Потребителски аватар
Achtung
Мнения: 45
Регистриран: 09 юни 2016 08:03
Местоположение: Елена

Re: Усъвършенстване на железопътната мрежа в България

30 юни 2016 20:11

Г-н Деянов за локомотивите 04 успях да намеря цените на които са взимани, първата доставка е за 224 000 долара на машина, а от втората доставка с доработките цената е вече 252 000 долара за машина, интересува ме имате ли достъп до данни за цените и на другите локомотиви закупувани през соц. периода 06, 07, теснолинейните 75,76,77, както и електрическите от 41-46. Съжалявам, че бягам от конкретната тема на под форума, но сте може би единствения човек в форума който може да има подобна информация. Предварително благодаря.

Мирчо Гандев
Потребител
Мнения: 190
Регистриран: 29 май 2016 08:35

Re: Усъвършенстване на железопътната мрежа в България

30 юни 2016 20:16

Млади приятелю, въпросите ти за броя на локомотивите не подлежат накоментар от инж. Деянов и той е напълно прав.
Инж. Деянов е отличен специалист, но същевременно е и джентълмен, който за разлика от мен страда от колегиални угризания.
Затова той няма как да ти обясни без да засегне някого от БДЖ-тата за реалните нужди от локомотиви и как се планира обвръзката на локомотивите в днешните ни железопътни компании, която аз ти съобщавам, че реално не съществува, защото в момента поради непрофесионализма на хората които бяха хванати от гората, бяха им нахлузени парашутите и бяха изритани от самолета направо в креслата на ръководители на БДЖ-ПП и БДЖ-Холдинг за да имитират някаква положителна дейност.
В момента локомотивите се хвърлят направо от влак на влак, екипиране и регламенто обслужване се прави отвреме-навреме при възможност, а части се свалят от т.н. локомотиви "донори".
А как да ти го обясни всичко това инж. Деянов, след като и синът му се пече на подобен огън в локомотивното депо в София?

Все пак, нека ти открехна нещо в тази светлина: В Германия има една частна железопътна компания която се казва Hamburg-Köln-Express GmbH и вози пътническки влакове по няколко маршрута между градовете Хамбург, Кьолн и Франкфурт на Майн.
Т тази компания работи само с 1 (един) електровоз и 1 (една) влакова композиция от 10 вагона които сега са реновирани, но савтора ръка и са купени на търговете за разпродажба на пътническите вагони на бившата жп компания на ГДР, наречена BR, или казано без съкращение Deutsche Reichsbahn.
Що се отнася до товарните влакове, в САЩ има една компания за товарни превози (няма повече да те тормозя да запомняш имена на чужди железопътни компании) която с 8 дизел-електрически локомотива и 36 (тридесет и шест) човека персонал от директора през администротивния персонал и ремонта до чистачките карат ежегодно по 3 000 000 тона товари (три милиона тона).
Инж. Деянов знае какво значи всичко това което ти написах.
Та, точно с тези примери се опитах да ти обясня, че с цитираното от тебе количество електровози и дизел-електрически локомотиви принормална съвремемна организация на работата на БДЖ-тата ще можеш да возиш товарите и пътниците на половин Европа.
А ти искаш този локомотивен парк са мо за мъничката ни България...
Приятна вечер!

Потребителски аватар
Achtung
Мнения: 45
Регистриран: 09 юни 2016 08:03
Местоположение: Елена

Re: Усъвършенстване на железопътната мрежа в България

30 юни 2016 20:35

Аз питах чисто хипотетично и до известна степен и от историческа гледна точка. Може би по-правилния въпрос би бил дали през 80-те години, парка от над 250 магистрални дизелови лок. и над 350 електрически е бил оптимален Все пак след 1977 с пристигането на последните лок 07 е сложен край на поръчките на магистрални дизелови локомотиви и е взето решение за една повсеместна електрификация, а дали не е било планирано и закупуването на друг дизел с цел замяна на наближаващия край на експлоатация на 04 в началото на 90-те.

п.п Искам да кажа, че нямам нищо общо с БДЖ или пък частен оператор, нямам дори роднини или познати работили в системата, просто съм обикновен любител и от време на време клиент на пътнически превози :D

Потребителски аватар
Димитър Деянов
Почетен потребител
Мнения: 156
Регистриран: 20 ное 2015 18:08

Re: Усъвършенстване на железопътната мрежа в България

01 юли 2016 08:13

Мнение от Мирчо Гандев » 30 юни 2016 09:57

Уважаеми, г-н Деянов,
Много се радвам, че не сте забравили светлото име на проф. Деведжиев!

Уважаеми г-н Гандев,
Проф. Марин Деведжиев е голям учен и отличен анализатор на съществуващата, както и на проектите за бъдещото развитие на нашата железопътна мрежа. Всички негови публикации са извънредно ценни за българската наука.
По времето на нашата по-активна възраст, когато работех в Локомотивното стопанство на БДЖ, а и по-късно, сме имали редица срещи с него, на които обсъждахме параметрите на много участъци по нашата ж п мрежа, както и най-добрите показатели на подвижният състав за нашите условия.
Като спомен за тези срещи пазя показаният тук надпис от професора, върху титулната страница на подарената ми от него книга през 2008 г.
MD.jpg
MD.jpg (71.48 KБ) Видяна 580 пъти

Мирчо Гандев
Потребител
Мнения: 190
Регистриран: 29 май 2016 08:35

Re: Усъвършенстване на железопътната мрежа в България

01 юли 2016 11:26

Уважаеми, г-н Деянов,
Най-благородно Ви завиждам за това мното ценно според мен познанство!
За мое най-голямо съжаление, досега не съм имал честта да се запозная лично както с Вас, така и с проф. Деведжиев, въпреки че според мен, подобна среща би могла да се окаже много интересна и любопитна, тъй като всеки от нас поотделно е специалист в област, която представлява част от цялото наречено "Железопътен транспорт".

ЕМВ32
Потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 юни 2016 10:23
Местоположение: България, Велико Търново

Re: Усъвършенстване на железопътната мрежа в България

01 юли 2016 17:31

С удоволствие следя темите на г-н Деянов. Много интересни и полезни неща.

Потребителски аватар
Achtung
Мнения: 45
Регистриран: 09 юни 2016 08:03
Местоположение: Елена

Re: Усъвършенстване на железопътната мрежа в България

01 юли 2016 22:29

Книгата на проф. М. Деведжиев изд 1988 е вече при мен. Накратко представлява план за развитие на железопътната мрежа от 9 до 13 петилетка или от 1990 до 2010 година, като за всяка петилетка е посочен подробен план кои участъци трябва да се изградят и по колко километра е всеки.В края на периода общата дължина на жп линиите е трябвало да достигне 6643 км. Основната идея е свързване на почти всички клонове с главните линии в решетачна структура. Дадени са примерни маршрути по които трябва да се изградят новите линии, но за повечето няма конкретни данни за проектна скорост, а е наблегнато повече на подходящи маршрути и обем изкопна работа. Като цяло съм много доволен от книгата и ако има някой конкретни въпроси ще потърся и цитирам информация.

otskov
Потребител
Мнения: 101
Регистриран: 24 авг 2012 22:56
Местоположение: Veliko Tarnovo

Re: Усъвършенстване на железопътната мрежа в България

02 юли 2016 10:45

Кои са предвидените за строеж участъци ? Предвиждана ли е главна линия №10 (доколкото знам е трябвало да бъде Свищов-Троян-Христо Даново-Пловдив-Смолян) или други главни линии ?

Потребителски аватар
Achtung
Мнения: 45
Регистриран: 09 юни 2016 08:03
Местоположение: Елена

Re: Усъвършенстване на железопътната мрежа в България

02 юли 2016 14:29

Да била е предвидена такава линия.
В началото на 1929 година проекта е бил одобрен и е трябвало да има следното трасе: От Троя 7 км на горе до вливането на р. Кнежа в Бели Осъм с наклон 15 промила, а оттам на горе до вододела при с. Чифлик наклона нараства на 25 промила с възможност да бъде сведен до 15 промила с изкуствено развитие на две места. Балканът при Козята стена се минава с базисен тунел 7500 метра, който излиза на юг при с Христо Даново в долината на р. Стрема.

Следващите проучвания с ново трасе са от периода 1959-62 година отбелязва се, че жп гара Троян ще се намира от началната страна на тунела, който вече е проектиран с увеличена дължина от 12 300 метра. Тъй като е преценено, че няма подходящ терен за влакообразуваща гара и за редица нови съоражения, заети вече от разрастващия се тогава Троян е прието "издърпване" на север на тези дейности при гара Добродан, където има подходящо място на западния бряг на река Осъм. Там е била предвидена и връзка с линията Зл. Панега-Бълг. извор-Гол. железна-Борима-Добродан.

По нататъшното продължение е по съществуващата линия Карлово-Пловдив-Асеновград и навлизане в Родопите.

Първите проекти са от периода 1927-1930 година, по тогавашни проекти трасето е Асеновград-Бачково-Наречен-Хвойна-Чепеларе-Устово-Смолян с дължина от 82км, като се е предвиждал 4км тунел под Рожен на кота 1220. През 1966/67 година е имало дискусии за изграждане на трасето, но анализите са показали, че срокът му на изплащане би бил над 30 години. През 1985 година е направен нов разчет, тъй като за 20 години товарооборота в Смолянска област измерен в т/км е нараснал 10 пъти и е достигнал 192млн т/км при положение, че линията поеме 100млн т/км тя би се изплатила за 12 години. Предложено е и ново трасе Асеновград-Бачково-Нареченски бани-Павелско-Чепеларе-Левочево-Смолян като в този варианат дължината на жп линията се съкращава на 75км, избягва се проходът и височините при Рожен и основно върви около съществуващия автомобилен път. За да се избегнат изкуствени развития в участъка Хвойна-Чепеларе е предложено да се направи компромис като се допуснат наклони от 20-22 промила и проектна скорост от 80км/ч, но проф. М Деветжиев отбелязва това като неприемливо и недопустимо, тъй като линията ще загуби магистралния си характер.

Това е накратко, възможно е имената на някой населени места да са сменени след 1988 и да не отговарят на горе написаните.

Върни се в “Инфраструктура”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта