За регистрация във форума и други въпроси пишете на имейл: инфо [at] локомотив.бг

Неутрални вставки, въздушни междини и т.н.

Мястото, където може да намерите информация за интересуващите ви въпроси, свързани с технически параметри, устройство и действие на даден възел, апарат или агрегат от подвижния жп. състав, а също така и да зададете въпрос, свързан с техническата част на локомотиви, вагони или съоръжения от жп. инфраструктурата.

Модератор: Глобални модератори

RZArector
Мнения: 15
Регистриран на: Вто Авг 26, 2008 11:10 am
Местоположение: Монтана

Неутрални вставки, въздушни междини и т.н.

Мнение от RZArector »

Здравейте, фен съм на ЖП транспорта, но не съм достатъчно компетентен в тази област и затова се обръщам към вас с поредния си въпрос.

Въпросите са ми следните:

1. Какво представлява неутралната вставка? Колко е дълга зоната на неутралната вставка горе долу (от табелата "свали пантографа" до "вдигни пантографа"). На какво разстояние (км) горе -долу се поставят неутрални вставки и къде точно (дали в гарови участъци, в района на стрелките, в междугарови участъци).

2. Същото ми е запитването и за въждушните междини. Какво е предназначението им, каква дължина от трасето заемат и т.н.

Въпросите ми от една страна са свързани от чисто любопитство, а от друга, поради това че разработвам маршрут за MSTS и ми е необходима тази информация.

Mario Evstatiev
Администратор
Мнения: 7929
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София

Re: Неутрални вставки, въздушни междини и т.н.

Мнение от Mario Evstatiev »

RZArector написа:1. Какво представлява неутралната вставка? Колко е дълга зоната на неутралната вставка горе долу (от табелата "свали пантографа" до "вдигни пантографа"). На какво разстояние (км) горе -долу се поставят неутрални вставки и къде точно (дали в гарови участъци, в района на стрелките, в междугарови участъци).
Неутралната вставка е изолиран участък, галванично разделящ контактната мрежа на две секции, захранвани от съседни подстанции. Дължинала на участъка е различна - при НВ с паяци от порядъка на 3-4 м, при неутрална вставка без паяци с разделящи се проводници, захранвани от съседни фидери, дължината е по - голяма. Неутралната вставка се сигнализира двустранно със следните знаци:
1. Сигнал "Неутрална вставка" - поставя се на 300 м от началото на изолираното място;
2. Сигнал "Свали пантографа" - на 50 м от началото на неутралната вставка;
3. Сигнал "Вдигни пантографа" - на 50 м след края на неутралната вставка;
4. Сигнал "Вдигни пантографите"(за ЕМВ) - на 250 м след сигнала "Вдигни пантографа".
64.19

n0_aLoNe
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София

Re: Неутрални вставки, въздушни междини и т.н.

Мнение от n0_aLoNe »

RZArector написа:Здравейте, фен съм на ЖП транспорта, но не съм достатъчно компетентен в тази област и затова се обръщам към вас с поредния си въпрос.

Въпросите са ми следните:

1. Какво представлява неутралната вставка? Колко е дълга зоната на неутралната вставка горе долу (от табелата "свали пантографа" до "вдигни пантографа"). На какво разстояние (км) горе -долу се поставят неутрални вставки и къде точно (дали в гарови участъци, в района на стрелките, в междугарови участъци).

2. Същото ми е запитването и за въждушните междини. Какво е предназначението им, каква дължина от трасето заемат и т.н.


Въпросите ми от една страна са свързани от чисто любопитство, а от друга, поради това че разработвам маршрут за MSTS и ми е необходима тази информация.
Въздушната междина е място, на което е забранено спирането на ЕПС с вдигнат пантограф(и)

Nikss
Мнения: 6187
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Така е, а дължината на въздушните междини мисля не е повече от 50 м :roll:
А иначе за неутралните ставки предполагам, че са дълги около 200-300 м :roll:

bdz46
Техник
Мнения: 4200
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от bdz46 »

Въздушна междина е всяко изолирано прекъсване на контактния проводник за напречно или надлъжно секциониране.
Въздушната междина може да е изпълнена в две междустълбия (около 100 м дължина) чрез застъпване на двата контактни проводника или със секционен изолатор (паяк) при липса на място. Въздушните междини, разделящи гара от междугарието може да са сигнализирани със сигнали, забраняващи спирането с вдигнат пантограф (но не забраняват преминаване с вдигнат пантограф) с цел да се избегне шунтиране на междината от каретката на пантографа. Въздушни междини, които в никакъв случай не бива да се шунтират се изпълняват от два последователни секционни изолатора (паяци).
Неутралната вставка е направена от две последователни въздушни междини и служи за разделяне на съседните фидерни зони на тяговите подстанции. Тъй като те в никакъв случай не трябва да се свързват електрически, неутралната вставка задължително е по-дълга от локомотив с два вдигнати пантографа. На междугарие вставката се развива в 6 междустълбия с дължина на назахранената секция 300-400 м. В гара или при липса на място вставката е изпълнена с два или четири секционни изолатора (паяци) и дължина 50-100 м. За захранване на изолираната секция между двете междини са предвидени разединители, които се включват само за изкарване на спрял под вставката локомотив.
Сигнализирането го е разяснил lok45111. За неутрална вставка на междугарие сигналите "свали пантографа" и вдигни "пантографа" се поставят на последните стълбове преди началото на въздушните междини (стълбовете с тежестите).

Nikss
Мнения: 6187
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Значи 2 последователни изолатора (паяци) в гара (несигнализирани за сваляне на пантограф) или както е в депо Варна например пак така 2 паяка, но несигнализирани са междини? Ако е ставка трябва да е задължително сигнализирана? Някъде по 4-та линия между Русе и ГО си спомням, че съм виждал в гара ставка от 2 последователни паяка, но не си спомням коя. По 2-ра между ГО и Шн също има. Между Сф и Сфв ставката също е от 2 паяка.

bdz46
Техник
Мнения: 4200
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от bdz46 »

Може и от 4 паяка да е - две междини с по два паяка.
На Сфв е по-особено, едната междина е с два паяка, другата е дълга със застъпване на контактните проводници.
Ако не е сигнализирано като вставка, значи е със статут на междина и сваляне на пантографа не е задължително.

Nikss
Мнения: 6187
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Аз досега не съм виждал две междини с 4 паяка, някой ако има снимка ще е хубаво да пусне да видим. :)

RZArector
Мнения: 15
Регистриран на: Вто Авг 26, 2008 11:10 am
Местоположение: Монтана

Мнение от RZArector »

а на какво разстояние се поставят неутрални вставки по конт. мрежа горе-долу?

bdz46
Техник
Мнения: 4200
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от bdz46 »

На границата между фидерните зони на една подстанция или между две подстанции, т. е. през 20-30 км. Неутрална вставка обикновено има някъде наблизо до подстанцията и задължително поне една между две подстанции.

hackera457
Мнения: 4
Регистриран на: Нед Ное 07, 2010 11:16 pm
Местоположение: Видин

Мнение от hackera457 »

Добре някой използва тука термина "шунтиране"? Какво се има в предвид. Нещо от рода на късо съединение?

amon
Модератор
Мнения: 363
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 9:32 pm
Местоположение: София

Мнение от amon »

Шунтирането е най-общо казано, свързване на две равнопотенциални точки, при което се създава верига, паралелна на даден комутационен апарат, разединител и т.н. При създаването на такава верига се игнорират функциите на шунтирания апарат, т.е. ако той служи например за защита на веригата, такава вече няма!
ОП ''Среден ремонт електровози'' - Подуене

hackera457
Мнения: 4
Регистриран на: Нед Ное 07, 2010 11:16 pm
Местоположение: Видин

Мнение от hackera457 »

Тогава това
Въздушните междини, разделящи гара от междугарието може да са сигнализирани със сигнали, забраняващи спирането с вдигнат пантограф (но не забраняват преминаване с вдигнат пантограф) с цел да се избегне шунтиране на междината от каретката на пантографа.
Тогава да го разбирам, че ако стане шунтиране на междинната с каретката на панттографа, тогава пантографа спира действието си?

bdz46
Техник
Мнения: 4200
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от bdz46 »

Не пантографа, а междината.
Шунтиране е когато се създаде алтернативен път на нещо.
Примерно слагаш тръба, която заобикаля кранчето за водата - очевидно дори да го затвориш, водата ще си тече по обиколния път.
Или шунтираш ключа за осветление - дори да го изключиш, лампата пак ще си свети

Публикувай отговор

Обратно към “ТЕХНИЧЕСКА КОНСУЛТАЦИЯ | Technical Consultation”