pavel75
Мнения: 4
Регистриран: 30 сеп 2010 07:55
Местоположение: София

15 юли 2014 15:46

VESO написа:
plastikat написа:...
Отговор 2 - Някой е наредил така ,защото иначе влака трябва след Калояновец да бъде приет в товарният парк на гара Стара загора !
..............
Една много непостоянна и порочна практика.В един случай някои от влаковете в посока Пловдив - Ст.Загора влизат в Калояновец по правата , а излизат от отклонение.Такива са "Родопи" , "Сл.бряг" , 8637.Във втория случай , някои влакове влизат в отклонение и илизат по права.Такъв е 8627 , както и 8601.Пътувал съм с всички посочени и не мога да проумея защо всеки път е различно.Това евентуално може да се е оказала една от причините за тежкия инцидент - Венко и колегата му са пловдивска локомотивна бригада , която се случва да речем и на "Родопи".Може да се приеме , че различната практика е оказала своето влияние - слънцето е блестяло и бригадата не са успели ясно да видят показанието на светофора , припомнили са си (вероятно) последния път , когато са минавали и ако е бил например именно "Родопи" , са решили , че влакът ще бъде в отклонение чак при изходните стрелки посока Ст.Загора и спокойно могат със скоростта , с която са карали да минат през гарата.
Моето мнение е , че докато не се уеднакви практиката и да се реши как ще преминават влаковете - вход по права и изход от отклонение или вход в отклонение и изход по права , предпоставка за такива инциденти винаги ще има.
Тази практика според мен не може да служи за оправдание. Може често да се е случвало да влизат по правата и после в отклонение, но винаги може да има нещо на този коловоз и да трябва да се наруши практиката и да се влезне в отклонение. За това са светофорите.
Според мен уеднаквяването на практиката за преминаване ще доведе до бъркотия, тъй като винаги в конкретната ситуация може да се наложи тази практика да се промени. Ако разчитаме на практиката, а не на осигурителната инсталация сме загубени.
Не знам каква е причината за катастрофата, но ако се окаже, че не са видяли добре светофора говори лошо за машинистите. Как може да не знаеш какво свети и да приемеш, че е зелено. Защо не решиха, че е затворен входния?

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

15 юли 2014 20:49

Някъде по нормативните документи мисля , че имаше текст , според който ако входният светофор дава неясен сигнал (например свети червено с жълто) или е повреден (нищо не свети) , локомотивната бригада трябва да направи всичко възможно да спре влака пред светофора , а ако влакът го е подминал , да се върнат назад до нивото му.След това да се обадят , или ако е наложително - нач. влака да отиде пеша до гарата.Иначе тези жълтите кутии с телефончета вътре за какво служат тогава?

Потребителски аватар
bdz46
Потребител
Мнения: 4857
Регистриран: 25 фев 2005 20:36
Местоположение: София
Контакти: Сайт

16 юли 2014 01:43

Жълтите кутии нямат телефончета вътре, а електроника за АЛС.

И. Денев
Мнения: 2
Регистриран: 14 юли 2014 21:24
Местоположение: Пловдив

16 юли 2014 17:14

Благодаря на всички, които внесоха и за нас лаиците малко яснота по случая, доколкото на този етап това е възможно!

Потребителски аватар
gonzo8611
Потребител
Мнения: 404
Регистриран: 24 фев 2010 00:29
Местоположение: Ямбол

16 юли 2014 22:15

Една много непостоянна и порочна практика.В един случай някои от влаковете в посока Пловдив - Ст.Загора влизат в Калояновец по правата , а излизат от отклонение.Такива са "Родопи" , "Сл.бряг" , 8637.Във втория случай , някои влакове влизат в отклонение и излизат по права.Такъв е 8627 , както и 8601.Пътувал съм с всички посочени и не мога да проумея защо всеки път е различно.Това евентуално може да се е оказала една от причините за тежкия инцидент - Венко и колегата му са пловдивска локомотивна бригада , която се случва да речем и на "Родопи".Може да се приеме , че различната практика е оказала своето влияние - слънцето е блестяло и бригадата не са успели ясно да видят показанието на светофора , припомнили са си (вероятно) последния път , когато са минавали и ако е бил например именно "Родопи" , са решили , че влакът ще бъде в отклонение чак при изходните стрелки посока Ст.Загора и спокойно могат със скоростта , с която са карали да минат през гарата.
Моето мнение е , че докато не се уеднакви практиката и да се реши как ще преминават влаковете - вход по права и изход от отклонение или вход в отклонение и изход по права , предпоставка за такива инциденти винаги ще има.
Може много да си пътувал, ама нищо не разбираш от осигуряване движението на влаковете. Нормално- тази материя не е за всеки. Дежурния си приема влаковете на който коловоз си иска в зависимост от ситуацията и в зависимост от план 2-24, който може да се нарушава пак в зависимост от ситуацията, и с разрешение от който трябва. Как може да има уеднаквяване. Представи си, че на правата има повреда по контактната мрежа. Тогава? Влака чака докато я отстранят ли. Защото там трябвало да влезе. Разбери, че сигналите са там, за да се спазват. Няма значение дали влака ще се отклони във входната или изходната гърловина. СИГНАЛИТЕ ТРЯБВА ДА СЕ СПАЗВАТ.

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

17 юли 2014 00:21

И пак питам - каква е тази малоумщина всеки път да е различно? Вече се даде една жертва , колко още трябва да загинат заради тези простотии.Ако има нещо на главния коловоз съм съгласен , но всеки път , когато съм минавал с влак оттам , е нямало нищо и гарата е била пуста.Тогава какво пречи влаковете да се приемат всеки път по един и същи начин? Разбирам , ако има друг влак там , но пак може него да го приемат на друг коловоз , само и само да не се нарушава практиката.

Сега , след като нито ти , който си рък. движение , нито някой друг не може да ми даде смислен и логичен отговор , вече твърдо съм убеден , че именно практиката всеки път различно да се приемат влаковете в гарата е оказала минимум 50 % влияние върху случилото се.Останалите 50 се поделят между атмосферните условия (силното слънце , станало причина да не се видят показанията на светофора) , реакцията на локомотивната бригада и (може би) проблеми в железния път.
И разберете за пореден път - тази практика всеки път различно да се приемат влаковете в такава гара като Калояновец е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ОПАСНА за живота и здравето на пътуващите във влака.И както се видя , последствията от нея са жестоки.Не може един влак да влиза в отклонение и да излиза от права , а друг - да влиза в права и да излиза от отклонение.Естествено това няма как да не се отрази на машинистите като ги обърква.А едно объркване , виждате до какво води.

Astronom
Мнения: 1
Регистриран: 17 юли 2014 01:08
Местоположение: Пловдив

за Слънцето

17 юли 2014 01:28

Здравейте,
аз се подвизавм като Graffias2 тук, но тъй като не успях да вляза се наложи да се регистрирам наново.
Бих искал да взема отношение относно Слънцето (от позоцията ми на астроном) и евентуалната му причина за
неразчитане на преупредителния и входния сигнал при инцидента с БВ 8601 на г. Калояновец. Та...
в момента на инцидента (15:17, по официалното инфо от сайта на БДЖ) азимутът на Слънцето спрямо посокта север е бил 237 градуса, а височината му над хоризонта е била около 59 градуса. Следата на трасето 400 метра преди първата стрелка е ориентирана на североизток-югозапад като посочният ъгъл (от северната посока) е около 220 грауса. Това означава, че хоризонталният ъгълът между посоката на трасето и посоката към Слънцето в деиствителност е бил около 17 градуса. Преди тези 400 метра трасето е почти север-юг и хоризонтлният ъгъл е по-голям (57 градуса), но предивд това, че и самата височина на Слънцето (от около 60 градуса) е доста голяма, това не би създло предпоставка са заслепявне или отражение, а и самите сенници на светофорите (ако има такива) биха предотвратили това (предвид големия ъгъл на падане на Слънчевите лъчи).

Изкзвам моите искрени съболезнования на близките и роднините на Венко.

И последно: На гара Пловдив на коловоз 1 има една табелка, на която пише, че всички влакове по линията София-Пловдив-Бургаса са оборудвани със система за автоматично регулиране на скоростта - Алтрак на Алкател, проект по програма ФАР. Нейното висене там е позорно в случая предвид това, че (както се подразбира от коментарите в двата форума) АЛС не е работела (и не работи по принцип) или е била изключена (е изключвана по принцип). Просто трябва някой да иде и да я рзкове с кирка...

Успех в търсенето и установяването на истината !

pavel75
Мнения: 4
Регистриран: 30 сеп 2010 07:55
Местоположение: София

17 юли 2014 07:45

VESO написа:И пак питам - каква е тази малоумщина всеки път да е различно? Вече се даде една жертва , колко още трябва да загинат заради тези простотии.Ако има нещо на главния коловоз съм съгласен , но всеки път , когато съм минавал с влак оттам , е нямало нищо и гарата е била пуста.Тогава какво пречи влаковете да се приемат всеки път по един и същи начин? Разбирам , ако има друг влак там , но пак може него да го приемат на друг коловоз , само и само да не се нарушава практиката.

Сега , след като нито ти , който си рък. движение , нито някой друг не може да ми даде смислен и логичен отговор , вече твърдо съм убеден , че именно практиката всеки път различно да се приемат влаковете в гарата е оказала минимум 50 % влияние върху случилото се.Останалите 50 се поделят между атмосферните условия (силното слънце , станало причина да не се видят показанията на светофора) , реакцията на локомотивната бригада и (може би) проблеми в железния път.
И разберете за пореден път - тази практика всеки път различно да се приемат влаковете в такава гара като Калояновец е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ОПАСНА за живота и здравето на пътуващите във влака.И както се видя , последствията от нея са жестоки.Не може един влак да влиза в отклонение и да излиза от права , а друг - да влиза в права и да излиза от отклонение.Естествено това няма как да не се отрази на машинистите като ги обърква.А едно объркване , виждате до какво води.
Според мен твоето предложение ще е по-опасно от сегашното. Да приемем, че стане практика смяната на пътя да става на изходните стрелки. И така машинистите минават по този път с месеци, дотолкова свикват с това, че почват да не обръщат внимание на светофорите. И един път се наложи да се смени пътя на входните стрелки. Ето ти предпоставка за жертви.
Аз лично не виждам причина ръководител движение да реши къде да стане това прехвърляне, щом не се нарушават нормите за безопастност.
Ако всичко беше спазено от всички тази трагедия нямаше да стане. Явно някъде се е скъсала нишката и сега разследващите трябва да установят защо и как да не се случва за в бъдеще.
Има една поредица "Разследване на самолетни катастрофи". Там никога виновникът не е само един. Винаги и самата компания в лицето на ръководството нещо не е направила добре. Тук най-вероятно е същото, но за жалост тези в креслата нищо няма да отнесат.

Машинист_на_сън
Потребител
Мнения: 118
Регистриран: 19 окт 2009 16:33
Местоположение: Сливен

17 юли 2014 08:40

Версията на оцелелия машинист за влаковия инцидент

В участъка, в който е станала влаковата катастрофа край гара Калояновец, има противоречащи си знаци, които принуждават машинистите да натискат рязко спирачки.

Това разказа в ефира на Нова ТВ Петър Бръснаров - приятел и колега на машиниста Христо Теляшки, който оцеля при инцидента, при който загина другият машинист на влака и бяха ранени няколко души.
......................................
"Изнесената информация, че той няма никакъв опит не е вярна. Теляшки е машинист от три години, преди това шест години е помощник-машинист. Пътувал е многократно по това трасе, управлявайки бързи влакове”, уточни Бръснаров.
........................................

"Първият предупредителен сигнал на гара Калояновец свети зелено, което означава, че влакът може да продължи да се движи направо със 100 км/ч. Ако се налага отклоняване, тогава скоростта би трябвало да се намали.

При достигането на входния сигнал на гарата обаче, той вече свети за отклонение от правия коловоз. Машинистите задействат екстремно спирачката на влака и така се стига и до дерайлирането му”, обясни Петър Бръснаров.

Той уточни, че вторият сигнал се е оказал изненадващ за машинистите. Двата предупредителни сигнала са на разстояние 1 километър помежду си.

"Има нещо съмнително между задействането на спирачката и дерайлирането на влака. Как 300 метра след задействането й скоростта е паднала само с 2 км/ч”, попита Бръснаров. Официално бе обявено, че скоростта, с която се е движил влакът, е 98 км/ч.
........................
http://www.vesti.bg/bulgaria/incidenti/ ... ta-6017508

Вижте и видеото на предаването.

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

17 юли 2014 15:40

Нова версия , за която досега никой не се беше сетил.
http://www.classa.bg/%D0%B1%D1%8A%D0%BB ... 8fR27F9nWw
"Влакът дерайлирал заради неравности по пътя". :salute: :blob5: :3some:
Последна промяна от VESO на 17 юли 2014 19:38, променено общо 1 път.

Машинист_на_сън
Потребител
Мнения: 118
Регистриран: 19 окт 2009 16:33
Местоположение: Сливен

17 юли 2014 16:45

Ами след като кьораво и кьопаво стана "журналист", какво може да се очаква друго? Текстът практически повтаря това, което вече беше казано в предаването на НоваТВ. И в него няма нито една дума за "неравности по пътя". Споменава се за евентуални "проблеми с ремонта на пътя" - съвсем естествено допускане. Но заглавието - то направо изтрепа всичката риба барабар с планктона! :lol: :lol: :lol:

Потребителски аватар
VESO
Модератор
Мнения: 9013
Регистриран: 31 яну 2006 17:49
Местоположение: Пловдив

17 юли 2014 19:37

Да очакваме следващата версия - влакът е дерайлирал поради факта , че на пътя пред него е лежала крава от стадото на някой говедар , която е станала и избягала в последния момент.
Колкото хора , толкова версии.
:violent1: :thumbup: :thefinger:

SINKOVEC
Мнения: 1
Регистриран: 18 юли 2014 10:52
Местоположение: Radnevo

18 юли 2014 11:00

Стрелка 6 която е преди моста, сочи отклонение на ляво. Стрелка 10 след моста, сочи отклонение на дясно. Излиза че са отклонили влака и пак са искали да го върнат на същия коловз на който е бил?! Влакът делейрира между двете стрелки.

TimothyVen
Мнения: 6
Регистриран: 28 яну 2019 23:06
Местоположение: Denmark
Контакти: ICQ Skype

Дерайлира БВ 8601 София Варна

04 фев 2019 08:15

И аз много ги харесвам - дано по-дълго време се запазят в този им вид И дано продължат да рисуват по този начин из цяла София, както имаше и рисунка на Ботев върху един трафопост - това наистина кара хората да се чувстват добре.

TimothyVen
Мнения: 6
Регистриран: 28 яну 2019 23:06
Местоположение: Denmark
Контакти: ICQ Skype

Дерайлира БВ 8601 София Варна

12 фев 2019 09:01

Че един от сфетофарите пред СУ изглеждаше по същия начин и преди 9 години, когато майка ми ме возеше с колата из София. Остана доста дълго и никой не се беше впечатлил. Сега някаква пъпка го е качила във шитбуука и айде рекламка...

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Новини и статиии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост