локомотив.
Новото в тези влакове (които пътуват в момента в САЩ) е, че всички пневматични спирачки на вагоните независимо от мястото им в състава се командват телекомуникационно от командната кабина и започват да задържат или разхлабват едновременно и на първия вагон и на последния.
В Европа това не се прилага засега, защото влаковете са къси и неравномерното (относително) като време на задействане наспирачната система на влака не е от съществено значение.
Но я си представеуне без тази система колко време минава ако се задейства спирачката на първата талига на първия вагон след челната група локомотиви и последната талига на последния вагон и какво е натоварването върху компонентине на автосцепките?

Потребителски аватар
lockfolder
Мнения: 18
Регистриран: 29 авг 2015 19:09
Местоположение: Пловдив

Re:

22 юли 2016 12:52

BbB написа:Варианти има доста, като най-честите са следните:
-дизелът ползва трасе
Какво ще рече "да ползва трасе"? (Спрямо снимките в началото и тази тук) има се впредвид че дизела и без това трябва да ходи някъде и тъй като съвпада с движението на влака и го дърпа или??
image.jpeg
image.jpeg (224.98 KБ) Видяна 1288 пъти

vesko_jp
Мнения: 49
Регистриран: 25 авг 2013 10:23
Местоположение: dobrich bulgaria

Re: Re:

22 юли 2016 18:17

lockfolder написа: има се впредвид че дизела и без това трябва да ходи някъде и тъй като съвпада с движението на влака
Точно това означава.

ЕМВ32
Потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 юни 2016 10:23
Местоположение: България, Велико Търново

Re: Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

23 юли 2016 00:58

Не е нещо кой знае колко необичайно. Преди дни видях на ГО две Шкоди начело на пътнически с 3-4 вагона.

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “ТЕХНИЧЕСКА КОНСУЛТАЦИЯ | Technical Consultation”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост