Потребителски аватар
Heruvim
Мнения: 52
Регистриран: 17 яну 2010 16:40
Местоположение: Пловдив

Попитай знаещия!

23 яну 2010 19:10

Пускам тази тема, по модел на такава в друг форум, понеже имам всякакви въпроси и ще е безмислено на отварям нови теми в различни раздели, пък и въпросите не са ми издържани на високото професионално ниво в този форум. Затова ще питам тук.
Например.
Влак с какъв тонаж може да изтегли локомотив от 07 серия по направлението Пловдив - Панагюрище, защото днес видях следната и картинка - два локомотива 07 и 06 да теглят 3 (три) товарни вагона. Понеже живея близо до тази линия като малък съм виждал по един локомотив и то 06 да тегли по 15 вагона. Защо така?

Потребителски аватар
07
Потребител
Мнения: 1323
Регистриран: 13 фев 2006 11:05
Местоположение: Бургас

23 яну 2010 19:29

Ами единия локомотив просто е използвал трасе, за да не плащат отделно трасе за него

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

23 яну 2010 19:39

Точно на подобна ситуация , само че от този тип попаднах на Септември , а влакът от снимката замина в посока Пловдив.
52-00-ката беше в студено състояние.

Потребителски аватар
Heruvim
Мнения: 52
Регистриран: 17 яну 2010 16:40
Местоположение: Пловдив

23 яну 2010 19:53

Т.е. "БДЖ" да не плаща на "НКЖИ".
Благодаря за отговора.
В този ред на мисли се сетих за друг въпрос:
Когато два локомотива теглят заедно влак и нямат действаща "СМЕ", как се синхронизират двете бригади. Как точно решават кога да тръгнат и контролерите да са на едни и същи позиции? И също спирането само от челният локомотив ли се управлява?

Потребителски аватар
bdz46
Потребител
Мнения: 4857
Регистриран: 25 фев 2005 20:36
Местоположение: София
Контакти: Сайт

23 яну 2010 23:02

СМЕ изобщо не се ползва. Не е необходимо двата локомотива да са на една и съща позиция, важното е където трябва и двата да дърпат, а това общо взето локомотивните бригади си го знаят според масата на влака и няма нужда от някаква специална синхронизация.
Спирачката се управлява винаги от челния локомотив.

Потребителски аватар
Heruvim
Мнения: 52
Регистриран: 17 яну 2010 16:40
Местоположение: Пловдив

24 яну 2010 08:10

А при сдвоени "ЕМВ" та, "СМЕ" използва ли се?

Потребителски аватар
borislaviv
Потребител
Мнения: 340
Регистриран: 05 фев 2009 00:26
Местоположение: Bulgaria

24 яну 2010 09:45

Heruvim написа:А при сдвоени "ЕМВ" та, "СМЕ" използва ли се?
Възможно е само че трябва да са свързани със специални кабели. Също така теоретично е възможно и електровози да се свързват по този начин.

Потребителски аватар
Mario Evstatiev
Потребител
Мнения: 8157
Регистриран: 29 яну 2006 15:58
Местоположение: София

24 яну 2010 09:57

При ЕМВ 32/33 има т.нар. "междувагонки" - електрически многополюсни съединители, които предават електрическите сигнали от системата за управление на водещия ЕМВ на тази на водения ЕМВ.

При ЕЛ 41 - 45 има същата система, която отново е изпълнена с кабели, завършващи с многополюсни съединители.

При ЕЛ 44 001/2 и 46 200, системата "Много единици" е цифрова и там кабела за пренос на данни е един с многополюсни куплунзи в двата края.

При ЕМВ 30/31 и ДМВ 10, СМЕ е интегрирана в главите на автосцепките, като за целта от двете страни на главата има електрически съединители.

При ДЛ 06, системата "Много единици" е комбинирана. Предава се електрически сигнал и въздушна команда , като за целта има по едно допълнително "черво" над плуга, по което се предава налягане към регулатора ан оборотите на втория локомотив.

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

24 яну 2010 11:37

От тази снимка на лявата мотриса се виждат кабелите за системата "много единици". А връзката с електровоз и 32-00-ка , става посредством това нещо.Нарича се двузвенка.

Nikss
Потребител
Мнения: 6655
Регистриран: 18 яну 2007 21:51
Местоположение: Сф
Контакти: ICQ

24 яну 2010 12:07

Но при ЕМВ и ЕЛ не става дума за СМЕ, а просто за теглене. :)
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!

Потребителски аватар
Heruvim
Мнения: 52
Регистриран: 17 яну 2010 16:40
Местоположение: Пловдив

24 яну 2010 12:45

Друг въпрос:
При ползването на два или дори на три локомотива за един влак (главно товарен) не се ли получават колебания в захранването на КМ? Все пак три големи консуматора?

Потребителски аватар
Mario Evstatiev
Потребител
Мнения: 8157
Регистриран: 29 яну 2006 15:58
Местоположение: София

24 яну 2010 13:06

Heruvim написа:Друг въпрос:
При ползването на два или дори на три локомотива за един влак (главно товарен) не се ли получават колебания в захранването на КМ? Все пак три големи консуматора?
Колебания в КМ има, но те не са меродавни, ако трите единици ТПС работят в синхрон, което се постига добре дори от старите системи СМЕ. В Събрия съм пробвал с 2Х5740 кВт на влак с маса 2900 тона, по наклон от 22% нямаше никакъв проблем с двата локомотива. Околните ЕМВ обаче бяха изключили :lol:

lz1tee
Мнения: 73
Регистриран: 18 дек 2006 08:40
Местоположение: Пловдив

24 яну 2010 13:39

07 написа:Ами единия локомотив просто е използвал трасе, за да не плащат отделно трасе за него
Това е така по принцип, но специално за Панагюрище двата локомотива се използват поради малката норма за участъка. В случая си ги видял да дърпат 3 вагона, но на връщане/ или отиване състава може да е бил 20 пълни вагона, които сам локомотив да не може да се справи..

Потребителски аватар
Heruvim
Мнения: 52
Регистриран: 17 яну 2010 16:40
Местоположение: Пловдив

24 яну 2010 15:27

lz1tee написа:
07 написа:Ами единия локомотив просто е използвал трасе, за да не плащат отделно трасе за него
Това е така по принцип, но специално за Панагюрище двата локомотива се използват поради малката норма за участъка. В случая си ги видял да дърпат 3 вагона, но на връщане/ или отиване състава може да е бил 20 пълни вагона, които сам локомотив да не може да се справи..
Аз понеже живея близо до тази линия (какви номера сме правили на машинистите :oops: ), та често ги гледам. Спомням си, че преди 20 години само шестици обслужваха влаковете и много рядко имаше влакове с два локомотива. Също съм виждал товарен влак да не може да изкачи надлеза над магистралата между спирките Царацово и Бенковски, като преди това е спрял на Бенковски, та го връщаха да се засилва.

Потребителски аватар
bdz46
Потребител
Мнения: 4857
Регистриран: 25 фев 2005 20:36
Местоположение: София
Контакти: Сайт

24 яну 2010 17:43

Heruvim написа:При ползването на два или дори на три локомотива за един влак (главно товарен) не се ли получават колебания в захранването на КМ? Все пак три големи консуматора?
Получават се... но това не пречи, стига да не пада напрежението под 19-20 kV.

Върни се в “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта