БДЖ унищожава музейни експонати

Унищожаването на ценни единици подвижен състав с историческа стойност, за което алармира Сдружение „Български Локомотивен Форум“ вече е факт, след като БДЖ прати за нарязване единият от двата, останали запазени дизелови мотрисни влакове серия 18. Влакът с номер 18-011+411+711 е преустроен през 80-те години на ХХ в. в служебен на ЖП управление София и след авария в машинната група е оставен на гараж в локомотивното депо Подуяне. През годините за опазването му от кражби и вандализъм не са полагани никакви грижи, поради което през 2009 г., влакът практически бе изтърбушен. Липсваха цялото вътрешно оборудване, кабелажът, пултовете за управление… Опитите на железопътно.-историческите НПО за спасяването му не дадоха резултат и с тези липси, той дочака своя край – на 10-ти януари, разформирован, съставът пое по последния си път до площадката за рязане в депо София, теглен от електрически локомотив на чело и с прикачен дизелов локомотив отзад за осигуряване. С това, в БДЖ остава само един представител на серия 18, който се намира в музея на транспорта в Русе, където полаганите грижи са съмнителни, а ръководството на музея неколкократно отказва достъп до интериора на влака на представители на железопътно-исторически НПО, които искат да се уверят в опазването на оборудването от кражби.