За регистрация във форума и други въпроси пишете на имейл: инфо [at] локомотив.бг

За реформата в БДЖ

Всякакви новини от България и съседните страни, свързани с железницата. Различни публикации в пресата, както и отзиви от предавания по електронните медии.

Модератори: pavkata_zaraboy86, Глобални модератори

dgdss
Мнения: 13
Регистриран на: Чет Май 26, 2011 3:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

За реформата в БДЖ

Мнение от dgdss »

Уважаеми приятели,

Днес в ефира на "Бизнес реакция" ще бъде доста нагорещено, в буквалния смисъл. Ще разговаряме за последните социални вълнения, свързани с недостига на пари в Държавата; реформата и стачката в БДЖ, за социалната реформа, пенсионната реформа, БЮДЖЕТ 2012 и много други. Гости ще бъдат - представител на КТ "Подкрепа", Петър Бунев - председател на Синдиката на железничарите в България, Йордан Недев - изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД, Марио Евстатиев - Управител на сдружение БЛФ. Ще очакваме и вас с вашите въпроси.

За финал ще си поговорим, както обикновено, и за медиите и какво ново покрай тях; българския театър и интервю с една млада дама, която си е направила театрална трупа от млади таланти.

Всичко това започва днес в 16:00 часа по радио "Реакция" (www.reakcia.net).

denbul
Мнения: 36
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 10:46 am

Мнение от denbul »

Искам да попитате господин Недев според него добре ли се управляват Товарни превози и защо от най печелившите товарни влакове преминаха в частни спедиторски компании...Не мисли ли че по този начин допълнително се натоварва и без това закъсалата компания на БДЖ?
Искам да попитате господин Бунев колко са действително стачкуващите и от кои поделения?...Искам да го попитате от коя година железниците тръгнаха надолу и какъв е неговия план за излизане от кризата?...
Искам да го попитате защо се крият истинските проблеми на железницата, именно липсата на специалисти в определени звена,все повече бягащи такива от железницата,лошите условия на работа на голяма част от работещите в железницата...Искам да изкарат истинския брой на работещите в БДЖ по ДЛЪЖНОСТИ-например-1000 машиниста,500 помощника,300 шлосера,100 ревизора,200 диспечера и така нататък,защото с броя на заетите в железницата постоянно се спекулира и от едната и от другата страна,да кажат действителния брой на администрацията...ама не спекулативни цифри и проценти,а действителните!!!

Mario Evstatiev
Администратор
Мнения: 7929
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София

Мнение от Mario Evstatiev »

Интервюто мина и беше много интересно. Бяха пресечени гледни точки и се стигна дори до леко разгорещяване на страстите в студиото :)
64.19

denbul
Мнения: 36
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 10:46 am

Мнение от denbul »

Няма ли го някъде на запис :wink:

Mario Evstatiev
Администратор
Мнения: 7929
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София

Мнение от Mario Evstatiev »

Има запис, но няма къде да бъде качено за директно слушане - файла е около 60 мБ.
64.19

denbul
Мнения: 36
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 10:46 am

Мнение от denbul »

Преди малко Дянков каза,че има бизнесмен,кандидат за товарните превози.А държавния дял,който остане да е с нова фирма...Сега ако стачката продължи,очаквам това да стане в най-скоро време,т.е стачката да форсира промените...Дано е за доброто на железницата...
Сега интересното е кой е тоя бизнесмен и как ще се структурира новата държавна фирма при пътническите превози...

marvitch
Мнения: 164
Регистриран на: Нед Дек 26, 2010 6:33 pm
Местоположение: sofia

Мнение от marvitch »

lok45111 написа:Има запис, но няма къде да бъде качено за директно слушане - файла е около 60 мБ.
Youtube.com
"От днес нататък българският род история има и става народ!" ...

mitrax78
Мнения: 10
Регистриран на: Сря Май 18, 2011 8:51 pm
Местоположение: Дупница

Мнение от mitrax78 »

denbul написа:Преди малко Дянков каза,че има бизнесмен,кандидат за товарните превози.А държавния дял,който остане да е с нова фирма...Сега ако стачката продължи,очаквам това да стане в най-скоро време,т.е стачката да форсира промените...Дано е за доброто на железницата...
Сега интересното е кой е тоя бизнесмен и как ще се структурира новата държавна фирма при пътническите превози...
продаваме печелившото и оставаме със губещото ?

turboto
Мнения: 330
Регистриран на: Вто Дек 01, 2009 10:47 am
Местоположение: София

Мнение от turboto »

синдикатите силно закъсняха с тези си действия и сега са по-скоро в ущърб откокото в полза на работниците. С малки изключения съм почти сигурен кои стои зад бизнесмен-а 2 са възможните варианти.

42 072.9
Зам. Администратор
Мнения: 1685
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am

Мнение от 42 072.9 »

Бъдещето е на ЖП транспорта и хората с пари трябва да го знаят.

turboto
Мнения: 330
Регистриран на: Вто Дек 01, 2009 10:47 am
Местоположение: София

Мнение от turboto »

42 072.9 написа:Бъдещето е на ЖП транспорта и хората с пари трябва да го знаят.
Прав си но водената в последните 10-15 год. политика като цяло в сектора е обратна предвид краткосрочните интереси на разни хора, добре че има раздвижване в положителна посока на сектора (но не достатъчна).

42 072.9
Зам. Администратор
Мнения: 1685
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am

Мнение от 42 072.9 »

Още от Краус-ово време нещата са такива. Освен това се появи и автомобилното лоби, което досъсипва останалото в железницата.

denbul
Мнения: 36
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 10:46 am

Мнение от denbul »

mitrax78 написа:
denbul написа:Преди малко Дянков каза,че има бизнесмен,кандидат за товарните превози.А държавния дял,който остане да е с нова фирма...Сега ако стачката продължи,очаквам това да стане в най-скоро време,т.е стачката да форсира промените...Дано е за доброто на железницата...
Сега интересното е кой е тоя бизнесмен и как ще се структурира новата държавна фирма при пътническите превози...
продаваме печелившото и оставаме със губещото ?
Ти сега ли го разбра,печелившото от 98-ма е нарочено за приватизация,просто досега се отлагаше...А държавата се е доказала че не може да ръководи подобни предприятия заради безсилието и да се пребори с голямата администрация и изтичане на средства...
Ние всички искаме БДЖ да е една мощна държавна компания с печеливши товарни превози,но явно на този етап няма как да стане.

Mario Evstatiev
Администратор
Мнения: 7929
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София

Мнение от Mario Evstatiev »

Според Г-н Недев в ХОЛДИНГ БДЖ-ЕАД има 150 души администрация, която щяла да намалее още. Но не каза колко души паразитират в "БДЖ-ПЪТНИЧЕСКИ ПРЕВОЗИ" ЕООД и "БДЖ-ТОВАРНИ ПРЕВОЗИ" ЕООД, "БДЖ-СПЕД" и др. Защото по неофициални данни, в момента само тук в София има около 500 човека администрация, 2/3 от която са безполезни и трябва да бъде редуциран броят и. Също така, не стана ясно на слушателите защо БДЖ пропуска приходи чрез калпави чиновници, които нямат никакъв маркетингов подход. Също така може ли един Изпълнителен директор на държавна ЖП компания да не е запознат дали локомотивите и вагоните имат европейски сертификат за безопасност?
64.19

zgabrovski
Мнения: 2
Регистриран на: Нед Окт 17, 2010 8:36 pm
Местоположение: Sf

Мнение от zgabrovski »

http://www.webcafe.bg/id_476604764_Podk ... i_s_pave*_

Нещо което ме впечатли...

Публикувай отговор

Обратно към “Новини и статиии | News and Articles”