За регистрация във форума и други въпроси пишете на имейл: инфо [at] локомотив.бг

Локомотиви серия 60

В този раздел са поместени дискусиите и техническите описания на двете серии маневрени ел. локомотиви в БДЖ - произведените у нас на базата на минни локомотиви серия 60 и доставените през 1994 г. от "ШКОДА" локомотиви серия 61.

Модератори: amon, Глобални модератори

pavkata_zaraboy86
Модератор
Мнения: 262
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 12:13 am
Местоположение: Шумен
Обратна връзка:

Мнение от pavkata_zaraboy86 »

На 20 март 2010 (събота) с нашия съфорумец bdz_bg посетихме Локомотивно депо Стара Загора със цел фотозаснемане на придобилия вече известност локомотив 60.003.1. Поне на външен вид локмомотивът изглеждаше повече от страхотно, а и небесно синият цвят му придаваше още повече блясък. По-долу може да видите снимки на локомотива (който между другото като година на производство е мой набор 8) ) от различни позиции. Единственото неприятно обстоятелство бе, че локомотивът беше гариран "рамо до рамо" с един дизелов локомотив 06 серия и нямаше добра видимост за снимки от едната страна.

http://www.foto.bg/data/7353/DSC049182.JPG

http://www.foto.bg/data/7353/DSC049193.JPG

http://www.foto.bg/data/7353/DSC049203.JPG

http://www.foto.bg/data/7353/DSC049233.JPG

Всички останали снимки от серията може да видите ТУК
Пътувай с влак - спаси природата!

Mario Evstatiev
Администратор
Мнения: 7929
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София

Мнение от Mario Evstatiev »

Браво, Павка,

за машината има надежда скоро да тръгне, след като се отстранят съответните проблеми по нея. КОгато това стане, ще се проведе проба, на която членове на БЛФ ще присъстват.

Mario Evstatiev
Администратор
Мнения: 7929
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София

Мнение от Mario Evstatiev »

В рамките на подготовка на презентации на музейни дизелови и електрически локомотиви на БДЖ, които ще бъдат подарени на Изпълнителния директор на БДЖ-ЕАД Г-н Пенчо Попов, както и на Директор Дирекция "Локомотиви" инж. Чавдар Трендафилов и на депата-собственици на подвижния състав, вчера 26.02.2011 г, екип от двама представители на Сдружение "Български Локомотивен Форум" посетиха Локомотивно депо Стара Загора с цел "Фотозаснемане на актуалното състояние на музеен електрически локомотив 60-003-1" от парка на депото. След като лично Г-н Петко Коев даде телефонограма, разрешаваща нашата дейност, дежурният депомайстор съдейства за достъпа да машината и направата на снимки.

Както се установи от огледа, локомотив 60-003-1 е окомплектован, няма липси и следи от посегателства. В техническо отношение, по сведения на депомайстора, при следремонтните проби, локомотива е заземявал подстанцията, като ремонтния персонал е установил повреда в трансформатора. Успоредно с това е установено, че главния въздушен резервоар е с изтекъл срок на годност - 40 години и подлежи на бракуване. Поради тези причини, проекта е бил замразен, а машината оставена на видно и охранявано място с цел избягване на посегателства.

В кабината за управление, всички елементи по пулт 1 са монтирани и същият е окомплектован. По пулт 2 има нужда от довършителна работа, която не изисква значителен финансов ресурс и може да се изпълни с части, останали от бракувани или катастрофирали локомотиви - ключове, бутони, сигнални лампи, манометри.

Екипажната и ходова част са на 100% оборудвани, довършителен ремонт по тях не е нужен.

Спирачната инсталация е на 100% оборудвана, довършителен ремонт - само по необходимост.

Необходими операции за въвеждане в експлоатация: ремонт или смяна на главния трансформатор тип ОДЦЭ 1100/25, набавяне на главен въздушен резервоар с обем 600 литра, довършителни работи в кабината, ревизия на средства за измерване - 4 бр манометри, ампермери и волтмери, извършване на периодична ревизия на спирачната система.

Снимки:
Изображение

Изображение

Изображение

Saruman
Мнения: 1783
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

Тази машина още ли седи в СЗ и бездейства?

bobara_e_tuk
Акредитиран фотограф
Мнения: 1237
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 9:00 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:

Мнение от bobara_e_tuk »

да за съжаление, даже и от горе на всичко крадат чаркове от машината

Nikss
Мнения: 6187
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Аз ше ги крадна тех с дебелата тояга... :evil: :x
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!

bobara_e_tuk
Акредитиран фотограф
Мнения: 1237
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 9:00 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:

Мнение от bobara_e_tuk »

то като няма никакъв надзор така ще бъде ще се краде яко, до като не остане нищо

Nikss
Мнения: 6187
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Е как така ще да няма? Има пазач, който проверява и пази докато локомотивите влизат в депото, има ограда, не е съвсем разградено... освен това редовно отвън може да засечеш някой работник. Ако пък обаче това се прави от вътрешни хора... тогава оправия няма. :?
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!

Mario Evstatiev
Администратор
Мнения: 7929
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София

Мнение от Mario Evstatiev »

За мен ограбването на 60 003.1 е поредния белег на неефективното управление на ресурсите на БДЖ и прахосване пари на вятъра. Първо, през 2009 г се наляха бясни пари, локомотивът да се възстанови за атракция, сетне му гръмна трафа и бе зарязан навън пред халетата. А проблемът с трафа е напълно решим - има толкова оборотни трафове от ЕМВ 32, че оправдания от типа "ама то няма трафове" са неправдоподобни и е редно някой ръководен кадър да си понесе отговорността за разсипията, вихреща се в това(и не само) депо. Този локомотив може да носи печалба на БДЖ, но вместо това някой е преценил, че е ненужен и по този начин се загробва една немалка сума, която е налята в ремонта и възстановяването му. А после реват, че БДЖ било в криза! Ами как няма да е в криза, след като подобни изцепки като тази с 60 003.1 не са изолиран случай?!
64.19

bobara_e_tuk
Акредитиран фотограф
Мнения: 1237
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 9:00 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:

Мнение от bobara_e_tuk »

беше ми казал вътрешен човек от депото, че локомотива не го одобряват, защото бил само с един пулт и не могли да му направят някакви си документи, за да стане магистрален локомотив, а относно кражбите по локомотива те се извършват от вътрешни хора от депото, така ми каза началника на депото :roll:

Mario Evstatiev
Администратор
Мнения: 7929
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София

Мнение от Mario Evstatiev »

Пълни глупости са това, че след като е с един пулт не може да се движи по магистрални ЖП линии. Ако е така, то как 51-ва, 52-ра, 64-та и 66-та серии могат да се движат и могат да бъдат сертифицирани?!

Що се касае до безхаберието в БДЖ - то е толкова изобилно на факти, че може да се направи документална поредица с работно заглавие "Хронология на унищожаването на държавните железници в България".
64.19

bobara_e_tuk
Акредитиран фотограф
Мнения: 1237
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 9:00 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:

Мнение от bobara_e_tuk »

lok45111 написа:Пълни глупости са това, че след като е с един пулт не може да се движи по магистрални ЖП линии. Ако е така, то как 51-ва, 52-ра, 64-та и 66-та серии могат да се движат и могат да бъдат сертифицирани?!.
е сега така ми казаха, аз разбира се нищо не оспорвам, както се вика когато ти кажат на бялото че е черно ти си длъжен да кажеш "да добре". Някъде около коледните празници мисля да се отбия до депото в СЗ отново да замеся темата за този локомотив и да ми дадат по-подробна информация за него, и за още няколко машини и най-вече да видя какво е положението с локомотив 44.161 :roll:

Nikss
Мнения: 6187
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

И какво като има само 1 пулт за управление? За атракционни пътувания може да се ползва. Друг е въпроса, че е с 2. Няма как да го направят магистрален, защото той си е маневрен по рождение. А що се отнася до кражбите, ако всичко беше като в другите държави, още на втория ден щяха да бъдат залавяни извършителите и изритвани завинаги. :evil: :arrow:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!

disell
Мнения: 1032
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

Абе хора какво ревете за поредното железопътно недурозумение с етикет Made il Bulgaria .Аз доколкото си спомням като съм го виждал как прави маневри в Стара Загора съм се чудел как не се удря всеки път във вагоните , потегляше с едни такива силни тласъци сякаш подскача или хвърля къч ( като седмак на режим " АВАРИЯ ") , явно колегите бяха големи професионалисти за да опитомят този "див мустанг".

Mario Evstatiev
Администратор
Мнения: 7929
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София

Мнение от Mario Evstatiev »

Чавдаре, ревем, защото недоразумение или не, локомотива е част от историята на Българските железници и е редно да бъде запазен. "Хвърлянето на къч" има техническо обяснение: малкия брой позиции на КСП и големия напреженов пик на всяка позиция.
64.19

Публикувай отговор

Обратно към “Електрически маневрени локомотиви серия 60 и 61 | Electric shunting locomotives”