Потребителски аватар
bdz46
Потребител
Мнения: 4857
Регистриран: 25 фев 2005 20:36
Местоположение: София
Контакти: Сайт

04 апр 2015 10:54

Линията през Пионер си я изброил при първия ТСВ. Пионер е Духовна семинария.

vesko_jp
Мнения: 49
Регистриран: 25 авг 2013 10:23
Местоположение: dobrich bulgaria

04 апр 2015 11:35

Според разписание на БДЖ от 1992-1993 година имаше следните спирки между Повеляново и Девня по вътрешнозаводските линии-ДАП, КАРЛ МАРКС, БОРАКС, ТЕЦ. Влаковете с номера 29202-29205и29212-29213 са обслужвани от 2 ЕМВ32 С маршрут Варна-Девня.

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

05 апр 2015 00:34

Трудово служебни влакове (ТСВ) в района на гара Варна открих два.Единият е бил с маршрут Варна - Тополите - Белослав - Повеляново - Разделна - Варна фериботна - Пирса.
В по - късните разписания маршрутът му е бил изменен по следния начин:
Варна - сп. Варна - р.п. Варна - Тополите - Езерово - Моряк - Страшимирово - Белослав - Химик - Повеляново - Разделна - П.О.П. /Ваф./ Гърбицата - лок. депо - Пирса - сп. Белослав.
Идентичен влак е ходил и от Синдел с маршрут Синдел - Сл. разпр. ри. - р.п. Сл изток - П.О.П. /Ваф./.
Маршрутът на другия е по - интересен: Варна - Белослав - Повеляново - ТЕЦ - К. Маркс - ДАП - Девня.Движел се е в разписание 1987/1988.
В следващото разписание (1988/1989) обаче е упоменат влак с маршрут Варна - Белослав - Повеляново - Девня - СХК. СХК съм я споменал като спирка по линията до Кардам , намираща се между Девня и Кипра. Предполагам влакът или е бил мотрисен , или е влизал в циментовия завод.
Една карта на ж.п. възел Варна:
http://media.snimka.bg/s1/4415/035074281-big.jpg
точно тази линия (от Повеляново до Девня през обходния маршрут) я няма , тъй като се е водила индустриален клон , свързан със заводските коловози.

Подобен на този влак са ми разказвали , че е съществувал при Димитровград - отивал е до Дг - север и оттам , сменяйки посоката е поемал към циментовия завод Вулкан. Дори на картата от 1992 г. , която имам , е упомената гара "Вулкан".При посещението ми в завода на 23-ти октомври 2014 г. ми бе показано и точното разположение на гарата - товарният влак от тази снимка се намира на нея.Влаковете са били с два вагона и се карали работници.По идентичен начин е имало и ТСВ от Дг до Дг - юг и оттам в завод "Неохим".
Последна промяна от VESO на 20 апр 2015 08:55, променено общо 3 пъти.

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

06 апр 2015 22:07

Тук е мястото да спомена гарите и спирките по още една околовръстна линия - тази на град Русе.
Русе - Каша - Два кладенци - Русе изток (*) - Ж.п. работилница - Здравец - Кантона - Цаперката - Бах. махала - Русе юг.

(*) от Русе изток е можело да се стигне до Русе юг и по друг маршрут:
Русе изток - Русе депо - В. рампа - Русе юг.

Ето една карта на ж.п. възел Русе , за да се ориентирате по - лесно:
http://media.snimka.bg/s1/4415/035074282-big.jpg?r=0

Потребителски аватар
NikolaiRG
Мнения: 64
Регистриран: 15 юни 2010 21:30
Местоположение: Русе

07 апр 2015 20:12

VESO написа:Тук е мястото да спомена гарите и спирките по още една околовръстна линия - тази на град Русе.
Русе - Каша - Два кладенци - Русе изток (*) - Ж.п. работилница - Здравец - Кантона - Цаперката - Бах. махала - Русе юг.

(*) от Русе изток е можело да се стигне до Русе юг и по друг маршрут:
Русе изток - Русе депо - В. рампа - Русе юг.

Ето една карта на ж.п. възел Русе , за да се ориентирате по - лесно:
http://media.snimka.bg/s1/4415/035074282-big.jpg?r=0
За първи път чувам за такива спирки и околовръстни линии. Нещо повече? Благодаря предварително.

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

07 апр 2015 21:25

В една от Facebook темите беше показано разписание за "вътрешно" ползване , на което са указани трудово - служебни влакове , пътуващи по маршрути около големите гари (както в случая за София , Варна и Русе).Разписанието е от 1949/1950 г. В него са упоменати и ТСВ в района на Бургас и Плевен , за други градове трябва да проверя.
Последна промяна от VESO на 16 апр 2015 22:59, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

16 апр 2015 22:59

Според мен си заслужава да се споменат спирките по закритата вече градска железница в Пловдив , на които влак е спирал за последно в разписание 2001/2002 г.
Маршрутът на влаковете е бил следния:
Пловдив - Пещерско шосе - Стадион Пловдив - Захарна Фабрика - Филипово - Скутаре - Ягодовски прелез - Тракия - Надлез Асеновград - ВР депо - Пловдив.
За упеснение , прилагам тази карта , на която се виждат гарите и по тях може да прецените къде са се намирали спирките.

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

22 апр 2015 21:07

Редно е да спомена и участъци , по които са се движили трудово - служебни влакове , макар линиите да не са били експлоатирани за редовно пътническо движение.Къси отсечки , свързващи различни предприятия , единствената цел , с която са пускани влакове , возещи пътнически вагони там е да се извозват работещите в съответните фабрики и заводи.
По 3-та линия съм забелязал два такива участъка в старите разписания , по които са били пускани ТСВ. Сопот - Военна фабрика (имало е перон в двора на ВМЗ) , като влаковете са изминавали разстоянието за 8 минути. В разписанията изрично е указано , че локомотивът на връщане към Сопот и Карлово е трябвало да се движи отзад , т.е. да бута състава.
Втората отсечка е Ботев - Марно поле.Влаковете са били обслужвани от електрички и са ходили до авиационния завод в близост до с. Ведраре.Разстоянието е изминавано за 5 минути.
По 5-та линия ТСВ е имало от гара Радомир до ЗТМ (така е означена "гарата" на завода за тежко машиностроене).В разписанията има отметка , че влаковете са се движили само в работни дни , били са мотрисни и са изминавали разстоянието за 15 минути.
По 8-ма линия попаднах на такъв влак от гара Белозем до място , което по стари карти го дават като "Раковски" , а по разписания - "СЛЗ". Знаем обаче , че линията е влизала в завода , като за по - добро обслужване на работниците , откъм последния коловоз на Белозем има изграден перон - там са били изпращани и приемани влаковете.Времепътуването е било 10 минути.
Все още нямам информация за отсечката Д. Езерово - Вая - Дебелт.Дали по нея са пътували ТСВ , не мога да открия ; в разписанията , които имам досега , никъде не са упоменати такива влакове.

Извън тези отсечки ще спомена една интересна ситуация , съществувала по 1-ва линия.Гара Свиленград винаги е била крайна за всички ПВ , идващи от Пловдив. През известен период от време , два от тези влакове са продължавали с указан в разписанията маршрут Свиленград - Свиленград сп. - Генералово - Кап. Андреево.Предполагам са возели граничари , войници и служители на митницата.Колкото до крайната точка - Кап. Андреево , тя следва да е била гара , тъй като влаковете не са били мотрисни и би следвало да се върти локомотив.Няма допълнително указание , на връщане машината да бута състава , както е било изрично упоменато при отсечката Сопот - Военна фабрика.Времепътуванията са били следните: Свиленград - Свиленград сп. - 7 минути , Свиленград сп. - Генералово - 8 минути , Генералово - Кап. Андреево - 4 минути.
Последна промяна от VESO на 25 май 2015 08:03, променено общо 3 пъти.

Потребителски аватар
bdz46
Потребител
Мнения: 4857
Регистриран: 25 фев 2005 20:36
Местоположение: София
Контакти: Сайт

23 апр 2015 11:14

Капитан Андреево не е било гара. Ако влаковете са били с локомотив, на връщане е бутал. А може по онова време да е имало още разни дизелови мотриси.

dobriii123
Мнения: 40
Регистриран: 22 юли 2013 16:06
Местоположение: Враца/Роман
Контакти: ICQ

23 апр 2015 19:17

Също като горе-долу местен искам да спомена и за инд.клон в гара Роман, водещ към Заводът за стоманени телове и въжета. И дотам са ходели ПВ, даже май бяха от Бойчиновци. ЕМВ доколкото видях са влизали направо в Завода. Не са се движели в неделя, а интересното е, че в участъка Мездра-Роман ПВ-тата спирали само на Брусен, което е доста учудващо
Към закритите гари по 2-ра линия можем да прибавим и Роман-товарна (предполагам съкращението е било Рмт). Гарата се намира точно до пост1, страна Мездра и се пада отляво на път1. От нея са останали само буренясалите коловози, поне 5-6 на брой, един самотен кран, стълб и приемното здание. Състоянието на приемното здание е много лошо- само скелетът на гарата стои (интересно е да се отбележи, че зданието е построено на една страна, вместо право, то е леко наляво). До лятото на 2011 година там имаше множество товарни вагони, сред които и контейнери.

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

24 апр 2015 13:52

Да. Благодаря за допълването. Ще добавя и отсечката Роман - "Метизи" , по която са се движили електрички , возещи работниците в завода.

Потребителски аватар
ivajlo_nikolov
Мнения: 74
Регистриран: 07 юни 2012 20:35
Местоположение: София

24 апр 2015 20:39

До Радомир - Червена Могила /ЗТМ/ през 80-те години на миналия век имаше поне един влак от София. Тръгваше сутрин преди 7 часа от Централна гара, малко преди кремиковския през Мусачево, и се обслужваше от ЕМВ сер. 32. По уредбата на гарата го обявяваха като София ................. Радомир и Червена Могила. След обед на обратно също имаше такъв влак. Поради това, че гара Червена Могила се намира на територията на ЗТМ, е възможно формално влака да е бил писан в разписанието като 2 отделни - от София до Радомир - КПВ, а от Радомир до Червена Могила - ТСВ. Самата гара Червена Могила се намира непосредствено след като линията влезе в комплес ЗТМ, и в момента е пълна с гарирани зърновози и цистерни.

Потребителски аватар
ivajlo_nikolov
Мнения: 74
Регистриран: 07 юни 2012 20:35
Местоположение: София

24 апр 2015 21:02

Пропусната е и гарата на "стоманения връх на родината" - деелектрифицираната Обединена, както и влаковете по линията Мусачево - Яна. До началото на 90-те всяка сутрин имаше влакове София - ............. - Казичене - Мусачево - Яна и Обединена в състав 2х32 в СМЕ и София - ............. - Казичене - Мусачево - Яна - Ботунец и Кремиковци в състав 3х32 в СМЕ , както и влак София - ............. - Илиянци - ........... - Обединена в състав 2х32 в СМЕ. След 17:25 - 17:40 часа - същите влакове към Ц. Гара. Отделно през Обединена имаше и преминаващи влакове от/за Пирдоп и Карлово.

Радо
Мнения: 4
Регистриран: 17 окт 2014 22:17
Местоположение: Русе

18 юни 2015 16:03

VESO написа:IV-та главна ж.п. линия.
...
- преименувани станции:
Русе изток = Русе разпределителна.
...
Saruman написа: ... Гара Русе изток не е Русе разпределителна, има огромна разлика между едното и другото!
VESO написа: ...
В старите разписания всички влакове в участъка Горна - Русе са до Русе изток , която е указана , че се намира след гара Русе.Аналогично влаковете по 9-та са тръгвали от Русе централна , като преди Образцов чифлик са спирали на гара , означена отново като Русе изток.Затова си помислих , че това е една и съща гара.
Тогава , гледайки картата , къде се е намирала гара Русе изток?
VESO написа: IX-та главна ж.п. линия.

- преименувани гари и спирки:
Отново както и при IV-та линия , след гара Русе централна е указана гара Русе изток , след която първата гара след нея е Образцов чифлик. Това ми дава основание да смятам , че става дума за разпределителната гара на дунавския град.
...
VESO написа:Тук е мястото да спомена гарите и спирките по още една околовръстна линия - тази на град Русе.
Русе - Каша - Два кладенци - Русе изток (*) - Ж.п. работилница - Здравец - Кантона - Цаперката - Бах. махала - Русе юг.

(*) от Русе изток е можело да се стигне до Русе юг и по друг маршрут:
Русе изток - Русе депо - В. рампа - Русе юг.

Ето една карта на ж.п. възел Русе , за да се ориентирате по - лесно:
http://media.snimka.bg/s1/4415/035074282-big.jpg?r=0
Veso, доколкото разбирам гледаш разписания от 1949-1950г., т.е. преди да бъдат построени днешните Русе централна и Русе разпределителна. Затова се получават тези разминавания.

По това време най-важната гара в Русе е гара Русе Пристанище. Намирала се е там където днес е бившата Речна гара. Вероятно в разписанието, което гледаш е написана просто като гара Русе.
Гара Русе Изток тогава са наричали старата гара, на територията на която днес е музеят (Да не се бърка с построената през 70-те години на ХХ век гара Русе Изток разпределителна).
С Русе юг вероятно в разписанието което гледаш е означена гара Халта. Намирала се е почти до днешната Русе централна.

Ето как са се движили влаковете до 1954:

Направление Варна:
Русе Пристанище (в твоето разписание е просто Русе, а днес е ресторант) - Русе Изток (старата гара, а днес Музей на транспорта) - Обр. Чифлик и т.н.

Направление Г. Оряховица:
Русе Пристанище - Русе Изток - гара Халта (в твоето разписание Русе юг, а днес Централна гара) - РП Доростол и т.н.
В различни години е имало бързи влакове, при които за да се избегне това заобикаляне и забавяне се е процедирало така:
Тръгвали са "наобратно" - от Русе Изток през гара Пристанище и директно през РП Доростол са заминавали към ГО.

През 1954, след построявнето на двете нови гари, линията от РП Доростол - гара Русе Запад - гара Русе Пристанище - гара Русе Изток - РП12 - гара Русе разпределителна спира да се използва за пътническо движение и днес я знаем като Околовръстна линия.
Днес по нея съществува само гара Русе Запад.

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

27 юли 2015 09:19

Много благодаря за разясненията! :D

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Инфраструктура”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост