За регистрация във форума и други въпроси пишете на имейл: инфо [at] локомотив.бг

61-ва серия на пътническо движение.

В този раздел са поместени дискусиите и техническите описания на двете серии маневрени ел. локомотиви в БДЖ - произведените у нас на базата на минни локомотиви серия 60 и доставените през 1994 г. от "ШКОДА" локомотиви серия 61.

Модератори: amon, Глобални модератори

Публикувай отговор
borislaviv
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Ами три трансформатора за 20машини,колко е в проценти?

Labros
Мнения: 2072
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Около 8%.

bdz46
Техник
Мнения: 4200
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от bdz46 »

15%

borislaviv
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Аз посочвам само които сме сменили в Горна,може да има и на други места.

dido73
Мнения: 998
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Но пък показват друг дефект - ненадеждни контактори тип V40E-L. Най-големите проблеми идват от тях контактори, съчетано с машинистически "майсторлък в професията - нанайста степен" става мазало в изправителя, комисии, протоколи ..... и накрая много ме боли. :lol:
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

borislaviv
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

И маслото в тавата.Добре,че го смениха с трансформаторно,че онова "ЛУКОЙЛ",беше по-скъпо и от уиски.

dido73
Мнения: 998
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Проблема не е в маслото - проблема е в контактора. Такъв контактор не сме виждали чисто нов и на картинка, камо ли на живо. В Дца обичат да помагат за вертушка на дизела без последния да е запален :lol: . В съчетание с проблемен контактор + малко пипане на машиниста там където най-малко го сърби става прекрасна картинка. Нали си виждал зурна кво представлява - с едни такива тумбенца на свирката. Те така стават маркучетата от изправителя. Невероятна картинка.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

borislaviv
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Имах предвид,че като се излее онова скъпото масло, няма откъде да се вземе.А пък трансформаторно-бол.Ами имате ли проблем с разходомера.От депо Ст. Загора ни искаха един за проба, като ни обещаха да го върнат, обаче ни върнаха техния-скапан.Пак прее.аха другарчето.

dido73
Мнения: 998
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

borislaviv написа:Ами имате ли проблем с разходомера. От депо Ст. Загора ни искаха един за проба, като ни обещаха да го върнат, обаче ни върнаха техния-скапан. Пак прее.аха другарчето.
За дебитомера ли говориш или за поплавъка в раширителя?
Последно промяна от dido73 на Чет Окт 08, 2009 9:52 pm, променено общо 2 пъти.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

borislaviv
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

дебитомера,ние му викаме разходомер,че е по на лесно на езика.

dido73
Мнения: 998
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

С поплавъци не сме имали проблеми. Дебитомери сме имали запушени от мръсотия, щот някои си мислят, че щом може да се слага трансформаторно масло, може и да е от мръсния гюм с боклуците. И после дебитомера затапен. Разглобява се, почиства се и работи. Проблемите идват или от мръсно масло или от вече споменатия контактор. Машинките са така направени, че ако не се пипа на неразрешени места фатални последствия няма да има - машината се докарва в депо, оправя се и излиза. Ако обаче почнат да я пипат за оная работа, за да върви без циркулация и съответно .... стават инфекции.
Тоест всички проблеми си идват от нас екплоататори и ремонтаджии, без да конкретизирам. :)
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

borislaviv
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

На този дето го върнаха са му разбутали настройките, въпреки че преместих плъзгача както на другите не смея да го ползвам, защото те са го отваряли да видят какво има вътре.

dido73
Мнения: 998
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

borislaviv написа:На този дето го върнаха са му разбутали настройките, въпреки че преместих плъзгача както на другите не смея да го ползвам, защото те са го отваряли да видят какво има вътре.
Има Reed контакти, кво има. Той се разглобява и без да се местят рид контактите. Ама явно са се опитвали да разглобяват и тях. То сега нема как да знаеш на какво положение тряя са без да имаш реален поток от дроселиращия отвор. Най добре директно на машината с включена помпа регулираш едните, а като изключиш помпата регулираш другите. Резбира се не при включена машина - само помпата захранвате с кабел. :)
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

borislaviv
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Да аз така мисля,само че в момента няма такава машина за ремонт,за да го пробвам.Като го върнаха пробвах с един магнит на кое място включва рид контакта и на кое изключва. И на двата контакта има разлика спрямо нашите. Като ги докарам спрямо нашите се намират на ралични места, което ме кара да мисля,че и вътре е бутано.Затова не знам кое ще е меродавно.

dido73
Мнения: 998
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

borislaviv написа:Да аз така мисля,само че в момента няма такава машина за ремонт,за да го пробвам.Като го върнаха пробвах с един магнит на кое място включва рид контакта и на кое изключва. И на двата контакта има разлика спрямо нашите. Като ги докарам спрямо нашите се намират на ралични места, което ме кара да мисля,че и вътре е бутано.Затова не знам кое ще е меродавно.
Това с магнита не ти върши работа щот не знаеш буталото вътре на какво место е при норбален дебит. Има един дроселиращ отвор и без реален поток не мож да знаеш къде точно ще се намира буталото при нормален дебит.
Последно промяна от dido73 на Пет Окт 09, 2009 11:50 pm, променено общо 1 път.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Публикувай отговор

Обратно към “Електрически маневрени локомотиви серия 60 и 61 | Electric shunting locomotives”