Потребителски аватар
Димитър Деянов
Почетен потребител
Мнения: 156
Регистриран: 20 ное 2015 18:08

Re: Снимки от отминали времена

03 дек 2015 21:15

Локомотивите на снимките на mutagen от 01.08.2012 г. са от тези възстановени с юбилейни номера. По-късно са групирани в серия 43 300, както е показано на следващата таблица:
серия 43 - юбилейни номера.jpg
серия 43 - юбилейни номера.jpg (51.28 KБ) Видяна 711 пъти

streleco
Мнения: 55
Регистриран: 05 дек 2015 09:38

Re: Снимки от отминали времена

05 юли 2016 09:46

Попаднах на следната снимка, която е описана - "влакът на цар Борис III на гарата във Варна, 1937 г."
http://www.lifebites.bg/wp-content/uplo ... /32443.jpg

Обръщам се конкретно към инж.Деянов - може ли да ни кажете нещо повече за тази мотриса. Доколкото си спомням, тя не присъства в описания подвижен състав в книгите ви (може би защото никога не се е числяла към БДЖ?)

Благодаря предварително :)

ЕМВ32
Потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 юни 2016 10:23
Местоположение: България, Велико Търново

Re: Снимки от отминали времена

05 юли 2016 14:33

Хм, интересна мотриса. Модел нещо ?

Потребителски аватар
Димитър Деянов
Почетен потребител
Мнения: 156
Регистриран: 20 ное 2015 18:08

Re: Снимки от отминали времена

05 юли 2016 16:07

streleco написа:Мнение от streleco » 05 юли 2016 09:46
Попаднах на следната снимка, която е описана - "влакът на цар Борис III на гарата във Варна, 1937 г."
http://www.lifebites.bg/wp-content/uplo ... /32443.jpg
Обръщам се конкретно към инж.Деянов - може ли да ни кажете нещо повече за тази мотриса. Доколкото си спомням, тя не присъства в описания подвижен състав в книгите ви (може би защото никога не се е числяла към БДЖ?)
ARPAD.jpg
ARPAD.jpg (78.36 KБ) Видяна 615 пъти
Това е унгарска мотриса от известният тип ARPAD (втората разновидност). Тип В - 2, дизелмотор Ganz VI JaR 170/220, с мощност 275 PS (202 kW), с механична предавателна система, конструктивна скорост V=120 км/час, диаметър на колоосите по къга на търкаляне 950 мм, дължина с буферите 22400 мм, служебна маса 32 тона. Произвеждани са в фабриката Ganz - Budapest от 1934 до 1940 г. От т.н. втора разновидност са произведени 8 мотриси. Снимката не е много добра, но нямам по-добра.
Ние в БДЖ не сме доставяли, нито е преговаряно за такива мотриси.
Предполагам, че тази мотриса е пристигнала във Варна с чуждестранна делегация (вероятно унгарска) и ако и цар Борис е бил със тях, така се е получил показаният надпис.

ЕМВ32
Потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 юни 2016 10:23
Местоположение: България, Велико Търново

Re: Снимки от отминали времена

08 юли 2016 00:58

Интересно, благодаря за информацията.

streleco
Мнения: 55
Регистриран: 05 дек 2015 09:38

Re: Снимки от отминали времена

09 юли 2016 10:46

Благодаря за отговора :)

Много интересно, мисля в същия албум попаднах и на още няколко снимки на въпросната мотриса, но действително бяха от един и същ времеви отрязък (макар и на различни места), така че действително е възможно да е била на чужда делегация

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Исторически дизелов подвижен състав | Historic diesel rolling stock”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост