n0_aLoNe
Потребител
Мнения: 592
Регистриран: 08 окт 2009 19:43
Местоположение: Град София

30 ное 2010 15:33

ТП - Технически преглед.
МПР - Малък периодичен ремонт, аналогично ГПР - Голям периодичен ремонт.
Има още: Капитален ремонт; Подемен ремонт; Случаен ремонт. Аз за толкова се сещам. Боята се нанася веднъж на 5 години. За това, кои части се сменят, не мога да отговоря.

Georgi Dimitrov
Потребител
Мнения: 134
Регистриран: 05 сеп 2010 23:20
Местоположение: slivnica

30 ное 2010 15:49

Благодаря! :)

Nikss
Потребител
Мнения: 6655
Регистриран: 18 яну 2007 21:51
Местоположение: Сф
Контакти: ICQ

30 ное 2010 20:13

Ето още инфо:
ТП се прави на всеки 15000 км, МПР - 75000 км, ГПР - 225000 км, ПР - 450000 км, СР - 900000 км и КР на 1800000 км. По принцип при ПР, СР и КР задължително трябва да има нови лак и боя, но историята помни случаи когато и при ГПР са боядисвани локомотиви, а при ПР и СР не. Обикновено при ремонт по-голям от МПР е необходимо да се сменят амортисьорите и пружините, но това не винаги се прави. Кабелаж доколкото знам от ГПР нагоре се сменя, за други не се сещам. :roll:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!

Потребителски аватар
Иван Иванов
Потребител
Мнения: 184
Регистриран: 26 окт 2009 11:25
Местоположение: Русе

04 дек 2010 20:19

Кабелаж се сменя на КР 2 или с протокол за брак.

Georgi Dimitrov
Потребител
Мнения: 134
Регистриран: 05 сеп 2010 23:20
Местоположение: slivnica

21 дек 2010 14:19

1.Какво е РЕКДИН и за какво служи?
2.Защо когато лок. спира с реостатната спирачка са набрани 8, а не повече или по-малко позиций?
3. И последно- дайте малко инфо за регулатора БАТИР-ГАМА?
Ще чакам отговор- БЛАГОДАРЯ предварително!! :) :)

n0_aLoNe
Потребител
Мнения: 592
Регистриран: 08 окт 2009 19:43
Местоположение: Град София

21 дек 2010 16:48

Рекдините грубо служат за плавното заработване на спомагателните машини.
8-те позиции се набират автоматично, след като спирачните превключватели заемат положение "спиране". Набират се автоматично 8, защото на 8 позиция напрежението на входа на тиристорния регулатор е ~240 (+/- 1,2) волта. Не се набират повече, защото на 8 позиция контакт LK на превключвателя 015(11) се отваря и прекъсва веригата на реле 361, набирането спира. По последният въпрос, не мога да ти отговоря.
Последна промяна от n0_aLoNe на 21 дек 2010 22:18, променено общо 1 път.

vkakachev
Потребител
Мнения: 317
Регистриран: 17 юли 2010 16:56
Местоположение: Велинград

21 дек 2010 17:23

При руските електровози забелязах, че кабината и пулта за оправление са подобни като при нашите Шкоди. Видях едно лосче на което пише (Ручка реостатного тормоза и има три позиции О-П-Т) що за спирачка е тя ?

n0_aLoNe
Потребител
Мнения: 592
Регистриран: 08 окт 2009 19:43
Местоположение: Град София

21 дек 2010 17:44

Предполагам пак реостатна ?

Потребителски аватар
42 072.9
Потребител
Мнения: 1807
Регистриран: 18 фев 2006 11:52

21 дек 2010 17:49

Това което си видял на снимката е контролерът за електро-динамичната спирачка.
Последна промяна от 42 072.9 на 21 дек 2010 18:30, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
vesko7
Потребител
Мнения: 294
Регистриран: 19 мар 2008 14:23
Местоположение: Brno Vinohrady; Варна
Контакти: ICQ

21 дек 2010 18:08

Електро-динамичната спирачка, най-просто казано може да бъде Реостатна - Генерираната електороенергия от тяговите електродвигатели отива в спирачни съпротивления. Рекуперативен - в по-добрия, но по сложен случай елекроенергията се връща в контактната мрежа - както е при нашите 30 000; 31 000 и Булмаркет / DB Schenker 86 000 .
Powered by Mac OS X 10.11.3 /El Capitan/ & Safari 9.0.3

Изображение

vkakachev
Потребител
Мнения: 317
Регистриран: 17 юли 2010 16:56
Местоположение: Велинград

21 дек 2010 19:30

Благодаря

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

21 дек 2010 21:26

vkakachev написа:....Видях едно лосче на което пише (Ручка реостатного тормоза и има три позиции О-П-Т) що за спирачка е тя ?
Такова лостче няма ли и при САПСАН-а?

dido73
Потребител
Мнения: 1225
Регистриран: 03 фев 2006 20:08
Местоположение: София
Контакти: ICQ Сайт

21 дек 2010 22:04

Georgi Dimitrov написа:1.Какво е РЕКДИН и за какво служи?
n0_aLoNe написа:Рекдините грубо служат за плавното заработване на спомагателните машини.
Това което е обяснил n0_aLoNe са рекдините за спомагателни. Рекдините за управление на реостатната спирачка са.... за управление на реостатната спирачка и пак се казват РЕКДИН. Най общо всеки електронен блок за управление на било спомагателни машини или реостатна спирачка се нарича РЕКДИН (RECKDYD), но с различно обозначение RECKDYD 1BU за спом. машини; RECKDYD Y26 за управл. реост. спир. ; RECKDYD Y7S за упр. реост. спир. Означението оказва за какво служи, а името RECKDYD означава просто електронен блок произведен от фирмата CKD
Georgi Dimitrov написа:2.Защо когато лок. спира с реостатната спирачка са набрани 8, а не повече или по-малко позиций?
n0_aLoNe написа:8-те позиции се набират автоматично, след като спирачните превключватели заемат положение "спиране". Набират се автоматично 8, защото на 8 позиция напрежението на входа на тиристорния регулатор е ~240 (+/- 1,2) волта. Не се набират повече, защото на 8 позиция контакт LK на превключвателя 015(11) се отваря и прекъсва веригата на реле 351, набирането спира.
Контакти LK прекъсват захранването на 361, то от своя страна на 353. Това прекъсва набирането на повече от 8 позиции, защото конструкторите са преценили, че тия ~240 (+/- 1,2) волта на тиристорния регулатор са достатъчни за максимално възбуждане на ТД при електродинамично спиране.
Georgi Dimitrov написа:3. И последно- дайте малко инфо за регулатора БАТИР-ГАМА?
BATYR-GAMA e наименованието на цялата конструкция на регулатора на реостатната спирачка - силов тиристорен панел + управлението.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Nikss
Потребител
Мнения: 6655
Регистриран: 18 яну 2007 21:51
Местоположение: Сф
Контакти: ICQ

22 дек 2010 20:26

А ако контакти LK се скапят и не прекъснат захранването на реле 361, а то от своя страна на реле 353 ще се набират повече от 8 позиции и напрежението на тиристорния регулатор като мине 240 волта какво става? :roll:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!

Потребителски аватар
bdz46
Потребител
Мнения: 4857
Регистриран: 25 фев 2005 20:36
Местоположение: София
Контакти: Сайт

22 дек 2010 20:41

Защо намесихте 353 с реостата?
Реле 353 стои нормално включило и самозахранило и отпада само и единствено при единично набиране и сваляне с контролера. След превъртане на пневмодвигателя на половин оборот (една позиция), 353 отпада и прекъсва захранването на 351/352 докато контролера не бъде върнат на "Х".
361 прекъсва веригата на 351 при набиране на осмата позиция. Ако не я прекъсне, набирането ще продължи и най-много да пробият тиристорите (не ги знам за какво обратно напрежение са).
По-лошо е да залепне контакт U-V на 015(11), защото тогава реле 396 остава включено и машината ще обърне от тяга в реостат, дори на позиция.

Върни се в “Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 43, 44, 45”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост