streleco
Мнения: 55
Регистриран: 05 дек 2015 09:38

Re: Железопътни старини

07 фев 2016 03:12

Много интересна информация и снимка, благодаря!

streleco
Мнения: 55
Регистриран: 05 дек 2015 09:38

Re: Железопътни старини

07 фев 2016 14:06

Направих една карта на трасето на вече несъществуващата теснолинейка Червен бряг - Оряхово и на трасето на недостроената линия Враца-Оряхово

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

georgievgi76
Мнения: 2
Регистриран: 07 фев 2016 15:09

Re: Железопътни старини

07 фев 2016 15:34

Браво!!!
https://goo.gl/maps/ESsQ4PAw2eQ2
От тук е излизала линията от гара Червен Бряг

Потребителски аватар
Димитър Деянов
Почетен потребител
Мнения: 156
Регистриран: 20 ное 2015 18:08

Re: Железопътни старини

07 фев 2016 17:18

Ето го и мостът на р. Искър до сп. Чомаковци, по линията Червен бряг - Оряхово. Той беше най-големият мост по тази теснолинейка.
ЧБР-Чомаковци мост на река Искър.gif
ЧБР-Чомаковци мост на река Искър.gif (230.1 KБ) Видяна 1527 пъти

georgievgi76
Мнения: 2
Регистриран: 07 фев 2016 15:09

Re: Железопътни старини

07 фев 2016 18:40

Колко ли скраб е излязло.

streleco
Мнения: 55
Регистриран: 05 дек 2015 09:38

Re: Железопътни старини

07 фев 2016 21:54

Интересното е, че при Чомаковци малко пó на изток има (май и още запазен) каменен мост за неосъществената железница Червен бряг - Гиген. Отбелязан е в wikimapia и има снимки:
http://wikimapia.org/#lang=en&lat=43.32 ... to/1299135

А пък малко по-нататък, между Глава и Бреница има изоставена и рушаща се сграда, която пак според wikimapia е трябвало да бъде гарово сдание по линията, а също се вижда добре и на google street view:
https://goo.gl/maps/ADJz7125XnF2

Потребителски аватар
Димитър Деянов
Почетен потребител
Мнения: 156
Регистриран: 20 ное 2015 18:08

Re: Железопътни старини

09 фев 2016 18:30

Железопътната линия Червен бряг - Гиген е един от епизодите, който има връзка с над 100-годишните мъчителни взаимоотношения с румънците за мостовете на Дунава. Тук показвам част от факсимилето на статията от 1999 г. - "Сега пък тунел под Дунава", където е отбелязан с червена линия този епизод. Цялото факсимиле на статията съм пуснал в другия форум "Български железници" (на Петър Делчев), в темата "Закриване на ж п линии ?" сега на 7 или 8 февруари т.г.
Copy (2) of Ж-1999-2.jpg
Copy (2) of Ж-1999-2.jpg (218.6 KБ) Видяна 1488 пъти

streleco
Мнения: 55
Регистриран: 05 дек 2015 09:38

Re: Железопътни старини

11 фев 2016 14:23

Благодаря за информацията :)

Vlado
Мнения: 75
Регистриран: 18 авг 2006 13:42
Местоположение: София
Контакти: Сайт

Re: Железопътни старини

25 мар 2016 16:35

Малко информация и за нереализираната жп линия Враца - Оряхово:


Нереализиран жп проект Враца - Оряхово

Vlado
Мнения: 75
Регистриран: 18 авг 2006 13:42
Местоположение: София
Контакти: Сайт

Re: Железопътни старини

09 юни 2016 16:05

Инж. Деянов, във връзка с повъзвърналия се интерес в други форуми относно строените от нас през ВСВ жп линии Гюешево - Куманово и Благоевград - Кочани и спомняйки си Вашата статия за първия от изброените проекти, както и схемата в нея, показваща трасето, да Ви попитам - дали случайно нямате автентични карти на двете (или поне на едно) трасета, които да споделите с нас?
У мен от доста време зрее идея, при добро стечение на обстоятелствата и, разбира се, след сериозна подоготовка, да организирам проувателни (фото) експедиции на място за изнамиране и заснемане на построеното някога.

Потребителски аватар
Димитър Деянов
Почетен потребител
Мнения: 156
Регистриран: 20 ное 2015 18:08

Re: Железопътни старини

16 юни 2016 09:58

Vlado написа:Инж. Деянов, във връзка с повъзвърналия се интерес в други форуми относно строените от нас през ВСВ жп линии Гюешево - Куманово и Благоевград - Кочани и спомняйки си Вашата статия за първия от изброените проекти, както и схемата в нея, показваща трасето, да Ви попитам - дали случайно нямате автентични карти на двете (или поне на едно) трасета, които да споделите с нас?
У мен от доста време зрее идея, при добро стечение на обстоятелствата и, разбира се, след сериозна подоготовка, да организирам проувателни (фото) експедиции на място за изнамиране и заснемане на построеното някога.
Здравей Vlado,
Когато в началото на 90-те години на миналия век отново беше на дневен ред ж п връзката София - Скопие и ние т.е. БДЖ бяхме още една структура с дирекция "Поддържане", употребих доста време да търся автентични материали в Държавния архив и Нац. библиотека "Св.Св. Кирил и Методий"(стари ж п списания, "военно-инженерна библиотека" и др.). Това се наложи защото в така нареченото "планопазилище" в дирекция "Поддържане" нямаше запазени планове по изграждането на линията Гюешево - Куманово. В годишните отчети на инж. К. Тонджоров и инж. Г. Георгиев - ръководили съответните строителни секции, намерих само автентичната схема, която поместих в статията "Железопътната линия Гюешево - Крива паланка - Куманово очаква завършването си вече 50 години"- сп. "ЖТ"-бр. 6 / 1993 г. Показвам я и тук. С плътна линия е отбелязано трасето на ж п линията от гара Гюешево (км. 136+100) до км 161(най-трудната част). По това трасе са извършвани строителните работи. Параметрите са: Мах наклон 15 о/оо и Rmin = 300 м. тъй като линията е проектирана за експл. с парна тракция, за да се возят все пак достатъчно тежки тов. влакове. Това налага (поради голямата денивелация) изкуственото развитие да навлиза и в странични речни долини. За сравнение, с точкова линия е отбелязано първоначално проектираното трасе с параметри: Мах наклон 25 о/оо и Rmin = 300 м.
GU-1.jpg
GU-1.jpg (243.04 KБ) Видяна 1311 пъти
Тази схема отговаря с достатъчна точност на местоположението на трасето спрямо показаните реки на местността и отбелязаните километрични разстояния.
В статията е описано с достатъчна точност строителството на линията и степен на завършеност към 31декември 1943 г.според годишните строителни отчети на споменатите по-горе секционни инженери. При възможност да се отиде на местността, по това описание може да се търсят на място и да се открият извършени работи през 1941-1943 г. по строителството на линията.
Ако все пак проявяваш интерес какво е написано там, а нямаш под ръка посочената статия, просто ми съобщи твоята Е-поща, с едно лично съобщение и ще ти изпратя цялата статия от страниците на списанието.

Vlado
Мнения: 75
Регистриран: 18 авг 2006 13:42
Местоположение: София
Контакти: Сайт

Re: Железопътни старини

16 юни 2016 10:09

Имам я, благодаря! А нещо за Благоевград - Кочани?

Потребителски аватар
Димитър Деянов
Почетен потребител
Мнения: 156
Регистриран: 20 ное 2015 18:08

Re: Железопътни старини

17 юни 2016 16:44

За Благоевград - Кочани имам извадка от годишния отчет за 1942 г. за секцията от гара Кочани до гара Град. Има разпределението на зданията в участъка на секцията. Там тунелите са 45. Имам таблица за извършеното по тях. Ако искаш, ще ти ги изпратя по пощата.

Тук пускам проучванията в по-ново време (1993 г.) на "Транспроект" за българската част на линията:
1-ви ВАРИАНТ: 70 КМ/ЧАС, i = 15 o/oo, дължина до границата с Македония 35 км, тунели 8 броя с обща дължина 12,2 км.
K-1.jpg
K-1.jpg (195.43 KБ) Видяна 1296 пъти
2-ри ВАРИАНТ : 100 КМ/ЧАС, i = 15 о/оо, дължина до границата с Македония 34 км, тунели 9 броя с обща дължина 13,4 км. Вариантът е с нова гара в Благоевград.
K-2.jpg
K-2.jpg (195.5 KБ) Видяна 1296 пъти
3-ти ВАРИАНТ : 130 КМ/ЧАС, i = 15 о/оо, дължина до границата с Македония 32 км, тунели 9 броя с обща дължина 15,2 км. Вариантът е с нова гара в Благоевград.
K-3.jpg
K-3.jpg (193.58 KБ) Видяна 1296 пъти
Има и един 4-ти ВАРИАНТ за 160 км/час, който не показвам и който е: с дължина до границата с Македония 33 км,с 10 тунела с обща дължина 16 км.(половината от участъка по земята), с много висока стойност и не отговаря на участъка от границата до гара Кочани.

Vlado
Мнения: 75
Регистриран: 18 авг 2006 13:42
Местоположение: София
Контакти: Сайт

Re: Железопътни старини

18 юни 2016 16:41

Страхотно! Благодаря! А по какъв повод са правени тези варианти? Да не би да е имало двустранни преговори с македонците за реализирането и на този проект?

vesko_jp
Мнения: 49
Регистриран: 25 авг 2013 10:23
Местоположение: dobrich bulgaria

Re: Железопътни старини

19 юни 2016 09:22

Господин Деянов, по жп линията Благоевград - Кочани има ли извършено строителство и ако имате карта на трасето където е трябвало да мине линията да е споделите във форума.Благодаря предварително.

Върни се в “Инфраструктура”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта