emm_1968
Мнения: 51
Регистриран: 24 ное 2009 12:54
Местоположение: София

05 авг 2011 08:10

Вече всички договорени мотриси и ремаркета са в подготовка за експлоатация.
Скоро няколко състава ще излязат за учебен пробег, а на есен ще обслужват 11. линия.

Потребителски аватар
Mario Evstatiev
Потребител
Мнения: 8157
Регистриран: 29 яну 2006 15:58
Местоположение: София

05 авг 2011 08:13

Благодарим за инфото. Ще бъдат заснети :)
64.19

Потребителски аватар
NiGhtPiSH
Потребител
Мнения: 521
Регистриран: 24 юли 2009 19:42
Местоположение: Wien / Sofia
Контакти: ICQ

18 апр 2012 08:57

Наскоро зам. кметът по транспорт на СО изяви намерение за закупуване на 50 нископодови трамвая за 1009 мм и още 30 бр. нископодови за 1435 мм.

Обявена е и обществената поръчка за избор на изпълнител на цялостната рехабилитация на трамвайното трасе по бул. България, като в голямата си част ще бъде трансформирано в такова на баластова призма, само прелезите и подлезът при обръщателното ухо ще бъдат с улейни релси.

Работи се и по възстановяване на трамвайното трасе по бул. Черни Връх, като то се очаква да се пусне малко по-рано от метрото. А на Лъвов мост също се подготвя поставянето на път.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

vkakachev
Потребител
Мнения: 317
Регистриран: 17 юли 2010 16:56
Местоположение: Велинград

18 апр 2012 10:01

Колко трамвайни линии ще се правят с 1435мм. и колко с 1009мм
Също та се заговори, че ще се строи нова линия са Студентски град
http://stroitelstvo.info/shimg/oo_1804194.jpg
http://stroitelstvo.info/shimg/zx500_1804192.jpg

Релсовият път
Новото трамвайното трасе започва от кръстовището на бул. "П. Яворов" и бул. "Стоян Михайловски" при Семинарията, където е предвидено кръстовище на две нива. То ще се реализира, след като бъде завършено кръговото движение с траншейно преминаване на бул. "П. Яворов" и "Драган Цанков", чийто старт е предвиден за 9 април.
Щом напусне кръстовището, трамваят продължава по бул. "Симеоновско шосе". Движи се на изток, от северната страна на пътното платно. Недалеч от Зоологическата градина трасето минава през парка, като държи следата на съществуващата просека. Така продължава до гара Пионер, която ще бъде част от маршрута на трамвая. Според предишни варианти тя трябваше да бъде съборена, но сега ще бъде реставрирана и ще остане в очертанията на проекта. Трамвайното трасе я заобикаля от изток, двата коловоза на трамвая се разделят един от друг и се разполагат от двете страни на бул. "Никола Габровски". При бул. "Г.М. Димитров", където трасето прави ляв завой, двата коловоза се събират и релсовият път се разполага в южната част на булеварда.
Следва завой наляво по бул. "Никола Габровски", където коловозите на релсовия път са разположени в общо платно, но не по средата на пътя, каквото е обичайното им място в София досега, а в близост до бордюра. Така трасето продължава до кръстовището с бул. "Г. М. Димитров". Над река Драгалевска няма да се строи нов мост, ще се използва съществуващият. Отпадна идеята и за нова улица, разширение на бул. "Никола Габровски". По бул. "Г. М. Димитров" трамваят ще се движи по обособено платно от южната страна и се насочва към онкологията, срещу минния университет и метростанция 11 на бул. "Св. Климент Охридски". Дотук е новата част на трамвая.
Оттук нататък по бул. "Св. Климент Охридски" трамваят върви по старото трасе на двойката и деветнайската, което е обособено и отделено от пътното платно. Старата трамвайна линия, сега обрасла и на места превърната в паркинг, ще бъде подменена, защото е негодна за експлоатация. По този път трасето ще достигне до трамвайното обръщателно ухо след кръстовището на бул. "Св. Климент Охридски" с бул. "Андрей Ляпчев".

Потребителски аватар
NiGhtPiSH
Потребител
Мнения: 521
Регистриран: 24 юли 2009 19:42
Местоположение: Wien / Sofia
Контакти: ICQ

18 апр 2012 21:36

До Студентски град линията ще е на 1009 мм, но тя за сега остава химера в бъдещо пожелателно време.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Потребителски аватар
stankos
Потребител
Мнения: 762
Регистриран: 27 ное 2006 15:34
Местоположение: София

19 апр 2012 10:59

Доколкото се пуска информация парите за този проект са осигурени , така , че е напълно възможно до година две да се реализира !
Нали все пак трябва да се присвоят ! :lol:

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

04 дек 2012 09:56

Понеже хич ме няма в тази област на познаване и разгадаване , някои може ли да каже какъв тип е този трамвай , видян от мен вчера?
При сверяване от снимки , мисля , че е Т4D или Т4D-C , но нека знаещите да кажат.

Потребителски аватар
stankos
Потребител
Мнения: 762
Регистриран: 27 ное 2006 15:34
Местоположение: София

04 дек 2012 10:03


Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

04 дек 2012 10:11

Блaгодаря! Виденият от мен номер 1182 попада в типа "T4D-C".
Последна промяна от VESO на 07 яну 2013 18:26, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
NiGhtPiSH
Потребител
Мнения: 521
Регистриран: 24 юли 2009 19:42
Местоположение: Wien / Sofia
Контакти: ICQ

07 яну 2013 13:02

Тука не е споменавано, но през тази година се чака доставката на 27 бр. мотриси тип Be 4/6 втора употреба от Базел, Швейцария. Мотрисите са дарение от федералното правителство на Швейцария.

Тези 6-осни мотриси са произведени 1990 г., претърпяват модернизация през 1997-1999 когато е добавена средна двуосна нископодова секция и е премахната якобс талигата (същото решение е приложено и при доста модернизации на Tatra KT4D). През 2001-2002 са снабдени с климатик за ватмана.

Общ вид след модернизацията:
Изображение

Доставени: 1990/91
Максимална скорост: 60 км/ч
Пътниковместимост: 219 (59 +1/160) човека след модернизацията.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Потребителски аватар
Mario Evstatiev
Потребител
Мнения: 8157
Регистриран: 29 яну 2006 15:58
Местоположение: София

07 яну 2013 16:32

Интересна новинка, за 1009 мм ще са предполагам :)
64.19

Потребителски аватар
disell
Потребител
Мнения: 1278
Регистриран: 14 фев 2006 00:31
Местоположение: Варна , България

08 яну 2013 10:17

Във WIKI-то ги дават 1000 mm
http://photo.proaktiva.eu/specseries/081110.04.jpg

Потребителски аватар
ivajlo_nikolov
Мнения: 74
Регистриран: 07 юни 2012 20:35
Местоположение: София

08 яну 2013 11:03

Трамваи на 1009 мм. втора употреба няма. Такова междурелсие няма другаде по света, освен в София. За това новите трамваи се поръчват за 1009 мм., а на втората употреба /като тези/ се коригира от 1000 мм. със смяна на бандажи.

Потребителски аватар
NiGhtPiSH
Потребител
Мнения: 521
Регистриран: 24 юли 2009 19:42
Местоположение: Wien / Sofia
Контакти: ICQ

31 мар 2013 13:14

Ето такива 20 бр. PESA Swing закупи Столичен Електротранспорт за тясно междурелсие. Доставка от началото на 2014-та. Това ще е първата доставка на чисто нови трамваи след 17-те бр. Т6А2SF през 1999 г.


Изображение
Снимката е от Клуж-Напока, Румъния.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

vkakachev
Потребител
Мнения: 317
Регистриран: 17 юли 2010 16:56
Местоположение: Велинград

31 мар 2013 17:36

нещо такова ли http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... g_tram.jpg
Колко вагона ще са?

Върни се в “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта