Потребителски аватар
lockfolder
Мнения: 18
Регистриран: 29 авг 2015 19:09
Местоположение: Пловдив

Re: Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

23 юли 2016 13:40

Добре де бригадата във втория Локомотив, която така да се каже не вижда какво става, как управлява "на сляпо"?
или комуникират по радиото с челния локомотив и казват: тука караме с 100, сега задържаме итн...? Как става координацията? (Говорим за случай когато и двата локомотива активно теглят, а не когато само първия тегли)

ЕМВ32
Потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 юни 2016 10:23
Местоположение: България, Велико Търново

Re: Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

24 юли 2016 21:51

Разбира се, че комуникират. А и има различни сигнали със локомотивната свирка.Едно късо свирване значи намали бутането. Две къси свирвания- увеличи бутането. А и бутащия локомотив знае къде е баира и къде трябва да бута.
Последна промяна от ЕМВ32 на 25 юли 2016 23:24, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
lockfolder
Мнения: 18
Регистриран: 29 авг 2015 19:09
Местоположение: Пловдив

Re: Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

25 юли 2016 13:46

Аха ок мерси за отговора!

А защо във всички снимки които съм изгледал, включително и тези 3 които съм сложил в тази тема, винаги последователността е 07->Шкода->Вагони а никъде не намирам първо да е електровоза начело и след това 07, има ли някакво обяснение или просто е случайност ?

mitko08888
Мнения: 22
Регистриран: 25 дек 2011 14:53
Местоположение: София

Re: Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

25 юли 2016 14:04

lockfolder написа:Аха ок мерси за отговора!

А защо във всички снимки които съм изгледал, включително и тези 3 които съм сложил в тази тема, винаги последователността е 07->Шкода->Вагони а никъде не намирам първо да е електровоза начело и след това 07, има ли някакво обяснение или просто е случайност ?
Интересно как си го представяш: Влак с дизелов локомотив, по неелектрифицирано трасе, и на него закачен (отпред) един електрически, който да ползва трасе?

Това може да го видиш по електрифицирани линии, когато влакът трябва да достигне до място, където не е електрифицирано. Тогава може да имаш електровоз, зад него дизел, после вагони - има снимки на подобни комбинации. Или пък електровоз, вагони и накрая дизел. Дизелът може и да е помощен - до помага, най-често отзад. Тогава трябва да гледаш клипче, а не снимки.

Потребителски аватар
lockfolder
Мнения: 18
Регистриран: 29 авг 2015 19:09
Местоположение: Пловдив

Re: Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

25 юли 2016 14:40

Никъде не съм казал, че трасето е неелектрифицирано, иначе нямаше да задам такъв въпрос!

И трите снимки, които са в тази тема, 07 е начело и е електрифициран участък, плюс още сигурно 1000-1500 в галериите на жп форумите не съм видял комбинация
Шкода->07->Вагони (по електрифициран участък) и се чудих дали има някакво обяснение или е просто случайност...
И натъртвам на 07, с 06 съм виждал такива снимки...

vesko_jp
Мнения: 49
Регистриран: 25 авг 2013 10:23
Местоположение: dobrich bulgaria

Re: Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

25 юли 2016 15:10

Влаковият локомотив се закача за първия вагон на влака. Пред него е помощния локомотив който може да е за едно междугарие или ползва трасе.

Потребителски аватар
lockfolder
Мнения: 18
Регистриран: 29 авг 2015 19:09
Местоположение: Пловдив

Re: Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

25 юли 2016 16:16

Ахааа сега ми се избистри картинката, затова не е логична комбинацията елтровоз-дизел-вагони
Аз си мислех че първия Локомотив е влаковия а той е помощен, мерси още веднъж за отговорите...

А малко оф топик: шкодите 43,44,45 могат ли известно кратко време/известно кратко разстояние да се движат и дърпат без ток?? Примерно ако пантографите са повредени или при авария в контактната мрежа...

mitko08888
Мнения: 22
Регистриран: 25 дек 2011 14:53
Местоположение: София

Re: Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

25 юли 2016 17:17

lockfolder написа:Аха ок мерси за отговора!

А защо във всички снимки които съм изгледал, включително и тези 3 които съм сложил в тази тема, винаги последователността е 07->Шкода->Вагони а никъде не намирам първо да е електровоза начело и след това 07, има ли някакво обяснение или просто е случайност ?
Ето ти електровоз и после не един, ами два по 07:

https://youtu.be/V5-egIVOhpE?list=PLX8E ... -WQoS&t=20

Тук има още по-странен: 44, 07, 32:

https://www.youtube.com/watch?v=DQ67FJM ... oS&index=6

otskov
Потребител
Мнения: 101
Регистриран: 24 авг 2012 22:56
Местоположение: Veliko Tarnovo

Re: Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

25 юли 2016 21:33

Електричките вероятно ги карат към Дч;
Иначе съм чел някъде, че избягват да закачат дезелов лок, в работно състояние, пред вагоните, а електровоза на чело от съображения за пожарна безопасност. Но ако дезелът е в студено състояние, не виждам проблем да е до вагоните.
Можеш ли да покажеш снимка на подредба електровоз-06-вагони (ако са и пътнически още по-добре), че не съм виждал такава?

mitko08888
Мнения: 22
Регистриран: 25 дек 2011 14:53
Местоположение: София

Re: Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

25 юли 2016 22:02

Може и да има някъде 44+06+пътници. За сега 44 + 55:

https://youtu.be/4tXkhA_vPVc?list=PL8690CD9B5FDDD644

Пътници с 44 и 07:

https://www.youtube.com/watch?v=hq0YYjd ... 4&index=98

ЕМВ32
Потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 юни 2016 10:23
Местоположение: България, Велико Търново

Re: Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

25 юли 2016 23:30

lockfolder написа:Ахааа сега ми се избистри картинката, затова не е логична комбинацията елтровоз-дизел-вагони
Аз си мислех че първия Локомотив е влаковия а той е помощен, мерси още веднъж за отговорите...

А малко оф топик: шкодите 43,44,45 могат ли известно кратко време/известно кратко разстояние да се движат и дърпат без ток?? Примерно ако пантографите са повредени или при авария в контактната мрежа...
Могат, но за кратко. Нали като има неутрални вставки или въздушни междини свалят пантографите и пак си дърпат.Предварително са набрали скорост естествено, иначе няма да е приятно да останат там, където няма напрежение. Иначе като няма напрежение естествено пада мощността и дърпането е за кратко, докато не падне мощността напълно.

BbB
Мнения: 26
Регистриран: 29 авг 2014 15:52
Местоположение: Bobov dol

Re: Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

26 юли 2016 12:37

ЕМВ32 написа:Могат, но за кратко. Нали като има неутрални вставки или въздушни междини свалят пантографите и пак си дърпат.
И тези електродвигатели от къде ще намерят ток, за да дърпат стотици, понякога хиляди тонове при положение че е свален токоснемателя? :lol: Машините, когато преминават през неутрални вставки и места където дори няма контактна мрежа се минава със засилка, напълно по инерция. Вече при хибридните локомотиви може и да се случи, но по нашите ширини такива скоро няма да поникнат..

ЕМВ32
Потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 юни 2016 10:23
Местоположение: България, Велико Търново

Re: Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

26 юли 2016 15:13

Ами аз съм казал, че предварително са си набрали скорост. Не четете през редовете. Иначе за последното съм съгласен, все пак сме години назад.

BbB
Мнения: 26
Регистриран: 29 авг 2014 15:52
Местоположение: Bobov dol

Re: Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

26 юли 2016 17:32

Става въпрос за преминаване на участък без захранване със свален токоснемател. Първо, за да се свали токоснемателя, трябва да се свалят всички набрани позиции, а не направо, за да има някаква остатъчна мощност, която и без друго ще се разсее още преди токоснемателя да се свалил напълно. В противен случай ГВП ще изгърми и налягането в пневматичната система ще спадне веднага, което ще доведе до екстрено задържане на спирачките и влака ще спре по най-бързия начин направо във вставката/междината (освен ако не я подмине) и оттам няма да мръдне, докато не дойде помощен локомотив. :)

ЕМВ32
Потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 юни 2016 10:23
Местоположение: България, Велико Търново

Re: Закачване на локомотиви (дизел и електрически) - Двойна тяга

26 юли 2016 22:07

Ясно ми е на мен.

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “ТЕХНИЧЕСКА КОНСУЛТАЦИЯ | Technical Consultation”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта