За регистрация във форума и други въпроси пишете на имейл: инфо [at] локомотив.бг

61-ва серия на пътническо движение.

В този раздел са поместени дискусиите и техническите описания на двете серии маневрени ел. локомотиви в БДЖ - произведените у нас на базата на минни локомотиви серия 60 и доставените през 1994 г. от "ШКОДА" локомотиви серия 61.

Модератори: amon, Глобални модератори

Публикувай отговор
VESO
Модератор
Мнения: 7755
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив

Мнение от VESO »

Те май дупнишките 42-00-ки се сведоха до една - 184.Ако не се лъжа , 141 е спряна и едва ли ще тръгне вече. Причината - цяла тема има във форума с петите на тягата.

Въпрос - от дупнишките патици , кои към момента са в редовна експлоатация , някой знае ли? От 4 машини зачислени там , мяркам все едни и същи - единствено 008 и 012 , като последните пъти една от патиците беше и софийската 007 , явно е командировка там.

Nikss
Мнения: 6187
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

003 доколкото помня преди месеци беше ремонт в Пд. Иначе освен 019 други спряни дупнишки 61 няма. :)
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!

dido73
Мнения: 998
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

elektrovoz46 написа:
bdz46 написа:
elektrovoz46 написа: Да но това става лятото нали?
Всякога.
Еми може и да греша но това сам го забелязал аз и сам го чувал също...!Ако греша сажалявам! :roll:
Спорите за тафталогии. Разбира се че ВО на патицата е слабо и изключва при повече от 4 вагона зимата като включат нагревателите за отопление по вагоните. А Чолаков се хваща за думите ти, че можела да дърпа до 3 вагона. Тя маже да дърпа колкото й е нормата по тягови разчети, а това че не може да ги захрани с ток от ВО си е отделен въпрос. Така че патичето може да дърпа много повече от 3 вагона съобразно нормата, но повече от 3-4 вагона зимата не й дават да дърпа щот й изключва ВО. :wink:
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

VESO
Модератор
Мнения: 7755
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив

Мнение от VESO »

Добре , а как се отопляват през зимата влаковете в участъка Ген. Тодоров - Петрич? Композициите са 4 или 5 вагона , веднъж по празниците засякох и 6 , явно имаше увеличен състав.

Аз си мисля едно нещо , но не съм много сигурен дали съм в правилна посока.Предвид малкото разстояние на гореспоменатия участък (10 км) , патицата изобщо не отоплява влака , а вагоните са топли , още от София. След пристигането на Петрич , съставът се включва към колонките на гаровата инсталация (които са необичайно много , през няколко метра ) и малко преди тръгване , кабелите се махат.Отново до Гнт влакът не се отоплява , а там вагоните се прикачат към основния влак , идващ от Кулата и историята приключва.

dido73
Мнения: 998
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

VESO написа:Добре , а как се отопляват през зимата влаковете в участъка Ген. Тодоров - Петрич? Композициите са 4 или 5 вагона , веднъж по празниците засякох и 6 , явно имаше увеличен състав.

Аз си мисля едно нещо , но не съм много сигурен дали съм в правилна посока.Предвид малкото разстояние на гореспоменатия участък (10 км) , патицата изобщо не отоплява влака , а вагоните са топли , още от София. След пристигането на Петрич , съставът се включва към колонките на гаровата инсталация (които са необичайно много , през няколко метра ) и малко преди тръгване , кабелите се махат.Отново до Гнт влакът не се отоплява , а там вагоните се прикачат към основния влак , идващ от Кулата и историята приключва.
Това което elektrovoz46 е чул е истина, щот се е случвало често да изключва максимално токова защита на ВО зимата при отопляването на повече от 4 вагона. Това просто се е случвало и не е мит нито легенда, но как зимата е отоплявала 6 вагона не знам - вероятно по този начин дето го описа.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

elektrovoz46
Мнения: 303
Регистриран на: Сря Яну 06, 2010 6:42 pm
Местоположение: гр.София Ж.к.Обеля

Мнение от elektrovoz46 »

rexkos написа:
lok43r написа: Препоръчва им се всякаква маневрена и лека влакова служба. Това е.
Т.е. влакове с камерни състави от 2-3 вагона. :wink:
и аз това обсъждах с Тодор като бяха нови си ги дарпаха тея 10 вагона но сега според мене повече от 3 вагонна композиция не трябва да пускат!

Mario Evstatiev
Администратор
Мнения: 7929
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София

Мнение от Mario Evstatiev »

Като са били нови са включвали по 7-8 вагона на кабел, та за това им разказаха играта на трафовете. Като теглителни възможности си дърпат, но когато влака трябва да се грее, повече от 3-4 вагона не става. Просто намотката за ВО е с малка мощност.

Naskoni
Мнения: 306
Регистриран на: Пон Окт 08, 2007 12:38 pm
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от Naskoni »

Влаковете между Генерал Тодоров и Петрич са винаги с 1 или 5 вагона (4 от състава на БВ + местния вагон 47 серия). Само лятото има още един вагон, това е директния спален до Бургас, значи общо 6 най-много. Чак 7, както казва Тошко, отдавна няма. То навремето бързите бяха с доста повече вагони - 10 или 11. Не си спомням кога ги намалиха, най-вероятно по времето на дедо вилхелм. Но тогава нямаше и патки де, само дизели кръстосваха дивия югозапад. :lol:

elektrovoz46
Мнения: 303
Регистриран на: Сря Яну 06, 2010 6:42 pm
Местоположение: гр.София Ж.к.Обеля

Мнение от elektrovoz46 »

lok45111 написа:Като са били нови са включвали по 7-8 вагона на кабел, та за това им разказаха играта на трафовете. Като теглителни възможности си дърпат, но когато влака трябва да се грее, повече от 3-4 вагона не става. Просто намотката за ВО е с малка мощност.
Да те имат сила да теглат и 20вагона но това казвам че повече от 3,4 вагона според мене зимата няма как да ти отопляват! :!:

elektrovoz46
Мнения: 303
Регистриран на: Сря Яну 06, 2010 6:42 pm
Местоположение: гр.София Ж.к.Обеля

Мнение от elektrovoz46 »

lok45111 написа:
42 072.9 написа:Някой ти е изтрил предното мнение :violent3:
Мисълта ми беше, че звукът се доближава.
На доста 61-ци, трафът бучи на празен ход, което аз лично съм го забелязал на всички Сф машини. Знам, че бученето показва хлабавина в намотките или магнитопровода и обикновено е свързано с интензивно загряване на маслото, но просто до сега няма 61-ва серия в София, която да не бучи като трафопост.
Да и аз това сам забелязал точно като е на празен ход се чува доста добре!

bdz46
Техник
Мнения: 4200
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от bdz46 »

Трафа на 61 е по-сериозен от на повечето трафопостове.

@dido73 на колко А изключва МТЗ на ВО?

dido73
Мнения: 998
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

bdz46 написа:Трафа на 61 е по-сериозен от на повечето трафопостове.

@dido73 на колко А изключва МТЗ на ВО?
Зависи кой точно ток те интересува - тока на консумация или измерения след токовия траф от токовото реле в шкаф защити. Токовото реле в шкаф защити е същото както при R-ките, но настроено за друг ток - за R-ка, 701А е за 4,6A (знам го по техн. документация). За патицата 701А се настройва за ток, който само бай ти Пешо-настройката знае, защото той настройва шкафове защити (по-точно той има право да настройва съобразно документа издаден му от ЦПО, че е оторизиран да настройва). За това не зная на колко ампера се настройва реле 701А на патиците. :cry:
Това относно измерения ток от токовото реле 701А.
При всички положения настройката по ток на 701А на патиците е двойно по-малко защото...малка техническа справка показва:
Според техническата документация на 68Е1 1500V-товата намотка ВО на R-ка е с номинални данни ~1Ф/1500V/680kW/453A => последното е тока който явно те интересува (това е максимален ток при посочената максимална мощност). Предвид това че не зная коеф. на трансформация на токовите трафове за ВО предполагам, че тези 453А ще съответстват на 4,6A във вторичната намотка на токовите трафове захранващи 701А.
Толкова за R-ката.
По техническа документация на 56Е1 намотка ВО на патица има данни ~1Ф/1521V/300kW/?А. Не е посочен ток, но аритметически би следвало да е 197A
До тук всичко е по техническа документация.
Можеш сам да сравниш данните на двете намотки ВО на R-ка и на патица. Отношението в мощности(токове) е 2,2 пъти в полза на R-ката. Демек намотка ВО на патицата е 2,2 пъти по-маломощтна. Ако се направи чисто аритметическо съотношение логично е и 701А да се настройва на 2,2 пъти по-малко ток - приблизително 2A.
ОБАЧЕ, съвсем друг е въпроса, колко е реалната консумация на отоплението на 1, 2, 10 или 20 вагона от еди кой си тип :? Тоест дали патицата може да отоплява 5, 10 или 20 вагона зависи от това, дали консумацията на тези вагони ще надвиши 197A
Мисля, че проблемите на патиците с ВО през зимата не са митове, притчи или градски легенди, а са в следствие на чисто технически дадености. :wink:
Ти би трябвало да си забелязал колко е консумацията на определен тип вагони през зимата, наблюдавайки ампермера на ВО в R-ката, в промеждутъците когато не гледаш мадами по пероните. Ха сега сподели колко ампера гълтат примерно 6 вагона серия 74 с включено отопление и дали достига 200А. :) Патицата издържа до 197A.
Моля вагончиците във форума да се включат и да кажат колко е мощността на отоплението на вагон серия 74.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

bdz46
Техник
Мнения: 4200
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от bdz46 »

Не съм провеждал трайни наблюдения по въпроса, но когато съм заглеждал, повече от 200 А не съм виждал.
Ако не ме лъже паметта със 7 студени вагона серия 45 е около 200 А, със студената Чайка 6 вагона също толкова.

Допускам обаче, че МТЗ изключва при ток по-голям от номиналния, т. е. допуска се известно претоварване.
А навремето Р-ките са карали по 20 вагона и са ги греели.

borislaviv
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Мисля,че коефициентът на предаване на токовия трансформатор на 61 е 500/5.

dido73
Мнения: 998
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Техническата документация доказва, че патешката ВО е 2,2 пъти по-маломощна от R-овата.
Проблемите с отопляването на вагоните от патици не са мит със сигурност. Поразпитайте експлоатацията и машинистите на патиците, те ще ви кажат.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Публикувай отговор

Обратно към “Електрически маневрени локомотиви серия 60 и 61 | Electric shunting locomotives”