За регистрация във форума и други въпроси пишете на имейл: инфо [at] локомотив.бг

Въпрос -Локомотив серия 53(по-точно за турбинното му колело)

Тук е мястото на този вид ТПС. Във форума е отредено място и за най - новите маневрени локомотиви тип MDD2 - 00 на русенската фирма "ЕКСПРЕС - СЕРВИЗ". Също така тук може да пишете за всички маневрени машини на БДЖ от сериите 51, 52, 55, както и за локомотивите тип ТГМ и ТЕМ, използвани от индустрията.

Модератор: Глобални модератори

ghullpack
Мнения: 5
Регистриран на: Пон Апр 16, 2012 5:35 pm
Местоположение: Sofia

Въпрос -Локомотив серия 53(по-точно за турбинното му колело)

Мнение от ghullpack »

Интересува ме информация относно как работи колелото , как се изработва , какви дефекти възникват и т.н.

Благодаря предварително за всяка оказана помощ.!

VESO
Модератор
Мнения: 7755
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив

Мнение от VESO »

Серия 53? :shock: :roll:

Mario Evstatiev
Администратор
Мнения: 7929
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София

Мнение от Mario Evstatiev »

ТГМ-3А мисля, че бяха те. Еднопоточна хидропредавателна кутия с един съединител и два трансформатора.

Ето я:
Изображение
64.19

ghullpack
Мнения: 5
Регистриран на: Пон Апр 16, 2012 5:35 pm
Местоположение: Sofia

Мнение от ghullpack »

Благодаря ;) но по принцип ми трябва малко по специфично за самото турбинно колело...

Mario Evstatiev
Администратор
Мнения: 7929
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София

Мнение от Mario Evstatiev »

Кое от турбинните колела? На хидро-съединител или трансформатор? По принцип турбинните колела се изработват по метода на центробежното леене от алуминий или чугун. Алуминиевите турбинни колела са по-неустойчиви на резки температурни промени, по-чувствителни са към резки натоварвания, в процеса на работа, крайщата на лопатките им се заоблят от създалото се триене в хидроапарата, пукат се и като цяло са проблемни. Чугунените са по-устойчиви, но и по-тежки, което води до по-нисък КПД на хидроапарата, за който са предвидени. За това, за всеки отделен случай(вид служба, за която се произвежда локомотива, прогнозни натоварвания и др.) се избира един от двата варианта.
64.19

ghullpack
Мнения: 5
Регистриран на: Пон Апр 16, 2012 5:35 pm
Местоположение: Sofia

Мнение от ghullpack »

http://pics.data.bg/categories/1/%d0%be ... 42012232g/

Това е въпросния чертеж.Той е на чужд език но забелязах ,че е записано ситно на български - турбинно колело 55-00

disell
Мнения: 1032
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

Сега последно за кой локомотив търсиш за 53 или 55 серия , ако е втория в което и депо да отидеш където работят в технологичния отдел би трябвало да намериш каквото те интересува до най-малка подробност.
Иначе на снимката е колелото от 55 серия ( румънските локомотиви ).

ghullpack
Мнения: 5
Регистриран на: Пон Апр 16, 2012 5:35 pm
Местоположение: Sofia

Мнение от ghullpack »

благодаря

ghullpack
Мнения: 5
Регистриран на: Пон Апр 16, 2012 5:35 pm
Местоположение: Sofia

Мнение от ghullpack »

Здравейте отново ;)
Аз бях в депо София и там ми казаха че това http://pics.data.bg/categories/1/%d0%be ... 42012232g/
е турбинно колело на водна помпа ( серия 55 )
Изработва се чрез сложна отливка чугун , няма възможен ремонт , получава натоварвания само от водата , възможни повреди се получават при триене и разхлабване , също и при замръзване ( след което следва счупване ).
Обръщам се към вас ако е възможно да получа по подробна информация за тези неща (характеристика на турбинното колело , условия на работа , натоварвания , повреди , и малко по задълбочено в технологията за производство на турбинното колело ).
благодаря предварително за помоща ;)

Публикувай отговор

Обратно към “Маневрени дизелови локомотиви | Shunting diesel locomotives”