Потребителски аватар
07
Потребител
Мнения: 1323
Регистриран: 13 фев 2006 11:05
Местоположение: Бургас

02 юли 2010 20:14

emm_1968 написа:Бъдете сигурни, че ако имаше пари - досега щеше да има музей ...
Пари има, но музея не става за крадене....

Потребителски аватар
Mario Evstatiev
Потребител
Мнения: 8157
Регистриран: 29 яну 2006 15:58
Местоположение: София

02 юли 2010 21:30

Докато диплим музейната част, от Трамвайно депо Искър са пуснали още две мотриси от доставените наскоро втора ръка от Германия чешки трамваи тип T4D-M с ремаркета B4D-M. Днес по линия 22 бяха именно те - с номера №4059 и 4080 с по едно ремарке всяка.

Ето го 4059 на "Ботевградско шосе":
Изображение

И салонът му, заснет на тъмно в "дупката":
Изображение

Комбиниран сигнално - измервателен панел на пулта на ватмана. Вижда се и актуалната скорост на движение - 40 км/час:
Изображение

И 4080, който намалко щеше да ми се "изплъзне" от обектива. Съжалявам за снимката, но е снета през стъкло:
Изображение

TAURI
Мнения: 91
Регистриран: 18 апр 2006 16:01
Местоположение: София

03 юли 2010 16:22

Я то се оказва че са на сравнително малко километри. Ясно е че уреда е слаган при модернизацията интересно ми е това да ли са километри след модернизацията или общо?

Потребителски аватар
EuroSprinter
Потребител
Мнения: 105
Регистриран: 04 юни 2010 19:44
Местоположение: България

03 юли 2010 18:07

А може и да е превъртан 2-3 пъти този брояч :)

Потребителски аватар
Mario Evstatiev
Потребител
Мнения: 8157
Регистриран: 29 яну 2006 15:58
Местоположение: София

04 юли 2010 08:57

EuroSprinter написа:А може и да е превъртан 2-3 пъти този брояч :)
Тези КМ са от модернизацията ако не се лъжа, не е превъртан. Ще проверя и ще докладвам.

Иначе ето от вчерашният ми Tram Day малко снимки, дано ви харесат :)

Един старец
Изображение

Чешка среща
Изображение

Нова техника
Изображение

Нова техника - 2
Изображение

Сиво, синьо и жълто
Изображение

По "Ботевградско"
Изображение

И за финал... Пак 4035, но един курс по-рано и на гара Подуяне
Изображение

Потребителски аватар
EuroSprinter
Потребител
Мнения: 105
Регистриран: 04 юни 2010 19:44
Местоположение: България

04 юли 2010 11:54

Май и на новите пантографа им се сваля с въженце :?:

Потребителски аватар
Mario Evstatiev
Потребител
Мнения: 8157
Регистриран: 29 яну 2006 15:58
Местоположение: София

04 юли 2010 20:08

EuroSprinter написа:Май и на новите пантографа им се сваля с въженце :?:
При нас е неприложима друга система. Пък и в Европа също има трамваи с пантогрлафи, управлявани чрез механичен привод - въже.

Потребителски аватар
dobo
Потребител
Мнения: 239
Регистриран: 27 дек 2009 23:53
Местоположение: Varna

04 юли 2010 20:34

А защо да не е приложима ? Какво е особеното, че не може да се използва друг начин управление ?

Потребителски аватар
Mario Evstatiev
Потребител
Мнения: 8157
Регистриран: 29 яну 2006 15:58
Местоположение: София

04 юли 2010 21:42

dobo написа:А защо да не е приложима ? Какво е особеното, че не може да се използва друг начин управление ?
Другия начин е с електродвигател и краен изключвател за двете положения - свален и вдигнат токоснемател, но при нас трябва често да се сваля токоснематела, което налага по - бързодействащ вариант. Двигателчето е бавно.

Потребителски аватар
bdz46
Потребител
Мнения: 4857
Регистриран: 25 фев 2005 20:36
Местоположение: София
Контакти: Сайт

05 юли 2010 06:27

На Дюваг оригиналните пантографи бяха с моторче.

Потребителски аватар
refil
Потребител
Мнения: 123
Регистриран: 10 мар 2008 11:22
Местоположение: София

05 юли 2010 06:51

bdz46 написа:На Дюваг оригиналните пантографи бяха с моторче.

Мисля,че само на пенделите бяха с моторче

Потребителски аватар
Mario Evstatiev
Потребител
Мнения: 8157
Регистриран: 29 яну 2006 15:58
Местоположение: София

05 юли 2010 07:13

refil написа:
bdz46 написа:На Дюваг оригиналните пантографи бяха с моторче.

Мисля,че само на пенделите бяха с моторче
И на късите са били с моторче, ключа още седи, конзолата отгоре също. Чешките трамваи Т6А2, Т6В5 и двете модификации Т4Д са си с въже заводски.

Потребителски аватар
refil
Потребител
Мнения: 123
Регистриран: 10 мар 2008 11:22
Местоположение: София

05 юли 2010 07:20

Моторчето и конзолата може и да си седят,но само "тройките" ползваха моторчета.
От 95 година(когато пуснаха 22 и 21) късите си бяха с въженце

emm_1968
Мнения: 51
Регистриран: 24 ное 2009 12:54
Местоположение: София

05 юли 2010 13:59

dobo написа:А защо да не е приложима ? Какво е особеното, че не може да се използва друг начин управление ?
Големият толеранс на контактния проводник е причината да се утвърди тази система на управление на токоприемника.

Потребителски аватар
Mario Evstatiev
Потребител
Мнения: 8157
Регистриран: 29 яну 2006 15:58
Местоположение: София

06 юли 2010 21:53

Днес стана първата издънка на Т4ДМ. По линия 22, 4059 беше дал отказ, поради което направи над 100 мин задръжка по трасето, накрая с ескорт от кола на КАТ и теглен от едно ЧКД от 20-та линия замина към депо Искър. По него дойдоха накуп общо 10 трамвая от линия 22.

От ЦГМ се бяха сетили и въртяха някои от колите по 22 обратно през "Опълченска", в противен случай нямаше да бъде за разправяне. Така на 30 мин средно имаше по една кола по 22.

Върни се в “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост