Една карта за БДЖ и градски транспорт от догодина

БДЖ е в начален етап на идеята за единна карта за крайградски влакове и градски транспорт. Това съобщи Димитър Костадинов, управител на „БДЖ – Пътнически превози“, предаде БГНЕС. Със съдействието на общините се очаква тази идея да бъде реализирана догодина.

Предложението е възникнало поради това, че около 350 крайградски влакове в цялата страна возят пътници от вкъщи до училище и работа. Те са снабдени максимално с допълнителни вагони в пиковете часове. Друго нововъведение, което се очаква да влезе в сила от 2016 г. е търговските влакове да разполагат с интернет. От другата страна БДЖ съобщиха, че 10 000 са допълнителните места във влаковете, които ще бъдат осигурени допълнително за Коледните празници, по същия начин и за Новогодишните. От сега всички спални вагони са запълнени на 100%.

От БДЖ обясниха, че от 2016 г. за част линиите ще настъпят промени в разписанието. Графикът се подготвя винаги в началото на годината на база анализ на предходната година. От железниците са изпратили писма до 100 общини и областни центрове с проект на графика още през лятото, така че графикът да бъде интегриран. От 100 общини, обаче едва 18 са върнали отговор с възможност за корекции, 47 не са отговорили, 35 пък са без забележки. Има сигнали за неизвестни неудобства за клиентите ни, за част от които сме предприели мерки, увери Костадинов. Сигнали в БДЖ са пристигнали относно направлението-София-Лакатник, тъй като в сутрешните влакове има промяна на два от влаковете, които не спират на две от спирките- Бов и Церово. Проблемите възникват, защото много ученици и работещи в София използват услугата. Обсъдихме единият от влаковете да спира там. Община Своге не е отговорила със забележки за графика на влаковете, информира Костадинов. Възникнал е и казус с новия бърз влак със задължителна резервация София-Русе, който пристига за 6 часа и 11 минути заради разлика в цената през календарните дни.

Представители на БДЖ обещаха, че цената ще бъде намалена, тъй като влакът ще бъде с по-ниска категория, но ще остане бърз. Третият по-основен проблем, който откроиха от БДЖ е свързан със спирането на влака-експрес Чайка по линията София-Бургас. Той е спрян заради честите му закъснения, поради ремонти по трасето, които са отблъснали пътниците. След приключване на ремонтите по трасето влакът ще бъде пуснат отново. Димитър Костадинов съобщи, че все още има влакове, които се движат с по 5-10 души, но ако бъдат спрени, това значи хората да спрат да използват влакове на конкретните места.

Източник: http://goo.gl/PvBnUo