Потребителски аватар
WOLFMX
Потребител
Мнения: 271
Регистриран: 20 апр 2010 11:21
Местоположение: София

Спиране на ПС: ефективност и методи

05 сеп 2013 22:39

Здравейте, ако спирачките на ПС се използват продължително време това опасно ли е? Възможно ли е бързо износване? Ако да, то какъв е подходящият начин, по който може да се спира/намалява безопасно без загуба на скорост или прекомерно износване?
Четох, че има и друг начин за намаляване например при ограничение на скоростта. Става дума за обръщане на тягата. Ако влака се движи напред локомотива се поставя в положение за ход назад до достигане на необходимата скорост, след което тягата се връща в начално положение. Това практикува ли се реално и до колко е ефективно? Благодаря ви много.

Потребителски аватар
bdz46
Потребител
Мнения: 4857
Регистриран: 25 фев 2005 20:36
Местоположение: София
Контакти: Сайт

Re: Спиране на ПС: ефективност и методи

05 сеп 2013 23:02

Обикновените фрикционни спирачки, с каквито е оборудван всеки локомотив или вагон са оразмерени да спират собствената маса на возилото при максималната му скорост без последствия и без значение колко продължително работят.
Това обаче се основава на предположението, че при по-голямо задържане, влакът бързо ще намали скоростта си, съответно и отделената в спирачките топлина ще намалее. Ако вагон или локомотив се движат дълго време със силно задържана спирачка и голяма скорост, това ще доведе до прегряване и последващи повреди - стопяване на калодки, резпресоване на бандажи, запалване на накладки, спукване на дискове и т. н. Това нормално не е възможно, защото по принцип всички спирачки в състава задържат едновременно и скоростта бързо намалява, но се случва, ако един вагон по някаква причина остане със задържана спирачка или при влак с 1-2-3 вагона не се ползва спирачката на локомотива.
WOLFMX написа:Четох, че има и друг начин за намаляване например при ограничение на скоростта. Става дума за обръщане на тягата. Ако влака се движи напред локомотива се поставя в положение за ход назад...
Такова нещо не се практикува и никога не се е практикувало, освен при много редки случаи извън железниците. Обръщането на посоката в движение води или до тежки повреди, или до задействане на защита, или и двете.
Практикува се и е широко разпространено т. нар. електродинамично спиране - двигателите работят като генератори, произвеждат електроенергия за сметка на движението на влака, която се разсейва като топлина или отива обратно в мрежата.

Потребителски аватар
WOLFMX
Потребител
Мнения: 271
Регистриран: 20 апр 2010 11:21
Местоположение: София

06 сеп 2013 13:34

Благодаря много.

Hetwob
Мнения: 18
Регистриран: 31 дек 2018 15:39
Местоположение: Burkina Faso
Контакти: ICQ Сайт Yahoo Messenger Skype YouTube

Спиране на ПС ефективност и методи

08 фев 2019 13:21

При нас проблема е в думичката "ДО" . Скоростта не се гарантира, но може да имаш ДО 50Мбпс понякога. Всеки купува нещо/каквото и да е то/ според потреблението което има. Интернета не прави изключение. Ако си направил разчет за 40Мбпс потребление, купуваш 50, но какво се случва ако получиш 20? Ставаш недоволен

Върни се в “ТЕХНИЧЕСКА КОНСУЛТАЦИЯ | Technical Consultation”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост