За регистрация във форума и други въпроси пишете на имейл: инфо [at] локомотив.бг

Приватизацията на БДЖ - "Товарни превози" ......

Всякакви новини от България и съседните страни, свързани с железницата. Различни публикации в пресата, както и отзиви от предавания по електронните медии.

Модератори: pavkata_zaraboy86, Глобални модератори

Spasenie
Мнения: 4
Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:33 pm
Местоположение: София

Приватизацията на БДЖ - "Товарни превози" ......

Мнение от Spasenie »

Здравейте на всички, знам, че може да изтълкувате това като спам, но ми е много мъчно и изключително тежко, че се работи целенасочено за унищожаването или приватизацията (за мен двете са равносилни) на едно предприятие, което е създало и създава огромен брой работни места (и двамата ми дядовци са били железничари), помага на екологията и е едно от малкото предприятия, които реално могат да направят нашата икономика просперираща, а именно БДЖ, но умишлено се води към фалит. Освен това се манипулират гражданите, че железничарите са крадливи и се изкарват по-крадливи от шефовете на компания (което очевидно не е така). Аз съм убеден, че повечето железничари са свестни хора.

Омръзна ми да стоя отстрани и да гледам как се унищожава и разграбва имущество, което принадлежи на всички българи. Ако "Товарни превози" на БДЖ се приватизира (което почти сигурно скоро ще се случи), ще изпаднем в още по-тежко положение и най-важното - фалитът на "Пътнически превози" ще е въпрос на време. Моля за подкрепа от всякакво естество, само да не стоим и да гледаме как всичко покрай нас се унищожава...............................

Пиша това без никакви користни мисли, ако модераторите считат, че нарушавам правилата на форума, моля да изтрият съобщението.

Иначе ние сме отворени съм за всякакви предложения. Ние в нашата гражданска инициатива http://www.facebook.com/groups/174323535991493/ имаме идеи, но без подкрепата на по-голяма група хора, няма да успеем ........

Като цяло инициативите на този етап са две - първата открито писмо и прессъобщение и ако се съберат достатъчно хора протест и/или подписка срещу приватизацията на "Товарни превози";
Второ - възстановяване на линиите между кв.Хладилника и гара Подуяне и Захарна Фабрика и бившата гара Сердика, които със сигурност ще облекчат трафика в столицата.

Какво мислят специалистите по въпроса?

marvitch
Мнения: 164
Регистриран на: Нед Дек 26, 2010 6:33 pm
Местоположение: sofia

Силикон

Мнение от marvitch »

Споделям възмущението ти.
Направи ли ти впечатление че чужди ДЪРЖАВНИ железници, а не частни лица, искат да купят нашите ДЪРЖАВНИ железници!?
Е, това е камбанарията на тези от жълтите павета! Има една песен на Сливи Трифонов ... Няма такава държава...
От друга страна, тази група към която даваш линк, е четвърта или пета група за железниците ни. Като сложиш и няколко форума....
Така нищо не става.

А за околовръстната софийска ж.п линия-свърши се вече. Най лесно се руши-за това акъл не се иска...
"От днес нататък българският род история има и става народ!" ...

46 242
Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm

Мнение от 46 242 »

Абе, Спасение! Кои шефове са по-крадливи и кои жепейци са по-некрадливи? От дирекцията на Вазов ли организират точенето на нафтата? Недев и Владимиров ли изнасят нощем части от депата? Всичките тези деповски шефове- местни феодали и под-шефове, дето ги съкратиха, те от министерството на Здравеопазването ли са дошли, бе ?! Кой е организирвал и поддържал толкова много години безбройните кранчета за точене? Пенсионери от Земеделския съюз ли?! Какво "спасение" си бе, шемет!? Цялата система е за закриване!

Spasenie
Мнения: 4
Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:33 pm
Местоположение: София

Мнение от Spasenie »

Е, не мисля, че се е свършило с околовръстната линия. Възстановяването й едва ли би струвало супер много пари, при положение, че дори чакъла си стои. Може перфектно да се развие като се свърже с бившата линия ТМ 2, която ходи до Дървеница и направо би могла да отива и до Студентски град (от автогара "Юг", наляво покрай естакадата на метрото). Според мен и от "Подуяне" до Хладилника би могло перфектно да се използва. Другата линия също би била много по-удобна за хората от Перник, вместо да киснат часове на Руски паметник........... Разбирам, че може да ви се струва идеалистично, но ние сме склонни да опитаме. В групата има и специалисти, които са направили разчет за линията до гара Пионер, така че да е печеливша. За мен не е проблем и тук да пишем и обсъждаме, единственото, което искам е да спасим БДЖ, защото ми писна от цялото това безумие с магистралите, нарочното чакане на БДЖ да грохне (излизането на вагони за ремонт и нарочното им държане без такъв), само и само да се задоволи алчността на спонсорите на Б.Б. от разните автобусни фирми.

"По релси около София" - излет в подкрепа на столичната градска железница и спасението на БДЖ.

Това е събитието, тепърва ще има още информация и всякаква помощ, ще е добре дошла. Датата е 2-ри юни, начален час 9,00 на Захарна Фабрика.
http://www.facebook.com/messages/575621 ... 058435681/

А относно многото групи, ние не мислим да се конкурираме с някого, важното е да не стоим и да гледаме как всичко покрай нас се разрушава........

Spasenie
Мнения: 4
Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:33 pm
Местоположение: София

Мнение от Spasenie »

Не съм съгласен @46 242
Далаверата с вагони кой я е сътворил - да не би да са обикновените служители на БДЖ?

Това, че има кражби и далавери не значи, че всички са крадци. Ами какво да кажем за машиниста, който беше предотвратил голяма катастрофа при Гара Горна Баня преди време? Значи не всички ж.п.служители са крадливи или неморални ...................

Ами какво да кажем за далаверата с машините за поставяне на колесари (не съм специалист, ще ме прощавате ако не използвам точните термини). От сигурен източник знам, че една такава машина струва 600 000 лв., а БДЖ дължи на частните фирми 1 000 000, въпреки че дава дори собствени талиги, вместо да си купи 2 машини и да реши този проблем. (поправете ме ако бъркам)

Ами да продължа ли със съкращенията на гаров персонал, но раздуването на администрацията? Какво да кажем относно безумието да има две администрации на БДЖ и НКЖИ? (това знам че е европейска практика, която обаче я няма никъде по света).

Крадци има и сред автобусните шофьори, въпросът е те да се хванат и осъдят. Трябва ли да смятаме по тази логика, че приватизацията ще реши този проблем? Едва ли.
Аз мисля, че нещата ще се влошат. Освен това, както каза @marvitch какво значи приватизация от държавна компания? Пълно безумие, както продажбата на електроразпределителните дружества и по специално случаят с ЧЕЗ - държавната енергийна компания на Чехия - нашите пари отиват да изхранват чешката икономика, а ние продължаваме да затъваме ................

И пак - мисля, че правилното управление, частния собственик и съответно приватизацията не са синоними, защото ти отнемаш нещо от всички граждани и го даваш на някого. Съвсем друго е ако този някой е стартирал от нищото и е направил собствена мощна компания - тоест за мен трябва да има конкуренция, но България на всяка цена трябва да запази държавни предприятия в ключовите за икономиката сектори (то такива предприятия почти не останаха, сега искат и тях да подарят за жълти стотинки и малко комисионни). Иначе не ни чака нищо добро .....................

Vancho
Мнения: 1188
Регистриран на: Чет Авг 14, 2008 3:57 pm
Местоположение: Русе/Свищов

Мнение от Vancho »

Spasenie, накара ме да настръхна като младеж, който просто щрака влаковете и обича да пътува с тях ... Личи си колко болка има в думите ти, усеща се това нещо :( За съжаление манталитетът ни е виновен първо че са се случвали всички кражби и изсточвания и второ, че в момента търпим умишленото доунищожение на релсовия транспорт в България. В същото време всекидневно загиват млади хора по шосейните пътища на страната, а наглия шеф излиза и казва ''правостоящите във влаковете са гратисчии и пътуват без пари :roll: '' Отново слага ВСИЧКИ под един знаменател. Не може да управляваш такава компания без да си имаш хабер от влакове, дори да си най-добрият финансист или икономист. Такива аномалии има по всички висши постове в милата ни родина. Не знам дали ''всички са маскари'', но тия които са в момента освен че са ''маскари'' са и некадърници. Не може сутрин и вечер да не казваш едно и също. Те самите не знаят какво точно мислят ...
О, Велики Глъм, върни влаковете от единия център на Вселената до другия, че малките глъмчета да млъкнат, че ми надуват главата

(Русе-Димитровград 4647) :D

stankos
Координатор УС
Мнения: 628
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София

Мнение от stankos »

Интересна работа ! Всички обичаме железниците и искаме тяхното спасение , но когато стане въпрос за истинското спасяване на 1 бр. исторически дизелов маневрен локомотив било то чрез труд или финансово подпомагане болшинството се "разбягва " и остава малцинство !
Много сме ! Силни сме ! По форуми и във фейсбук ! А , и да плюем по останалите дето се мъчат да направят нещо реално ,което можеш и с ръка да го пипнеш !

Не виждам смисъл да коментирам повече .

KRAKOMOBILA
Мнения: 212
Регистриран на: Пет Сеп 30, 2011 7:33 pm
Местоположение: Sofia

Мнение от KRAKOMOBILA »

46 242 написа:Абе, Спасение! Кои шефове са по-крадливи и кои жепейци са по-некрадливи? От дирекцията на Вазов ли организират точенето на нафтата? Недев и Владимиров ли изнасят нощем части от депата? Всичките тези деповски шефове- местни феодали и под-шефове, дето ги съкратиха, те от министерството на Здравеопазването ли са дошли, бе ?! Кой е организирвал и поддържал толкова много години безбройните кранчета за точене? Пенсионери от Земеделския съюз ли?! Какво "спасение" си бе, шемет!? Цялата система е за закриване!
А обикновените ли железничари поръчаха бракувани спални вагони на стойност 18 млн лева - от които така и не се получиха всички ? Това е един простичък пример.

denbul
Мнения: 36
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 10:46 am

Мнение от denbul »

Да вдигнат намаленията по прелезите,на които се харчи излишно тонове готиво,колко са загубите на холдинга от тия безумни намаления :evil:
Да не говорим че някои прелези дори не са на пътища а на пътеки :evil:

stankos
Координатор УС
Мнения: 628
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София

Мнение от stankos »

Скоростите ги определя НК ЖИ и важат за всички превозвачи !

Nikss
Мнения: 6187
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

И като знаем колко време се моткат докато вдигнат скоростта на ремонтиран участък - файдата пак никаква. :evil:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!

denbul
Мнения: 36
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 10:46 am

Мнение от denbul »

stankos написа:Скоростите ги определя НК ЖИ и важат за всички превозвачи !
Така е,но превозвачите са ощетени,според мен ТЕ трябва да изискват от НКЖИ там където е възможно да се премахнат безумните намаления.Ще дам пример,по 4 линия има неработещи прелези които се преминават с 40 км,по 83-та която е неелектрифицирана и вървят главно тежкотоварни влакове всички кози пътеки се преминават с 15 км,истинско безумие.Извинявам се за отклонението от темата,но когато всички говорят за намаляне на разходите и в същото време има такива безумия,не се стърпях...

Публикувай отговор

Обратно към “Новини и статиии | News and Articles”