dido73
Потребител
Мнения: 1225
Регистриран: 03 фев 2006 20:08
Местоположение: София
Контакти: ICQ Сайт

23 дек 2010 00:27

bdz46 написа:Защо намесихте 353 с реостата?
Реле 353 стои нормално включило и самозахранило и отпада само и единствено при единично набиране и сваляне с контролера. След превъртане на пневмодвигателя на половин оборот (една позиция), 353 отпада и прекъсва захранването на 351/352 докато контролера не бъде върнат на "Х".
361 прекъсва веригата на 351 при набиране на осмата позиция. Ако не я прекъсне, набирането ще продължи и най-много да пробият тиристорите (не ги знам за какво обратно напрежение са).
Защото аз заблудих момчетата без да искам. Разбира се, че 351. Реле 361 прекъсва захранването на 351 и набирането спира на 8-а позиция . :)
Nikss написа:А ако контакти LK се скапят и не прекъснат захранването на реле 361, а то от своя страна на реле 353 ще се набират повече от 8 позиции и напрежението на тиристорния регулатор като мине 240 волта какво става? :roll:
Ако не прекъсне набирането на позиции в реостатен режим.....какво би станало. :roll: Първо тиристорите са за максимално обратно напрежение 1200V и 320A ток. Няма да пробият от превишено обратно напрежение, а по-скоро от прекомерен ток, АКО се окажат по бързоизгарящи от предпазителите поместени в батира. Също така докато не се даде реостатния контролер от "Т" на някоя степен няма да има отпушващ сигнал и няма да стане нищо. При всички положения или предпазителите или тиристорите ще изгорят от прекомерен ток. Също така има защита 096 за прекомерен ток на възбуждането - ще изключи ГВП, ако е по-бърза от предпазителите.
Няма страшно - все нещо ще изпуши. :wink:
Последна промяна от dido73 на 23 дек 2010 03:00, променено общо 1 път.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Nikss
Потребител
Мнения: 6655
Регистриран: 18 яну 2007 21:51
Местоположение: Сф
Контакти: ICQ

23 дек 2010 01:26

Ясно, благодаря ви. :)
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!

dido73
Потребител
Мнения: 1225
Регистриран: 03 фев 2006 20:08
Местоположение: София
Контакти: ICQ Сайт

23 дек 2010 03:01

bdz46 написа:По-лошо е да залепне контакт U-V на 015(11), защото тогава реле 396 остава включено и машината ще обърне от тяга в реостат, дори на позиция.
Хмм..... :? Ако сме на тяга и не сме пипали реостатния контролер 393 от положение "0" , то дори и да е залепнал U-V няма да стане нищо страшно - просто контакти на 396 ще дублират контакти на 0713(E-F) => продължаваме да сме на "J"
Предполагам говориш ако от тягов режим дадем реостатния контролер на "Т" примерно и чакаме да се свалят позициите. Ако е залепнал U-V , казваш, още при задействане на 395 071(072) да превключат..... :scratch:
Да вярно, ще стане мазало в 071(072). Превключвателите ще превключат под тяга. Мед ще се лее по пода, а репортажи ще се точат по новините. :lol:

Забележка: това няма да се случи, ако предварително (не с реостатния контролер) свалим позициите с контролера 34021(34121). Проблема е преминаването от реостат в тяга. Дори и да се свали възбуждането(спирачния ток) до нула с даване на "Т" на спирачния контролер, при даване на "0" 071(072) ще се превключат в тяга при 8 набрани позиции. Гадна работа. Една хартийка на контакти на 396 ще свърши работа, докато се свалят 8-те позиции. :wink:
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Потребителски аватар
bdz46
Потребител
Мнения: 4857
Регистриран: 25 фев 2005 20:36
Местоположение: София
Контакти: Сайт

23 дек 2010 05:04

Разбира се, става въпрос за даване на реостатния контролер на "Т". Това е разпространена практика за сваляне на 1-2 позиции без да се свалят шунтовете.

Georgi Dimitrov
Потребител
Мнения: 134
Регистриран: 05 сеп 2010 23:20
Местоположение: slivnica

22 яну 2011 11:07

В друг сайт попаднах на статия, в която бяха описани случаите, в които ГВП изключва. Там прочетох нещо което не ми е ясно и ще помоля някой от вас за малко разяснение.
:arrow: Задействала блокировка на защитна решетка??- Какво представлява тази авария, кога поже да се получи и защо важи само за 45 серия?
БЛАГОДАРЯ!! :)

Потребителски аватар
bdz46
Потребител
Мнения: 4857
Регистриран: 25 фев 2005 20:36
Местоположение: София
Контакти: Сайт

22 яну 2011 11:54

Важи за всички серии.
Защитните решетки ограждат оборудването за високо напрежение и трябва винаги да са затворени. Всяка решетка има блокировка, която изключва ГВП, ако решетката бъде отворена.
Такава блокировка има и на капаците на реверсивните шкафове и вратичката на шкафа с клемите на първи двигател в първа кабина.

Georgi Dimitrov
Потребител
Мнения: 134
Регистриран: 05 сеп 2010 23:20
Местоположение: slivnica

22 яну 2011 19:08

Благодаря!

kamazmaster
Мнения: 1
Регистриран: 13 яну 2016 16:12

Re: Въпроси и отговори

13 яну 2016 16:33

Имам едно въпросче което се отнася за всички електровози.
Как е реализирано прехвърлането на тока, който ползва локомотива от талигите към колоосите. Понеже предполагам никак не е здравословно за лагерите, тока да минава през тях. Редукторите на тяговите двигатели сигурно също биха пострадали с времето. Предполагам има някакви четки с които се отвежда енергията към колоосите?
Ще се радвам на компетентен отговор :)

driver
Потребител
Мнения: 176
Регистриран: 08 яну 2008 20:49

Re: Въпроси и отговори

14 яну 2016 21:41

с .тдл

Потребителски аватар
Димитър Деянов
Почетен потребител
Мнения: 156
Регистриран: 20 ное 2015 18:08

Re: Въпроси и отговори

30 яну 2016 11:55

kamazmaster написа:Как е реализирано прехвърлането на тока, който ползва локомотива от талигите към колоосите. Понеже предполагам никак не е здравословно за лагерите, тока да минава през тях. Редукторите на тяговите двигатели сигурно също биха пострадали с времето. Предполагам има някакви четки с които се отвежда енергията към колоосите?
На оста на всяка колоос челно от едната страна има контактна повърхност и там правят контакт четки, които се носят от четкодържател монтиран на колоосния буксов капак. Така се избягва преминаването на ток през лагерите.

lokogo
Мнения: 1
Регистриран: 03 юни 2015 16:31
Местоположение: Gorna Oriahovitza

Re: Въпроси и отговори

15 фев 2016 14:49

Добър ден. Тези тръбички за какво служат ?

44-109.7

Мерси и лек ден.
G.O.

Nikss
Потребител
Мнения: 6655
Регистриран: 18 яну 2007 21:51
Местоположение: Сф
Контакти: ICQ

Re: Въпроси и отговори

16 фев 2016 23:59

Предполагам, че служат за източване на масло от трафа. Нека някой по-запознат да каже.
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 43, 44, 45”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта