ЕМВ32
Потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 юни 2016 10:23
Местоположение: България, Велико Търново

Наглост на кондуктор.

20 юли 2016 16:10

Вчера инцидентно решихме да пътуваме до Горна Оряховица от Велико Търново с влак. Отиваме до касите, но те не работеха и решихме да си вземем билети от влака. Влакът дойде, качихме се, настанихме се и кондукторът дойде. Ние му казахме, че искаме да си вземем билети и той ни попита защо не сме си взели от гарата. Казахме му, че касите не работеха и заради това не си взехме. При което той ни каза, че щял да ни таксува още 7 лева.. :roll: :idea: #-o Иди им обяснявай на такива, че касите не работеха и нямаше как да си вземем билети. Явно го мързеше да напише 3 билета , 5-6 минути отнема.

Потребителски аватар
Loko
Поддръжка
Мнения: 88
Регистриран: 21 дек 2014 15:17
Местоположение: Стара Загора

Re: Наглост на кондуктор.

20 юли 2016 19:54

И сега ще го оправдаят с ниската заплата...

mitko08888
Мнения: 22
Регистриран: 25 дек 2011 14:53
Местоположение: София

Re: Наглост на кондуктор.

20 юли 2016 20:36

На това ако му казваш "закупуване на билет във влака" ...

ЕМВ32
Потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 юни 2016 10:23
Местоположение: България, Велико Търново

Re: Наглост на кондуктор.

20 юли 2016 23:14

Loko написа:И сега ще го оправдаят с ниската заплата...
Така е, винаги гледат още да вземат.
mitko08888 написа:На това ако му казваш "закупуване на билет във влака" ...
Чисто заяждане си беше направо, но все пак ни ги даде на 2.40 единия.

Потребителски аватар
Loko
Поддръжка
Мнения: 88
Регистриран: 21 дек 2014 15:17
Местоположение: Стара Загора

Re: Наглост на кондуктор.

21 юли 2016 12:04

Доколкото съм запознат трябва при качването ти да уведомиш бригадата обслужваща влака, а не да чакаш да те намерят.
Може би в това е проблема.

ЕМВ32
Потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 юни 2016 10:23
Местоположение: България, Велико Търново

Re: Наглост на кондуктор.

21 юли 2016 14:30

Напротив, пътували сме просто ей така за кефа с първия влак за Стара Загора в 05:22 от Велико Търново. Никого не сме уведомявали, кондукторът дойде, написа ни билети и даже се държа много любезно. И ни питаше защо пътуваме толкова рано, казахме му, че харесваме влаковете.. Та искам да кажа, че всичко е до човека.

mitko08888
Мнения: 22
Регистриран: 25 дек 2011 14:53
Местоположение: София

Re: Наглост на кондуктор.

21 юли 2016 16:16

Електричка,

Това, което сте направили, си е чисто пътуване без билет. Така е според правилата на превозвача. До колкото разбирам кондукторът е пренебрегнал задълженията си и не ви е таксувал по нужната таблица (глоба), а ви е взел нормалната сума за пътуването, т.е. нарушил е правилата, за да покаже някакво разбиране, заложил си е главата за вас, а пък ти пишеш - наглост???. Можеш да смениш заглавието на темата - "Благодарности за кондуктора" ми звучи по-добре за това, което се е случило.

ЕМВ32
Потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 юни 2016 10:23
Местоположение: България, Велико Търново

Re: Наглост на кондуктор.

21 юли 2016 16:50

Железопътният превозвач е длъжен да предостави възможност за закупуване на билет - от гише, автомат за продажба на билети или по интернет. Превозвачът ОСИГУРЯВА възможност за закупуване на билет и във влака, освен ако по съображения, свързани със сигурността, борбата с измамите, или поради изискване за задължителна резервация, такава не може да бъде предоставена.


Ако на железопътна гара няма билетно гише или автомат за продажба на билети, в гарата задължително се предоставя информация за:
а) възможността за закупуване на билети по телефона или по интернет, или във влака и за реда на такова закупуване;
б) най-близката железопътна гара или място, където има билетни гишета и/или автомати.


За пръв път ми правят такъв проблем, мога да ти кажа. И то си пише, че има възможност за закупуване на билет във влака. Доста пъти съм си купувал билет във влака.

ЕМВ32
Потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 юни 2016 10:23
Местоположение: България, Велико Търново

Re: Наглост на кондуктор.

21 юли 2016 17:00

И я помисли за пътниците, които се качват от необслужвани спирки?? http://www.dnes.bg/obshtestvo/2012/07/1 ... ete.163958

mitko08888
Мнения: 22
Регистриран: 25 дек 2011 14:53
Местоположение: София

Re: Наглост на кондуктор.

21 юли 2016 18:19

Превозвачът е ОСИГУРИЛ възможност да си закупиш билет във влака. На всичкото отгоре е посочил точно начинът, по който това става - като се качиш в първия вагон, или във вагон, посочен ти от кондуктора. Така че е помислено и за необслужваеми спирки, и за затворени гишета.

ЕМВ32
Потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 юни 2016 10:23
Местоположение: България, Велико Търново

Re: Наглост на кондуктор.

21 юли 2016 23:22

Както казах и преди съм си купувал билет от влак и не във вагон посочен от кондуктора или първи вагон. И съм нямал проблеми.

mitko08888
Мнения: 22
Регистриран: 25 дек 2011 14:53
Местоположение: София

Re: Наглост на кондуктор.

22 юли 2016 06:32

Не искам да "спорим" за каквото и да е по този въпрос. Просто цитирах официалната и законна "Тарифа за превоз на пътници и ръчен багаж по железопътния транспорт във вътрешно съобщение". Има бърз линк на челната страница на превозвача. Дургото е мое тълкуване - че ако искаш да ползваш някаква услуга, преди това трябва да се запознаеш с условията за ползване, правата и задълженията на двете страни. А това колко пъти сте се возили така, или колко пъти пътниците се возят за едно левче в джоба на кондуктора - това е съвсем отделна тема.

ЕМВ32
Потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 юни 2016 10:23
Местоположение: България, Велико Търново

Re: Наглост на кондуктор.

22 юли 2016 13:24

И аз не искам да спорим. Просто казвам моята позиция, а тя е, че доста пъти съм пътувал така и различни кондуктори и съм нямал проблеми. И затова се възмутих.

Потребителски аватар
Loko
Поддръжка
Мнения: 88
Регистриран: 21 дек 2014 15:17
Местоположение: Стара Загора

Re: Наглост на кондуктор.

26 юли 2016 12:47

ЕМВ32 написа:И аз не искам да спорим. Просто казвам моята позиция, а тя е, че доста пъти съм пътувал така и различни кондуктори и съм нямал проблеми. И затова се възмутих.
Незнанието не е оправдание, кондуктора няма как да знае дали си поредния тарикат или редовен пътник решил да си закупи билет.
Следващия път просто се качи където трябва.

Потребителски аватар
NikolaiRG
Мнения: 64
Регистриран: 15 юни 2010 21:30
Местоположение: Русе

Re: Наглост на кондуктор.

26 юли 2016 20:10

Въпросът е защо по подразбиране служителят трябва да гледа на всеки като на тарикат, а не като на нормален, редовен клиент.

Върни се в “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост