44142
Потребител
Мнения: 2538
Регистриран: 07 фев 2006 16:48

11 яну 2010 21:22

Вярно ли е, че са направили ревизийте на хаслерите да са през 3 години а не както е сега на 2.

Потребителски аватар
Ghost
Потребител
Мнения: 235
Регистриран: 15 май 2009 11:18
Местоположение: България
Контакти: Сайт

11 яну 2010 21:23

Темата за скоростомерите е винаги на дневен ред.
Аз винаги съм се интересувал къде другаде освен при нас все още се използват восъчните ленти. Архаична, скъпоструваща за подръжка, неточна, подлежаща на манипулация и поглъщаща много човекочасове за разшифровка система. Ако някой качи тази информация се ангажирам за почерпка. 8)

Nikss
Потребител
Мнения: 6655
Регистриран: 18 яну 2007 21:51
Местоположение: Сф
Контакти: ICQ

11 яну 2010 21:27

Че то изобщо има ли друг вариант за скоростомерите освен тях? Аз доколкото знам навсякъде се използват те. Само на ЕМВ са едни бели. Друго по въпроса не знам. :D

44142
Потребител
Мнения: 2538
Регистриран: 07 фев 2006 16:48

11 яну 2010 21:29

При 46200 е имало опция за електронен скоростомер но не сме я искали.
Последна промяна от 44142 на 11 яну 2010 21:33, променено общо 1 път.

Nikss
Потребител
Мнения: 6655
Регистриран: 18 яну 2007 21:51
Местоположение: Сф
Контакти: ICQ

11 яну 2010 21:30

44142 написа:При 46200 е имало опция за дигитален скоростомер но не сме я искали.
Какво точно представлява той, какви са предимствата и недостатъците му пред Хаслера? Аз мисля, че това е било едно добро решение. :roll: Предполагам, че данните при тях се изпращат веднага и нищо не може да бъде покрито. :roll:

44142
Потребител
Мнения: 2538
Регистриран: 07 фев 2006 16:48

11 яну 2010 21:32

Подробности не зная. Но сигурно е на принципа както са и дезирата.

Потребителски аватар
bdz46
Потребител
Мнения: 4857
Регистриран: 25 фев 2005 20:36
Местоположение: София
Контакти: Сайт

11 яну 2010 21:33

Ревизиите са на 3 години вече.
Лентови скоростомери се ползват все още на много места, естествено на стар ТПС.
Предвид, че и при нас вече е допустимо информацията да се записва на електронен носител, би трябвало да се направи възможно движение с повреден регистриращ скоростомер поне при 46 200. На русенските има полза само при повреда в нерегистриращия скоростомер (много малко вероятно).
Nikss написа:Че то изобщо има ли друг вариант за скоростомерите освен тях? Аз доколкото знам навсякъде се използват те. Само на ЕМВ са едни бели. Друго по въпроса не знам. :D
Варианти има всякакви. Чехите ползват бели ленти при техните скоростомери "Метра", които са идентични с Хаслерите и лентите са взаимозаменяеми. Срещат се и локомотиви/МВ с шайбени тахографи, даже има модел Хаслери с шайби. Първите регистриращи скоростомери са били с игла, която е дупчи лентата през определено разстояние. МИсля във Франция все още се срещат.

При електронните скоростомери просто всичко се записва в някаква памет и средностатистическата локомотивна бригада не може да манипулира по никакъв начин записаното. При ЕМВ и ДМВ е на сменяема карта в шкафа в първа кабина. Записва всичко, включително от коя кабина се управлява, посоката на движение, отварянето на вратите и др.

Потребителски аватар
borislaviv
Потребител
Мнения: 340
Регистриран: 05 фев 2009 00:26
Местоположение: Bulgaria

11 яну 2010 22:31

До колкото зная, нашите локомотиви 42-45серия още при доставката са съоръжени с Хаслери, защото чехите не са били доволни от техните "МЕТРА" и са се доверили на швейцарското качество.Но всичко ново един ден остарява.

Потребителски аватар
choveka_vlak
Потребител
Мнения: 729
Регистриран: 15 юли 2006 16:49
Местоположение: Пловдив

Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 4

12 яну 2010 07:47

Колеги, темата е почистена!. Към новопостъпилите: Моля първо се консултирайте, подгответе и тогава на публично място дискутирайте!. Към редовните и професионални участници: Не е красиво коментирайки основни правила, да се извърта темата на 180 градуса заради въпрос поставен не на място!.
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Потребителски аватар
Mario Evstatiev
Потребител
Мнения: 8157
Регистриран: 29 яну 2006 15:58
Местоположение: София

12 яну 2010 08:54

Ghost написа:Темата за скоростомерите е винаги на дневен ред.
Аз винаги съм се интересувал къде другаде освен при нас все още се използват восъчните ленти. Архаична, скъпоструваща за подръжка, неточна, подлежаща на манипулация и поглъщаща много човекочасове за разшифровка система. Ако някой качи тази информация се ангажирам за почерпка. 8)
Система "Хаслер" с регистриращи апарати RT:
България, Турция, Гърция, Македония, Събрия, Черна Гора, Босна, Хърватска, Словения, Румъния, Унгария, Австрия, Германия(частично), Швеция(частично), Полша, Италия, Румъния;

Система "Хаслер" с регистриращ апарат с химизирана хартия:
Германия, Унгария, Австрия(частично), Италия, Швеция

Система "Дойта" с метализирана лента и електрописец:
Австрия, Събрия, Черна Гора, Хърватска, Македония, Турция;

Система "Хаслер" TEL-1000:
България(БЖК), Турция, Гърция, Македония, Сърбия(461-200 и 444), Хърватска, Босна, Словения, Италия, Австрия, Унгария, Германия, Румъния, Швеция;

Система "Метра" с регистриращш и нерегистриращ скоростомер и лента от химизирана хартия:
Чехия, Словакия;
64.19

Vlakov
Мнения: 89
Регистриран: 01 май 2006 17:21
Местоположение: Русе
Контакти: Yahoo Messenger AOL

12 яну 2010 14:39

Ghost написа:Темата за скоростомерите е винаги на дневен ред.
Аз винаги съм се интересувал къде другаде освен при нас все още се използват восъчните ленти. Архаична, скъпоструваща за подръжка, неточна, подлежаща на манипулация и поглъщаща много човекочасове за разшифровка система. Ако някой качи тази информация се ангажирам за почерпка. 8)
Ами да ти кажа Поляците също са с Хаслер на някой локомотиви даже и до 130 км/ч като ЕТ 40. Даже имат една игра ЕU 07 на която можеш да си истеглиш програмата Hastler view и след завършване на играта ти изкарва лентата :Д ама както и да е :) от мен толкз поразчовъркай се в полски сайтове и виж :) дано инфото да е полезно
серия 44 и 45 са номер 1
_____________________
Skoda Plzen ™

Потребителски аватар
borislaviv
Потребител
Мнения: 340
Регистриран: 05 фев 2009 00:26
Местоположение: Bulgaria

17 яну 2010 18:47

Един въпрос към феновете:Трябва ли на изолиран локомотив, движещ се в междугарие да свети червена светлина отзад и защо?

Потребителски аватар
Mario Evstatiev
Потребител
Мнения: 8157
Регистриран: 29 яну 2006 15:58
Местоположение: София

17 яну 2010 18:53

borislaviv написа:Един въпрос към феновете:Трябва ли на изолиран локомотив, движещ се в междугарие да свети червена светлина отзад и защо?
Изолиран локомотив, излязъл на междугарие се сигнализира денонощно с една червена светлина отзад, денем отпред не се сигнализира, а нощем се сигнализира с три обикновени светлини.

Локомотивен влак се сигнализира със сигнален диск на последното возило.

Потребителски аватар
rexkos
Потребител
Мнения: 3648
Регистриран: 15 фев 2006 22:28
Местоположение: West Yellowstone, MT, USA

17 яну 2010 18:55

По правилник влак, движещ се на междугарие, на опашката му трябва да бъде сигнализиран с червена светлина (или червен диск). Изолираният локомотив също се води влак, заемащ на междугарие, имащ номер (примерно 10901) и т.н., така че и при него задължително отзад трябва да свети червена светлина.

Потребителски аватар
borislaviv
Потребител
Мнения: 340
Регистриран: 05 фев 2009 00:26
Местоположение: Bulgaria

17 яну 2010 18:58

Да но каква е причината да се сигнализира?

Върни се в “Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 43, 44, 45”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта