Мирчо Гандев
Потребител
Мнения: 190
Регистриран: 29 май 2016 08:35

За глобалния транспорт днес и в бъдеще

14 авг 2016 07:42

Светът се променя.
Политиците се чешат с краче зад ушето и се чудят какво да правят.
От UIC са се паникьосали: до 8 години 60% от висшия мениджърски състав на компаниите които работят за железопътния транспорт по света ще излязат в пенсия, а няма кой да има техната квалификация и да може да заеме техните места.
В Китай и някои други страни надуха фанфари с които обявиха възстановяването на стария Silk Road като "New Silk Road", но нещата заглъхнаха както стана и с предишния проект TRASECA и в момента не се знае какво става с изключение на малко движение което се генерира от Русия която иска да построи връзки между Москва и Пекин, но тази връзка да не бъде само железопътна, а и шосейна.
В Европа Брюксел "развива" т.н. проект "TEN-T" който на практика не представлява нещо ново и креативно, защото представлява различна по дълбочина модернизация на определени железопътни линии от националните железопътни мрежи на страните-членки, които са проектирани на времето и са построени по старите нормативи които са предвидени главно за парна или дизелова тяга.
Проектът за строителство на на интерконтиненталната транспорта връзка INTERAMERICANA се намира в праха на отложените за неопределено време проекти.
В България успешно се работи за намаляването на пропускателния капацитет на националната железопътна мрежа с оправданието "няма влакове, а БДЖ-тата ни агонизират под управлението на хора, които нямат елементарни представа от мениджмънт на съвременния железопътен транспорт.
Преди няколко години министър Московски подписа присъединяването на България към "4-ия железопътен пакет" с които подготви пироните които ще забият до 2020-2022 години в ковчега на БДЖ, защото благодарение на светлейшия подпис под този документ, в България ще пристигнат транспортните акули от Европа, които все по-успешно изяждат неорганизираните добре (както тук) железопътни оператори и или ги фалират или ги пъглъщат.
Ние от много години лаем към слънцето и луната и се опитваме да вдигнем тревога сред транспортното братство в страната, но си навлякохме само обединената им образа и пренебрежение.
Не че ние се обиждаме, защото сме си спечелили уважение в 22 страни по целия свят от Япония и Китай през повечето европейски страни, та чак до Южна Африка, САЩ и Мексико (а започнахме вече и борба за добро име в Австралия), така че какво мислят за нас българските чиновници не ни е толкова интересно.
Ситуацията с глобалния транспорт е много мътна.
Затова аз питам: Има ли тук някой (или някои), които имате някакви идеи, познания или тези за транспорта на бъдещето?
Пишете каквото смятате, но моля не намесвайте тук темите за славното минало на българския железопътен транспорт и за величието на днес пътуващите локомотиви на железопътните превозвачи.
Аз съм дотук.
Нататък сте вие...
Успех!

Мирчо Гандев
Потребител
Мнения: 190
Регистриран: 29 май 2016 08:35

Re: За глобалния транспорт днес и в бъдеще

25 авг 2016 08:53

В началото на месец септември във Варна ще се състои международно мероприятие което ще бъде посветено на спрените проекти за строителството на варианти на "Южен поток" и "Бургас-Александрополис".
Преди това вероятно ние ще имаме среща (по тяхна покана) с някои от чуждестранните участници (българските участници не са информирани и поканени на срещата) на която ще представим и обосновем ползите от друг вариант за транспортиране на нефт, нефтопродукти и природен газ до крайния потребител.
Не е изключено темата да се засегне по време на мероприятието и да ядоса българските представители, но това ще си бъде техен проблем.

Върни се в “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта